Kiszenie ogórków

1. Data: 2012-07-14 05:12:26

Temat: Kiszenie ogórków
Od: Marcin <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy do kiszenia ogórków koniecznie trzeba obierać czosnek (domowy,
ekologiczny i drobny), czy liść porzeczki (my dodajemy) musi być z
czarnej czy może być z czerwonej odmiany ?

2. Data: 2012-07-14 12:50:23

Temat: Re: Kiszenie ogórków
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Jul 2012 07:12:26 +0200, Marcin napisał(a):

> Czy do kiszenia ogórków koniecznie trzeba obierać czosnek (domowy,
> ekologiczny i drobny),

Umyć na pewno trzeba, także zdjąć wierzchnie łuski - nie musi być obrany do
naga :-)

> czy liść porzeczki (my dodajemy) musi być z
> czarnej czy może być z czerwonej odmiany ?

Z czarnej. Ponieważ mają więcej garbników i aromatu.
--
XL

3. Data: 2012-07-14 14:42:45

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-14 14:50, Ikselka pisze:

> Umyć na pewno trzeba, także zdjąć wierzchnie łuski - nie musi być obrany do
> naga :-)

> Z czarnej. Ponieważ mają więcej garbników i aromatu.

A dlaczego nie listek wiśni?

--
animka

4. Data: 2012-07-14 16:14:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Jul 2012 16:42:45 +0200, Animka napisał(a):

> A dlaczego nie listek wiśni?

I listek wiśni, i listek dębu - zamiennie, ze wzgl. na garbniki (byle nie
za dużo, bo ogórki zmiękną), ale porzeczkowe liście daję zawsze, bo aromat
jest cudowny :-)
--
XL

5. Data: 2012-07-14 17:15:23

Od: Marcin <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Listek wiśni też dodaję . Dzięki za podpowiedź.

6. Data: 2012-07-15 10:54:30

Od: "Tomasz Jedzok" <t...@k...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ja dodałem w zeszłym roku liście jeżyny leśnej i po kilka niedojrzałych
jerzyn na słój. Rewelacja

Tomek

7. Data: 2012-07-15 15:49:54

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy do kiszenia ogórków koniecznie trzeba obierać czosnek (domowy,
> ekologiczny i drobny), czy liść porzeczki (my dodajemy) musi być z czarnej
> czy może być z czerwonej odmiany ?

Czosnek to się rozbiera dupnieciem z piąchy lub rozgniata drewniana łopatka,
taka od mieszania w garach i wystarczy do kiszenia , można na drobno ale
polecam nożem ceramicznym ...

Herbata.
Sok z owoców czeremchy
Re: Sok z owoców czeremchy