Róża- jaką kupic

1. Data: 2017-10-20 10:20:06

Temat: Róża- jaką kupic
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie fajne dość nasłonecznione miejsce w którym chciałbym posadzić różę
Jaką odmianę polecacie? Chciałbym żeby była wysoka(tak min 2m) i gęsta obficie
kwitnąca. No i nie bardzo wymagająca w uprawie bo ja amator;)

2. Data: 2017-10-20 10:24:40

Temat: Re: Róża- jaką kupic
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 20 października 2017 10:20:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> Mam takie fajne dość nasłonecznione miejsce w którym chciałbym posadzić różę
> Jaką odmianę polecacie? Chciałbym żeby była wysoka(tak min 2m) i gęsta obficie
kwitnąca. No i nie bardzo wymagająca w uprawie bo ja amator;)

http://hortussiedlce.pl/galeria/var/albums/róza/10.j
pg?m=1454617214
mniej więcej o taki efekt mi chodzi

3. Data: 2017-10-20 18:57:48

Od: bulka paryska <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20-10-2017 o 10:24, Kris pisze:
kwitnąca. No i nie bardzo wymagająca w uprawie bo ja amator;)

> http://hortussiedlce.pl/galeria/var/albums/róza/10.j
pg?m=1454617214
> mniej więcej o taki efekt mi chodzi

------------------
Nie mam jeszcze rozy w uprawie, ale kupilam taka jako poczatek:
http://www.rozarium.org/roze/r-a-pomponella/
zachwalaja ze zdrowa, odporna na choroby itp
:-)
bulka paryska

4. Data: 2017-10-20 21:17:59

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

bulka paryska pisze:

pg

> Nie mam jeszcze rozy w uprawie, ale kupilam taka jako poczatek:
> http://www.rozarium.org/roze/r-a-pomponella/
> zachwalaja ze zdrowa, odporna na choroby itp

Teraz potrzeba chwili jest taka, by róże sadzić białe.

Jarek

--
Sadźmy przyjacielu róże,
Długo jeszcze, długo światu

5. Data: 2017-10-20 23:11:11

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz potrzeba chwili jest taka, by róże sadzić białe.

O, takie:

https://www.youtube.com/watch?v=y_xNVWyGXTs

Niemnoga tieplieje za stiekłom, no w złyje marozy
Wchażu w eti dwieri słowna w sad ijulskich cwietow
Ja ich tak chaciu sagriet' tiepłom, no biełyje rozy
U wsiech na głazach ja ceławat' i gładit' gatow

Biełyje rozy, biełyje rozy, biezzaszczitny szipy
Szto s nimi sdiełał snieg i marozy, ljod witrin gałubych
Ljudi ukrasiat' wami swoj praznik lisz na nieskolka dniej
I astawliajut' was umirat' na biełam chałodnam aknie...

6. Data: 2017-10-20 23:23:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

collie pisze:

> O, takie:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=y_xNVWyGXTs

Niekoniecznie takie. Ale przyznać trzeba, że muzyka zbliża narody.
I bywa ponad podziałami.

Jarek

--
Vor der Kaserne, vor dem großen Tor
stand eine Laterne, und steht sie noch davor

7. Data: 2017-10-21 00:24:11

Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-10-20 23:11, collie wrote:

> [...]
> Ljudi ukrasiat' wami swoj praznik lisz na nieskolka dniej
> I astawliajut' was umirat' na biełam chałodnam aknie...

Bardzo fajny fonetyczny zapis, nawet "praznik" zamiast "prazdnik". Tylko
"ukrasiat" i "astawliajut" powinno być bez miękkiego znaku na końcu.

8. Data: 2017-10-21 13:40:55

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.10.2017 o 00:24, Uncle Pete pisze:

> Bardzo fajny fonetyczny zapis, nawet "praznik" zamiast "prazdnik". Tylko
> "ukrasiat" i "astawliajut" powinno być bez miękkiego znaku na końcu.

a Kris chciał tylko porady jaką różę posadzic...

Proponuję kolegom zaspokajać swoje grafomańskie popędy na fejsbuku albo
innym gównie do tego celu stworzonym

9. Data: 2017-10-21 13:58:29

Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> a Kris chciał tylko porady jaką różę posadzic...
>
> Proponuję kolegom zaspokajać swoje grafomańskie popędy na fejsbuku albo
> innym gównie do tego celu stworzonym

Na tej grupie zawsze był luz, a i nie każdy lubi Facebooka. Mnie w
podobny sposób odpowiedziano na pytanie o środki przeciwko mszycom i
mnie to rozbawiło, aczkolwiek odpowiedzi nie dostałem. Podejrzewam, że
po prostu nikt nie wiedział, jak być może także w przypadku tych róż.

P.S. Zapoznaj się kiedyś z prawidłowym znaczeniem wyrazu "grafomaństwo".

10. Data: 2017-11-05 00:20:58

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> teraz potrzeba jest taka, by róże sadzić białe

Owszem.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Białe_róże

Przycinanie winorośli
Wreszcie przestanie padać