Encorton i co dalej ???

1. Data: 2002-08-27 22:07:29

Temat: Encorton i co dalej ???
Od: "krisb" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów!!!!

Mam pytanie, jakie są "efekty" po zażywaniu przez 4 miesiące encortonu ?

2. Data: 2002-08-28 01:20:52

Temat: Re: Encorton i co dalej ???
Od: "Tomek" <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

> Mam pytanie, jakie są "efekty" po zażywaniu przez 4 miesiące encortonu ?

No coz...
Ja bralem encorton dosc dawno temu, mialem wtedy chyba 4 lata i ponoc bylem
powaznie chory na serce. Nie wiem ile bralem to cholerstwo, ale na pewno duzo
krocej niz 4 miesiace. Efekty uboczne sa bardzo nieciekawe. Zanim zaczalem to
brac bylem praktycznie bardzo wychudzony, prawie 'szkielet', po kilku dniach
wygaldalem jak gruba spasiona swinia....(rodzice prawie mnie nie poznali...)
W dodatku pozniej ciezko bylo schudnac, teraz jestem znowu chudzielec, ale
przykre doswiadczenia pozostaly.
Ja wiem, ze stosowanie tego leku w pewnych wypadkach moze byc konieczne, ale
moze sa jakies inne bardziej nowoczesne srodki, najlepiej jak mozna
zrezygnowac z hormonow. Bardzo tego nie polecam (chyba,ze nie masz wyjscia).
Jak bym teraz mial drugi raz to brac to chyba bym sie zaglodzil na smierc.
Nie jestem lekarzem, to byly tylko wlasne wspomnienia....

Pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2002-08-28 01:22:27

Od: "Tomek" <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

4. Data: 2002-08-28 05:47:41

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krisb" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam Grupowiczów!!!!
>
> Mam pytanie, jakie są "efekty" po zażywaniu przez 4 miesiące encortonu ?

Encorton jest lekiem hormonalnym, glikokortykoidem regulującym przemianę
weglowodanowo-bialkowa, posiadajacym dzialanie p/zapalne, p/alergiczne. Jego
stosowanie, tak jak w przypadku KAZDEGO leku, zwlaszcza nieumiejetne wiaze
sie z wystapieniem dzialan niepozadanych, dzialan ubocznych. W przypadku
encortonu (zwlaszcza przy dlugotrwalym i w duzych dawkach stosowaniu) moga
wystapic: otylosc - to zdecydowanie najczesciej (tzw. jatrogenny zespol
Cushinga), cukrzyca, nadcisnienie, osteoporoza itd. Sa to jednak efekty
SCISLE uzaleznione od dawki i czasu stosowania leku.
Encortonu nie podaje sie ot tak sobie, lekka reka. Musza byc ku temu
odpowiednio silne przeslanki.
Przykladowo "choroba serca" w ktorej stosuje sie Encorton to zapalenie
miesnia sercowego. Bez tego leczenia serduszko mogloby sie nadawac do
przeszczepu albo caly pacjent do piasku. W takiej sytuacji kazdy normalny
lekarz zdecyduje sie na dluzsze leczenie sterydem, godzac sie z tym ze
pacjent utyje itd., ale wyzdrowieje. Po odstawieniu Encortonu wszystko wroci
do normy.
Takich schorzen (nowotworowe, autoimmunologiczne, reumatyczne) jest wiele i
wybor tego leku jest czesto jedynym ratunkiem.
Encorton w mniejszych dawkach, w krotkim okresie podaje sie rowniez np. w
leczeniu np. ciezkich zaostrzen astmy. Wtedy dzialania uboczne raczej sie
nie ujawniaja.

Chris

5. Data: 2002-08-28 06:04:25

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam Grupowiczów!!!!
>
> Mam pytanie, jakie są "efekty" po zażywaniu przez 4 miesiące encortonu ?
>

> Pozdrawiam

Wszystko jest zależne jak kto rozumie pojęcie "efekty".
Czy chodzi o efekt leczniczy, czy też może o objawy niepożądane?
Efekt terapeutyczny oceni lekarz, który przepisał ten środek oraz pacjent.
Objawy uboczne stosowania prednizonu to m.in. zwiększone wydalanie potasu z
ustroju w wyniku czego może wystąpić hipokaliemia, zatrzymanie sodu i związane
z tym obrzęki, osłabienie pamięci, utrudnione gojenie ran, zwiększona podatność
na zakażenia, przy dużych dawkach depresje, euforia, bezsenność.
Przy długotrwałym stosowaniu mogą wystąpić jaskra i zaćma.
Pozdro.
Pavulon

6. Data: 2002-08-28 19:32:22

Od: "krisb" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za odzew podzielenie się swoją wiedzą.
> Mam nadzieję, że jakoś dojdę do ładu po tych fajerwerkach z "enkiem", ale
tycie, to
> raczej najmniejszy z problemów.
>
>Dziękuję i pozdrawiam
>
>Kris

Witam Grupowiczów!!!!

ŚAM?!?!
Bol gardla przy przelykaniu....
CZy to dobry filtr?? zamiast odwróconej osmozy??
zabezpieczanie stawów plastrem
Popękane naczynia