Expressivo zle czyta

1. Data: 2009-04-12 07:36:27

Temat: Expressivo zle czyta
Od: "Andrzej" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Expressivo po zaintalowaniu czyta jak po czesku, tzn zamiast ł wymawia l,
zamiast ż wymawia z, zamiast ą wymawia a itd. Czy jest tak dlatego, ze to
kiepska wersja tego programu [ wersja 1.O.1 - wydana w grudniu 2005] i nowsze
wersje czytaja poprawnie, czyli uwzglenidja polskie znaki diakrytyczne, czy
tez cos nie tak z Windowsem Komputer ma WidnowsXP ale w wersji oryginalnej,
czyli amerykanskiej. Jak u Was dziala Expressivo? Bardzo wazne, bo chodzi o
osobe niedowidzaca. A moze to wina Acrobata Readera, ktory tez jest w wersji
anlojezycznej? Ale na ekranie widac, ze tekst napisany jest z uwzglednieniem
polskich liter i tylko Expressivo nie chce ich poprawnie czytac. Pozdrawiam
Andrzej

2. Data: 2009-04-12 12:14:18

Temat: Re: Expressivo zle czyta
Od: belfer <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:
> [...]
> polskich liter i tylko Expressivo nie chce ich poprawnie czytac. Pozdrawiam

Nie. Mam co prawda wersję 1.1.0 z 2007 r. w windows Vista PL, ale w XP
PL podobnie nie ma problemu z polskimi głoskami. (nie wiem czy się uda,
ale dorzucę mp3 z próbką.

3. Data: 2009-04-12 20:34:55

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:

Ale na ekranie widac, ze tekst napisany jest z uwzglednieniem
> polskich liter i tylko Expressivo nie chce ich poprawnie czytac. Pozdrawiam
> Andrzej

Używam tego programu od początku jego istnienia i przebrnąłem przez
wszystkie dotychczasowe aktualizacje. Nie zauważyłem jednak problemów z
polskimi głoskami ani na początku, ani teraz. Wydaje mi się, że problem,
o którym piszesz może nie leżeć po stronie Expressivo, tylko właśnie
ustawień systemowych. Skoro to wersja angielska, to być może masz
niepoprawnie ustawione kodowanie czcionek i stąd te problemy...?
To jednak tylko moja sugestia i przypuszczenie, bo ja nigdy nie używałem
tego programu pod inną wersją windowsa jak właśnie polski ;-).

pozdrawiam
robercik-us

4. Data: 2009-04-13 03:42:21

Od: "Andrzej C" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> To jednak tylko moja sugestia i przypuszczenie, bo ja nigdy nie używałem
> tego programu pod inną wersją windowsa jak właśnie polski ;-).
Dziekuje za wazna informacje. Tak czuje przez skore, ze to wina niepolskiej
wersji WindowsaXP. Ciekawe. Moze ktos mial podobne problemy. Pozdrawiam Andrzej

5. Data: 2009-04-17 05:41:39

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej C pisze:
> Dziekuje za wazna informacje. Tak czuje przez skore, ze to wina niepolskiej
> wersji WindowsaXP. Ciekawe. Moze ktos mial podobne problemy. Pozdrawiam Andrzej

domyslam sie ze podczas instalacji ktos ustawil niepoprawnie opcje
regionalne. znajdziesz je w panelu sterowania w opcje regionalne.

pozdrawiam
SlawcioD

6. Data: 2009-04-24 02:39:31

Od: "Andrzej Cieslak" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

SlawcioD <s...@p...onet.pl> napisał(a):
> domyslam sie ze podczas instalacji ktos ustawil niepoprawnie opcje
> regionalne. znajdziesz je w panelu sterowania w opcje regionalne.
Zgadza sie. Prawde mowiac bylem swiecie przekonany, ze w tych ustawieniach
jest j. polski, bo polskie wersje roznych programow, ktore instalowalem ze
strony
dobreprogramy.pl , dzialalaly bez problemow. Widocznie w serwisie [na terenie
USA], gdzie reintalowali Windowsa po wymianie twardego dysku, nie wzieli pod
uwage, ze klient moze potrzebowac inny jezyk niz angielski :),
Teraz Expressivo dziala poprawnie. Dzieki za pomoc Andrzej

Invacare G40
nakładki na pedały
Zapraszam
Proszę o pomoc