Epidemia otyłości

1. Data: 2006-03-07 08:22:36

Temat: Epidemia otyłości
Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wiele tu zaglądających osób ma probemy z nadwaga.Polecam notkę na onecie:

http://wiadomosci.onet.pl/1273603,12,item.html

Co robią te wszystkie Instytuty Do Badania Prawidłowego Żywienia
Czlowieka??
Co drugi mlody amerykanin ma nadwagę. U nas pewnie wcalenie jest aż tak
lepiej,
Ameryke dogonimy napewno.MC Donalds juz jest, supermarkety są ( z kasami
gdzie rzutem na taśme
dziecko moze od matki,która do tej pory dzielnie odmawiała, wyszantażować
zakup
cudownego batonika czy wafelka po ktorym sie dostaje orgazmu).

2. Data: 2006-03-07 08:34:52

Temat: Re: Epidemia otyłości
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Golo pisze:

> [...]
>
> http://wiadomosci.onet.pl/1273603,12,item.html
>
> Co robią te wszystkie Instytuty Do Badania Prawidłowego Żywienia

Uwazasz, ze ich pracownicy powinni chodzic po domach i prac po mordach
tych, ktorzy za duzo jedza, a za malo sie ruszaja? :)

3. Data: 2006-03-07 08:54:20

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 Mar 2006 09:34:52 +0100, Marcin 'Cooler' Kuliński
<m...@p...gazeta.blah> napisał:

> Uwazasz, ze ich pracownicy powinni chodzic po domach i prac po mordach
> tych, ktorzy za duzo jedza, a za malo sie ruszaja? :)

A tak, to niezły pomysl:)
Ale problem nie tylko w nadmiernym jedzeniu i niedostatku ruchu( piszę to
dla innych, bo Ty o tym wiesz)
problem widzę w tym, że ludzie jedzą to co lubią a lubią to, co niezdrowe.
Powinno sie zakazać reklam słodyczy tak , jak zakazuje się reklamy
papierosów czy piwa.
Obraz orgastycznie wzdychajaćej modelki zajadającej sie pysznym waflem
jest dla mnie nie do przyjęcia.
Dodam modelki suchej i kościstej jak wieszak na kapoty w geesowskiej
gospodzie.
To jest oglupianie ludzi.

4. Data: 2006-03-07 09:09:25

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Golo pisze:

> [...]
> problem widzę w tym, że ludzie jedzą to co lubią a lubią to, co niezdrowe.
> Powinno sie zakazać reklam słodyczy tak , jak zakazuje się reklamy

Coz, reklama piwa akurat nie jest u nas zakazana. Nie widze tez niczego
zlego w reklamach slodyczy, jesli tylko nie wmawia sie w nich ludziom,
ze sa dla nich niezbedne, zastepuja pelnowartosciowy posilek itp. Zgoda,
ze czesc reklam niestety tak wyglada.

> Obraz orgastycznie wzdychajaćej modelki zajadającej sie pysznym waflem
> jest dla mnie nie do przyjęcia.

Jesli robi to raz wtygodniu, to naprawde nic zlego sie jej nie stanie.
Po postu nalezy zachowywac rozsadny umiar, jak to w zyciu.

> To jest oglupianie ludzi.

Kazda reklama ma za zadanie stworzyc w umysle ogladajacego inny,
"lepszy" obraz rzeczywistosci. Dlatego od dawna konsumuje reklamy (bo
raczej nie da sie ich nie konsumowac w ogole ogladajac jednoczesnie
telewizje, chodzac do kina czy czytajac prase, a ostatnio nawet grajac w
gry komputerowe) wylacznie w kategoriach estetycznych. Bardzo podobaja
mi sie reklamy Plusa, choc jestem abonentem innej sieci, smieje sie do
rozpuku podczas ogladania reklam smarowidla Manuel, choc sam uzywam Ramy
i masla.

5. Data: 2006-03-07 09:37:14

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo wrote:

> A tak, to niezły pomysl:)
> Ale problem nie tylko w nadmiernym jedzeniu i niedostatku ruchu( piszę
> to dla innych, bo Ty o tym wiesz)
> problem widzę w tym, że ludzie jedzą to co lubią a lubią to, co niezdrowe.

a może trzeba się zastanowić dlaczego ludzie lubią to co niezdrowe???

i może trzeba polubić to co zdrowe i odpowiednie dla naszego orgranizmu?

nie jest to zbyt trudne :)

pzdr
murek

6. Data: 2006-03-07 13:44:39

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

> Kazda reklama ma za zadanie stworzyc w umysle ogladajacego inny,
> "lepszy" obraz rzeczywistosci.

a przez to potrzeby posiadania.

pozd
WiRAHA

7. Data: 2006-03-07 13:54:25

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

WiRAHA pisze:

> a przez to potrzeby posiadania.

Zaczyna sie robic offtopicznie. Moje zdanie w kazdym razie jest takie,
ze slodycze i inne smakolyki same w sobie szkodliwe nie sa, a ich
reklama nie jest niczym zlym pod warunkiem, ze jest reklama etyczna
(czyli np. nie podajaca informacji nieprawdziwych - vide Actimel, czy
nie zerujaca na uczuciach i emocjach rodzicielskich, jak cukierki Nimm 2
czy Danonki).

8. Data: 2006-03-07 14:04:13

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik murek napisał:

> a może trzeba się zastanowić dlaczego ludzie lubią to co niezdrowe???

Bo twierdza, przytocze: "ze to smaczne jest" ... A ja, jak widze cos np.
smazonego to mnie mdli.... jak widze ten tluszcz nasycony.... czy
przeslodzone ciacho cukrem prostym, czy bulke (gabke) z maslem.....
make.... Blee.... Ja sobie od razu wyobrazam co sie z tym dzieje jak
tylko by sie to wrzucilo do brzucha..... Ughhh..... Jeszcze przez to co
tu napisalem, nie dokoncze ryzu ktory wlasnie konsumuje....

--
/Pozdrawiam, Filip/ - gg: 11062
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - Elf evolution sxr

9. Data: 2006-03-07 14:56:50

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 Mar 2006 10:09:25 +0100, Marcin 'Cooler' Kuliński
<m...@p...gazeta.blah> napisał:

> [...]
> zlego w reklamach slodyczy, jesli tylko nie wmawia sie w nich ludziom,
> ze sa dla nich niezbedne, zastepuja pelnowartosciowy posilek itp. Zgoda,

Przegiąłem z tym zakazem reklamowania, przyznaję, tego sie nie da
wyegzekwować,
tu rządzą prawa rynku.Dużo złego jednak reklama robi, wmawiając ludziom
ze po
zjedzeniu batonika nabiorą sił czy też sprawnosci lwa.
Słodycze sa wszechobecne i za ogólnodostępne, do tego smieciowe jedzenie,
brak ruchu
i efekt jest jaki jest, ze polowa spoleczeństwa ma nadwagę.

> Jesli robi to raz wtygodniu, to naprawde nic zlego sie jej nie stanie.
> Po postu nalezy zachowywac rozsadny umiar, jak to w zyciu.

Jak mozna raz w tygodniu to tak, jakby wcale:) no wiec lepiej wcale.
Slodyczy nie powinny reklamowac szczuple, wręcz wychudzone modelki,
sugerujące
swym wygladem ze te batoniki czy czekoladki nic a nic im nie dodają na
wadze.

> [...]
> konsumowac w ogole ogladajac jednoczesnie telewizje, chodzac do kina czy
> czytajac prase, a ostatnio nawet grajac w gry komputerowe) wylacznie w

ja w tym czasie biorę do ręki podręczne czytadło, chyba ze akurat jest to
reklama Plusa:)

10. Data: 2006-03-07 15:35:49

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Golo pisze:

> Jak mozna raz w tygodniu to tak, jakby wcale:) no wiec lepiej wcale.

Przyjemnosc odczuwana przez nas podczas jedzenia slodkich rzeczy jest
zaprogramowana genetycznie. Noworodki instynktownie wybieraja slodki
smak sposrod innych dostepnych. Nie widze sensu w powstrzymywaniu sie od
jedzenia slodyczy, jesli tylko robi sie to z glowa i nie prowadzi to do
zaburzen metabolizmu.

> Slodyczy nie powinny reklamowac szczuple, wręcz wychudzone modelki,
> sugerujące
> swym wygladem ze te batoniki czy czekoladki nic a nic im nie dodają na
> wadze.

Bo automatycznie nie dodaja. Dodaja jedzone w nadmiarze, tak jak i
wszystko inne.

> ja w tym czasie biorę do ręki podręczne czytadło, chyba ze akurat jest to
> reklama Plusa:)

Widze, ze w tym jednym punkcie sie zgadzamy :)

dieta, odzywianie sie po ciazy
Zaczalem Atkinsa i w zwiazku z tym mam kilka pytan
preparat anry
brzuszki
gazeta: "Codziennie piję oliwę z oliwek i jem ryby"