Fenomen programistów z Indii?

1. Data: 2000-05-20 11:43:14

Temat: Fenomen programistów z Indii?
Od: "nhoecs" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Spotkałem się z opinią, że jednymi z najlepszych programistów są
mieszkańcy Półwyspu Indyjskiego. Są podobno bardzo chętnie zatrudniani
w USA.
Ciekaw jestem czy to prawda? Jeśli tak, to czym to może być
spowodowane? Tamtejszą kulturą, religią? Czy jakiś wpływ ma na to
system kastowy? Może ma to związek z wysokim śr. IQ u Azjatów?
Czy też po prostu jest ich dużo i mają małe wymagania płacowe?

n...@g...pl

PS FUT: p.s.s

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

1. Data: 2000-05-21 06:40:32

Temat: Re: Fenomen programistów z Indii?
Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"nhoecs" <n...@g...pl> writes:

> Spotkałem się z opinią, że jednymi z najlepszych programistów są
> mieszkańcy Półwyspu Indyjskiego. Są podobno bardzo chętnie zatrudniani
> w USA.

Sa zatrudniani w USA, a zwlaszcza w dolinie krzemowej. To prawda. jest
ich tu sporo;
sa niezli - ale nie spotkalam sie z opinia, zeby byli najlepsi.

W istocie jak spojrzysz na tych, co wymyslaja nowe technologie i
pchaja programowanie komputerow i wszystko z tym zwiazane naprzod, to
sie okazuje ze jednak nie hindusi.

> [...]
> system kastowy? Może ma to związek z wysokim śr. IQ u Azjatów?
> Czy też po prostu jest ich dużo i mają małe wymagania płacowe?

No coz.... Indie sa krajem biednym, zaliczajacym sie do krajow
trzeciego swiata. Nie zmienia to faktu, ze jakas czesc hindusow konczy
uniwersytety. I wiedza oni doskonale, ze zeby cos w zyciu osiagnac,
zeby zyc na przyzwoitym poziomie beda musieli prawdopodobnie
wyemigrowac; u siebie w kraju na kariere w tej branzy szanse maja
niewielkie.
No i nawet jesli zalapia sie do jakiejs zachodniej firmy komputerowej,
to i tak beda dosc marnie oplacani. Tutaj maja szanse zyciowa... i
tyle.

PS: mieszkam w krzemowej dolinie, pracuje w firmie robiacej servery do
Inetu i znam calkiem sporo hindusow; powysze poglady to wynik rozmow z
nimi.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-05-22 20:42:35

Od: Pawel Krawczyk <f...@a...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.sci.socjologia n...@p...ninka.net wrote:

> [...]
> zeby zyc na przyzwoitym poziomie beda musieli prawdopodobnie
> wyemigrowac; u siebie w kraju na kariere w tej branzy szanse maja

Indie są przede wszystkim krajem w którym żyje prawie
1/5 ludzkości całej Ziemi (parę lat temu Indie liczyły ponad 900 mln obywateli).
Niewątpliwie jest to kraj wielkich kontrastów, ale nie można powiedzieć
że jest zacofany i biedny. Mają ogromne zasoby naturalne i tanią siłę
roboczą, rozwinięty przemysł i edukację. Nie wydaje mi się żeby Hindusi
mieli jakieś szczególne predyspozycje, u nich raczej panuje sytuacja
podobna trochę do tej, w której Polska znajdzie się wkrótce - uczelnie
co roku opuszcza tysiące nieźle wykształconych absolwentów, na których
nie ma popytu w kraju, jest natomiast ogromny popyt w krajach bardziej
rozwiniętych. Na polskich programistów czyhają koncerny UE, indyjscy
wyjeżdżają do USA, zapewne dlatego że jest to jedyny kraj który po pierwsze
jest w stanie wchłonąć takie ilości ludzi a po drugie dać im jeszcze
zatrudnienie.

FUT pl.sci.socjologia

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://ceti.pl/~kravietz/