Ekspres do kawy - dziwnie smakuje..

1. Data: 2006-04-15 10:33:10

Temat: Ekspres do kawy - dziwnie smakuje..
Od: Adam <a...@m...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam ekspres cisnieniowy do kawy - DeLonghi 15 bar.
Po jakims czasie kawa zaczela miec dziwny smak - taki sam niezaleznie od
gatunku, raczej malo atrakcyjny, zalatuje lekko tworzywem sztucznym.

Poniewaz z dyszek kapala woda, przeprowadzilem odkamienianie. Zaworki
trzymaja juz dobrze, ale smak kawy nadal malo atrakcyjny, rzeklbym ze
gorszy...

Ktos ma pomysl co z tym zrobic ?

Podejrzewam, ze to wina podstarzalych rurek lub innych czesci
plastikowych. Tylko co teraz - wymiana czesci (ekspresu?) czy tez da sie
jakos usunac te zapachy ?

--
Adam
usun literki "v": v...@v...vcomv

2. Data: 2006-04-15 16:21:19

Temat: Re: Ekspres do kawy - dziwnie smakuje..
Od: "Paweł Pracki" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Skoro instalacja ekspresu wymagała usunięcia kamienia, to przed usunięciem
kamień mogł zmniejszyć przepływ wody na tyle, że doszło do nadpalenia
jakiegoś elementu z tworzywa sztucznego i stąd zapach. Nadpalone tworzywo
może psuć zapach i smak wody bardzo długo bo systematyczne ale powoli będzie
rozpuszczać się w wodzie. Widzę jedno rozwiązanie - przegląd ekspresu i
wymiana części.

3. Data: 2006-04-15 20:22:08

Od: Janek <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Pracki napisał(a):
> [...]
> rozpuszczać się w wodzie. Widzę jedno rozwiązanie - przegląd ekspresu i

Zdaje się, że mamy ten sam problem. Najwyraźniej tworzywo użyte w tym
włoskim wynalazku reaguje z wodą i cuchnie. W moim przypadku jest to
zapach bardziej kojarzący się z lekarstwami. Nie pozostaje nic innego
jak reklamować to dziadostwo.

Może tu ktos wie
Kupno mieszkania - Notariusz
SAECO - który expres?