Ekogroszek z Castoramy - badziewie :-/

11. Data: 2014-12-05 22:52:28

Temat: Re: Ekogroszek z Castoramy - badziewie :-/
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Dec 2014 13:38:50 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

> Nie wytłumaczysz komuś kto w rzece pierze. Szkoda było prądu. Używam okazjonalnie
ekogroszku z marketu. Żeby było śmieszniej tego tańszego. U mnie jest ok. Ilość
popiołu mniej więcej zgodna z deklarowaną.

Nie wytłumaczę komuś, kto używa najtańszego ekogroszku, że w najdroższym
nie ma prawa być kamienistego wypału.

12. Data: 2014-12-05 23:09:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://sjp.pl/wypa%C5%82

13. Data: 2014-12-05 23:22:45

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-12-05 23:09, obywatel XL uprzejmie donosi:

Wikisłownik nie oferuje?

14. Data: 2014-12-06 15:03:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Dec 2014 23:22:45 +0100, Qrczak napisał(a):

> [...]
okazjonalnie ekogroszku z marketu. Żeby było śmieszniej tego tańszego. U mnie jest
ok. Ilość popiołu mniej więcej zgodna z deklarowaną.

Boję się trafić na jakiegoś miodka tam teraz. Czy innego miądka :-]

15. Data: 2014-12-06 17:34:03

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-05 o 20:52, XL pisze:

> Nie "źle się pali", tylko PO CAŁKOWITYM WYPALENIU (czyli pali się normalnie
> - to, co jest węglem) zostaje z niego kupa kamienia. Z retortą czy bez
> kamień pozostaje kamieniem, to WIDAĆ, wegiel od kamienia umiem odróżnić -
> nie ucz ojca dzieci robić, palę/palimy we własnym c.o. już z 35 lat, a i
> wczesniej jako dziewczyna też pojęcie miałam całkiem dobre na ten temat w
> domu rodziców, nie obijałam się, w piecu paliłam kiedy było trzeba równo z
> ojcem.

> Czyli popiół wydmuchujesz, a kamień miele Ci podajnik w miarę bezobjawowo -
> [...]

Po pierwsze. Fakt, że palisz węglem od 35 lat wcale nie znaczy, że się
na tym znasz. Są kierowcy, którzy jeżdżą samochodem całe życie, a i tak
strach z nimi wsiadać do samochodu. Oczywiście, bez obrazy, bo przecież
całe życie paliłaś węglem przeznaczonym do tradycyjnych kotłów, a nie
ekogroszkiem, więc masz inne doświadczenia i na spalaniu ekogroszku znać
się nie musisz. Po drugie, pisząc "źle się pali" nie miałem na myśli
tego, że jest z niego mały ogień albo daje niską temperaturę, ale
myślałem o całym procesie spalania, w efekcie którego w kotłach
nieprzystosowanych do spalania ekogroszku powstaje grubsza frakcja
popiołu, tak zwana szlaka, czy wręcz koks, który powstaje w wyniku
spalania węgla w niedostatecznej ilości tlenu. Być może źle oceniasz
jakość popiołu po spaleniu węgla i wydaje Ci się, że widzisz kamień, a w
rzeczywistości jest to zwykła spieklina, która powstaje w wyniku złych
warunków spalania. I znowu nie bierz tego do siebie, ale być może nie
widziałaś jak się taki ekogroszek spala w kotłach retortowych, czyli w
kotłach przystosowanych do jego spalania. Na retorcie panuje dużo wyższa
temperatura niż w tradycyjnym piecu, a dymu ze spalania węgla w piecu
retortowym praktycznie nie ma, bo i spaliny się dopalają w locie (to po
to, aby Ci uzmysłowić proces spalania). I po trzecie. Nie ma takiej
możliwości, żeby ślimak zmielił kamień, podczas gdy zdarza się, że na
większej grudce węgla zawleczka jest zrywana. Kamień jest zdecydowanie
twardszy niż węgiel, więc gdyby się trafił, to pierwszy da o sobie znać
w postaci zerwanej zawleczki. Nie darmo na różnych forach piszą o
zawleczkach zerwanych przez zabłąkany kamień.

Pozdrawiam,
MW

16. Data: 2014-12-06 20:19:25

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> napisał(a):

>Takich, że mogliby mnie zaskarżyć czy coś

Ale o co zaskarzyc? Jesli to prawda to czego sie boisz?

17. Data: 2014-12-07 01:56:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Dec 2014 20:19:25 +0100, Przesmiewca napisał(a):

> Ale o co zaskarzyc? Jesli to prawda to czego sie boisz?

http://www.rechot.com/numer,1912.html
A worka tego ekogroszku jako dowodu trzymać nie mam zamiaru.

18. Data: 2014-12-07 02:22:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Dec 2014 17:34:03 +0100, wolim napisał(a):

> Po pierwsze. Fakt, że palisz węglem od 35 lat wcale nie znaczy, że się
> na tym znasz.

Znaczy.

> [...]
> w postaci zerwanej zawleczki. Nie darmo na różnych forach piszą o
> zawleczkach zerwanych przez zabłąkany kamień.

Czytaj uważnie: nie piszę o KAMIENIACH ukrytych wśród bryłek węgla, tylko o
WĘGLU KAMIENISTYM, tj takim, którego pojedyncze bryły zawierają na tyle
mało antracytu (sprawdź sobie, co to takiego antracyt), że po spaleniu
pozostaje biaława (!!!) porowata skała, w której ten antracyt był osadzony.
Poniał?
Taki "węgiel" jest matowy i porowaty, a nie szklisty i połyskliwy - ale
tego akurat kupując "kota w worku" (dosłownie) nie zauważysz, vide
Castorama.

I powtarzam - nie ucz ojca dzieci robić: WIEM co to szlaka, koks, spieklina
i... kamienisty węgiel. Ale też doskonale wiem, co to jest antracyt -
którym w blisko 100 procentach powinno być to, co sprzedaje się w
najwyższej cenie. A miało toto antracytu może z 50. Taki kamień "nawęglony"
i w węglu umazany - pewno miękki, bo porowaty i wszak nie granit. Nosz
whhh...

19. Data: 2014-12-07 11:58:37

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> napisał(a):

>http://www.rechot.com/numer,1912.html

Tutaj trzeba zaplakac nad ludzmi nie sie smiac.

20. Data: 2014-12-07 16:53:39

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 7 grudnia 2014 02:22:17 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> [...]
> i w węglu umazany - pewno miękki, bo porowaty i wszak nie granit. Nosz

Może na początku durna babo sprawdzisz co to jest Antracyt.

Niby banał- jak zwentylować piwnicę?
ile wam idzie gazu miesiecznie przy plusowych i minus temp ??
Ekolo!
przewiew od zamknietego okna
Ile miejsca na drzwi przesuwne szafy