Dzwieki

From: "Mitodor" <m...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Dzwieki
Date: Thu, 13 Jan 2000 13:38:27 +0100

Poszukuję informacji na temat "dźwięków działających na psychikę" może
raczej na stan emocjonalny. Kolega trochę gra i wynikiem jednej z tzw. sesji
nagraniowych był bardzo dziwny kawałek. Niezrozumiała reakcja nas samych
mogła być do pominięcia, ale dziwią mnie reakcje niektórych osób. Może to
tylko przypadki lub nasze zainteresowanie rekcją danej osoby było silną
sugestią dla reakcji słuchacza.
1 -... zrzucenie słuchawek z wrzaskiem + wyraźne podenerwowanie ... od razu
papieros.
2 - ... po przesłuchaniu wstał i zaczął bez sensu bełkotać (tylko pozornie)
i nie pamiętał co powiedział...
3 -... wrażenie jak by po powierzchni skóry przechodził prąd...?

Zakładam iż pewne zachowania mogą być przesadzone, lecz mimo to coś
jednak musiało być impulsem.
Słyszałem coś kiedyś o badaniach na ten temat prowadzonych w latach 70 w
USA. Wie ktoś coś na ten temat.

M.