Re: Sok z owoców czeremchy

1. Data: 2012-07-10 08:28:20

Temat: Re: Sok z owoców czeremchy
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-10 09:38, wolim pisze:

> Czy ktoś z Was próbował kiedykolwiek robić sok z owoców czeremchy?

Piłam sok u kogoś, bez rewelacji, ale pijalny. Może lepiej domieszać
malin, jeżyn, czy czegoś wyraźnego w smaku. Wina też próbowałam,
wrażenia podobne.
Lepszy jest sok z owoców bzu czarnego, a nalewka z kwiatów bzu -
rewelacyjna.

> Same owoce są jadalne i dość smaczne - nie wiem tylko jak działają w
> dużych ilościach.

Podobno trzeba oddzielać pestki, bo niebezpieczeństwo kwasu pruskiego.
Nie wiem, jaka ich ilość zaczyna być trująca. W starych książkach
kucharskich są przepisy na nalewkę z czeremchy, każą zalewać cale owoce
z pestkami, jak widać poglądy na zdrowe/niezdrowe zmieniają się z
biegiem czasu.
--
B.

2. Data: 2013-07-02 21:48:59

Od: colo-rolo <a...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

Nalewka z czeremchy bardzo charakterystyczna w smaku, polecam.
A z tymi pestkami to takie gadanie...

3. Data: 2013-07-02 21:56:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 02 Jul 2013 21:48:59 +0200, colo-rolo napisał(a):

> A z tymi pestkami to takie gadanie...

No jasne, jak ze wszystkimi ziołami - żeby ludzie płacili za drogie
tabletki...

http://dobraidea.pl/2011/07/czeremcha-zwyczajna-%E2%
80%93-prunus-padus/

Wysuszone i zmielone na makę owoce czeremchy dodawano w dawnej Polsce do
chleba - mąka czeremchowa powstrzymuje pleśnienie i przedłuża trwałość
chleba, a także czyni go bardziej sycącym. Król Jan II Sobieski zabrał na
wyprawę pod Wieden za mało owej mąki, stąd zarzucano mu, ze żołnierze
cierpieli na niedostatek chleba.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

4. Data: 2013-07-02 22:27:08

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-02 21:48, colo-rolo pisze:
> Nalewka z czeremchy bardzo charakterystyczna w smaku, polecam.
> A z tymi pestkami to takie gadanie...

To chyba odpowiedź na mój post sprzed roku.
Nalewka wiem, że dobra, ale czy sok będzie się nadawał do picia? :)

Pozdrawiam,
MW

są sinice na Stogach?
Re: są sinice na Stogach?
piwo bezalkoholowe...
Dobry parowar
Czy ktos probowal... (czyli wariacje herbaciane)