Ekspres ciśnieniowy do kawy - problem

1. Data: 2003-09-22 19:47:46

Temat: Odp: Ekspres ciśnieniowy do kawy - problem
Od: "Roman" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zdenek Smetana" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:23557-1064230246@gate.rx.pl...

Wszystko się zgadza to co napisałeś miałem identyczny problem z ekspresem
DeLonghi oddaj go szybko powinni oddać ci pieniądze. Problem z tymi
ekspresami polega na tym że mają bardzo mały zbiorniczek z wrzątkiem przez 3
sekundy leci dobra kawa a potem to już tylko zimna woda. W taki przypadku
mielenie kawy i kupowanie ekstra gatunków nic nie pomoże. W porządnym
ekspresie ciśnieniowym po zaparzeniu kawy fusy są zbite twarde suche i
trudno je usunąć. Gdybyś chciał takie fusy rozmieszać i jeszcze raz zaparzyć
powinna polecieć prawie czysta woda. Przy ekspresie DeLonghi w tygielku masz
mokre fusy takie "błotko" zmarnowana kawa nic więcej. Domowe ekspresy tak
zwane "wysokociśnieniowe" 15 bar to wyrzucenie pieniędzy. Kup sobie normalny
tani do 200zł ekspres na ciśnienie 5 bar taki prosty bez bajerów wlewasz do
zbiorniczka filiżankę wody lub dwie do tygielka wsypujesz kawę lekko ubijasz
włączasz grzałkę i niczego nie musisz pilnować cała ilość wody o wysokiej
temperaturze przeleci przez kawę i dokładnie ją zaparzy. W takich ekspresach
należy zwrócić uwagę na sito, koniecznie musi być bardzo gęste i ze stali
nierdzewnej żadne tam aluminjum. Używam w pracy od 15 lat bez najmniejszej
awarii ekspresu Molinex Typ B26 chciałbym kupić taki do domu ale niestety
jest nieosiągalny firma chyba w Polsce zbankrutowała. Pozatem doskonałą
kawę można zaparzyć w kawiarce taka sama zasada jak w ekspresie tylko parzy
się na gazie też szukam takiej, najlepsze są Włoskie Vigano lub trochę
niżej Bialleti. Pozdrawiam Roman

1. Data: 2003-09-22 21:23:05

Temat: Re: Ekspres ciśnieniowy do kawy - problem
Od: "Agnieszka Brzeska" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Warto poszukać dobrej
> odmiany ziarnistej, przeznaczonej na espresso. Całkiem dobra jest
> ziarnista Lavazza, tyle że trudna do zdobycia.

Wcale nie! Ziarnistą Lavazze - rozne rodzaje - mozna kupic w Elite Coffee
Service. W kazdym wiekszym miescie jest oddzial.

1. Data: 2003-09-23 08:13:38

Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> sadzac po tym, ze mowisz o czasie mielenia wnioskuje, iz masz mlynek
> elektryczny
> mi wytlumaczono, ze naprawde dobra kawe mozna uzyskac tylko z mlynka
> recznego i takiego tez nabylem, ponoc elektryczny zbyt nagrzewa mielona
> kawe przez traci ona na wartosci

Gorzej: jeśli zostanie przypalona, to ma dziegciowy posmak :-(
Dlatego staram się mielić fazami, po kilka sekund. Pomaga.

1. Data: 2003-09-23 08:18:52

Temat: Re: Odp: Ekspres ciśnieniowy do kawy - problem
Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman wrote:
> [...]
> powinna polecieć prawie czysta woda. Przy ekspresie DeLonghi w tygielku masz
> mokre fusy takie "błotko" zmarnowana kawa nic więcej.

Chyba wynika to z czegoś innego - ze sposobu pracy pompy. Ekspresy,
które nie mają pompy, "przedmuchują" fusy na koniec gorącą parą i
powietrzem. Dlatego zawsze są zbite i suche.
W każdym razie w DeLonghi, jeśli sitko całe jest wypełnione kawą to też
"błotko" się nie tworzy, a fusy są zbite.

1. Data: 2003-09-23 09:06:47

Od: "Zdenek Smetana" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz Krukowski" <k...@n...spam.pl> wrote:

> [...]
> W każdym razie w DeLonghi, jeśli sitko całe jest wypełnione kawą to też
> "błotko" się nie tworzy, a fusy są zbite.

Hmmm... To ciekawe. Faktycznie, w moim felernym (?) DeLonghi wygląd
fusów pokawowych bywa różny, w zależności od tego, ile wsypię kawy
i jak mocno ją ugniotę.

Jeśli wrzucę dużo kawy do pojemnika i ubiję mocno, to na końcu fusy
są suche i tak zbite, że trzeba je czymś twardym wydłubywać (bo samą
wodą się nie wypłukują).
Jeśli natomiast kawę ubiję lekko, po zakończeniu parzenia widać
na sitku opisane przez przedpiścę "błotko".
Niezależnie jednak od tego, co zostaje w fusach, kawa jest podobna,
czyli zdecydowanie za słaba.

Spróbuję jeszcze wykorzystać kawę grubo mieloną, może to coś zmieni.

Dzięki za odzew, idę eksperymentować :)

Pozdrawiam,

ZS

1. Data: 2003-09-23 11:37:48

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem posiadaczem ekspresu ciśnieniowego Krups.Bardzo poprosze o kontak to
dystrybutora. Chętnie kupimy 1 kg kawy Alfredo. Osobiście uwazam, ze jest
to najlepsza kawa jaką piłam.
Pozdrawiam
Magdalena Mika-Kosior

"Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
priv
> podac kontakt do dystrybutora - ale oferta jest skierowana raczej do
firm).
> 1kg kosztuje cos ok 80pln (netto) kawa w czarnym opakowaniu oraz ok 70pln
> czerwonym - przy czym druga jako bardziej kwasna odpada.
> Kawa z czarnego worka jest wysmienita ! Nasi klienci sie zachwycaja mialem
> juz kilka zamowien na cale paczki - jesli ktos z Wwy reflektuje na ta kawe
> to przy nastepnym zamowieniu moge wziac kilka kg wiecej.
> Co do jej mocy - nie jestem w stanie wypic podwojnego espresso :)

[allegro] Super Ekspres Kombi (ESPRESSO + PRZEPLYWOWY)
Babka cytrynowa-czemu zakalec ?
Grecki jogurt
był ktoś na grzybach?
jogurt naturalny domowym sposobem?