Fasolka szparagowa...

1. Data: 2012-07-19 16:22:43

Temat: Fasolka szparagowa...
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

... w słoiku. Jak robicie w słoiczkach to warzywo? W jakich zestawieniach
(sałatki)? Marynata? Woda z solą?
Do czego zużywacie tak przygotowaną fasolkę w słoikach?

Szukam inspiracji...

Justyna Vicky S.

2. Data: 2012-07-19 18:16:26

Temat: Re: Fasolka szparagowa...
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Vicky S. wrote:

> ... w słoiku. Jak robicie w słoiczkach to warzywo? W jakich zestawieniach
> (sałatki)? Marynata? Woda z solą?
> Do czego zużywacie tak przygotowaną fasolkę w słoikach?

Ja fasolkę obieram, blanszuję, kroję w kawałki 3 cm zalewam zalewą z 2 i 1/3
szklanki wody, 1 dkg soli, 10 dkg cukru, 0,5 szkl octu i przyprawy ziele
angielskie i liść laurowy. Fasolki tak do połowy słoika, bo wciąga zalewę.
Zimą robię sałatkę: jaja w plasterki przykryte majonezem, na to odsączona
fasolka, polana fantazyjnie keczupem.

J.

www.kontestacja.com

3. Data: 2012-07-19 22:27:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Jul 2012 18:22:43 +0200, Justyna Vicky S. napisał(a):

> Jak robicie w słoiczkach to warzywo? W jakich zestawieniach
> (sałatki)? Marynata? Woda z solą?
> Do czego zużywacie tak przygotowaną fasolkę w słoikach?

Fasolka saute - tzn w wodzie z solą, bez przypraw i zakwaszania,
trzykrotnie pasteryzowana.
Używam jako jarzynkę do obiadu - z masłem i zrumienioną bułką tartą oraz
przyrządzam analogicznie jak fasolę po bretońsku, tyle że tu zamiast ziaren
sa pokrojone strąki.
Inny sposób: strąki fasolki, zrumieniony boczek i zezłocony na tym boczku
czosnek - wymieszać i jeść. Do tego np jajko sadzone - i obiad gotowy.

--
XL

4. Data: 2012-07-20 10:09:16

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fasolka saute - tzn w wodzie z solą, bez przypraw i zakwaszania,
> trzykrotnie pasteryzowana.

Ile soli na litr wody? Po ile minut pasteryzujesz?

--
Justyna Vicky S.

5. Data: 2012-07-20 11:27:23

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> angielskie i liść laurowy. Fasolki tak do połowy słoika, bo wciąga zalewę.

Pasteryzujesz? Czy tylko zalewasz gorącą zalewą?

> Zimą robię sałatkę: jaja w plasterki przykryte majonezem, na to odsączona
> fasolka, polana fantazyjnie keczupem.

Wygląda fajnie, bo uwielbiam i jajka i fasolkę. I tylko te 2 składniki
mieszasz?

--
Justyna Vicky S.

6. Data: 2012-07-20 12:53:59

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Vicky S. wrote:

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Pasteryzujesz? Czy tylko zalewasz gorącą zalewą?

Pasteryzuję. Przeważnie gotuję jednocześnie wodę na pasteryzację i zalewę,
potem słoiki prosto do gara, i jakieś 10 minut.

> Wygląda fajnie, bo uwielbiam i jajka i fasolkę. I tylko te 2 składniki
> mieszasz?

Tylko, nawet nie solę jajek.

J.

www.kontestacja.com

7. Data: 2012-07-20 12:59:41

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pasteryzuję. Przeważnie gotuję jednocześnie wodę na pasteryzację i zalewę,
> potem słoiki prosto do gara, i jakieś 10 minut.

> Tylko, nawet nie solę jajek.

Dzięki :)

--
Justyna Vicky S.

8. Data: 2012-07-20 13:32:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Jul 2012 12:09:16 +0200, Justyna Vicky S. napisał(a):

> Ile soli na litr wody?

Hmmm, "na smak" biorę, tak jak do gotowania fasolki świeżej.

> o ile minut pasteryzujesz?

Postępuję dokładnie jak z mięsem. Tzn zblanszowaną fasolkę układam w słoje
i wtedy (poniższy tekst z netu, cytuję dla ułatwienia):

"Mięso [fasolkę, groszek itp - p. XL] możemy zapasteryzować w różnej
wielkości słojach i z przeznaczeniem do spożycia w okresie od 1 miesiąca do
6 miesięcy od chwili pasteryzacji. Dlatego powinniśmy pamiętać, że trwałość
produktu zależna jest od czasu i wielokrotności pasteryzacji.
I tak, słoje o objętości 500 ml gotujemy wraz zawartością - 60 minut przy
pierwszej, 40 minut przy drugiej, a 30 minut przy trzeciej pasteryzacji.
Słoje o objętości 1 l odpowiednio - 90, 60 i 45 minut, a większe, o
pojemności 1,5 litra - 120, 80, 60 minut. Pasteryzujemy mięso w odstępach
jedno - dwudniowych.

Pierwsza pasteryzacja daje nam trwałość produktu do 1 miesiąca, przy
konieczności przechowywania w temperaturze poniżej 10oC, druga przedłuża
nam trwałość do 6 miesięcy, nadal w niskich temperaturach, a trzecia 6
miesięcy nawet bez chłodzenia."

--
XL

9. Data: 2012-07-21 22:39:43

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2012-07-22 08:27:11

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna Vicky S. wrote:

> [...]
> przetwory pasteryzowałam raz, czasowo zdecydowanie mniej niż podałaś
> wyżej, a trwają do tej pory. Nawet znalazłam w piwnicy kompoty sprzed

Sprzed dwóch lat? Cóż to jest dwa lata.
Gdyby nie powódź w 1997 miałbym
znacznie starsze w piwnicy. :-)

Bób - z czym oprócz koperku?