Fiołek afrykański

1. Data: 2005-05-15 18:36:00

Temat: Fiołek afrykański
Od: "Zuza" <z...@n...fotostyl.com> szukaj wiadomości tego autora

Mój fiołek (sępolia) na okropne jasne plamy na lisciach.
Wyglada to troche jakby pomieszane na palecie farby zielone i bezowe.

Od czego to może być?

Zucha

2. Data: 2005-05-15 18:48:52

Temat: Re: Fiołek afrykański
Od: "Doria" <m...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój fiołek (sępolia) na okropne jasne plamy na lisciach.
> Wyglada to troche jakby pomieszane na palecie farby zielone i bezowe.
Najbardziej prawdopodobne: poparzenia słoneczne, albo plamy po kroplach
wody.
Fiołki nie lubia mocnego słońca, a wode tylko w doniczce.
Może to być tez jakas choroba wirusowa.
Pozdrawiam,
Doria

3. Data: 2005-05-15 19:03:52

Od: "Zuza" <z...@n...fotostyl.com> szukaj wiadomości tego autora

Podlewam tylko na podstawek i to odstaną wodą. Stoją na oknie
południowo zachodnum (bardziej zachodnim) :))

Myślisz, ze to może być od słoneczka?
Słyszalam, że one lubią dużo słońca, ale może faktycznie nie
koniecznie bezposredniego:((

Zucha

4. Data: 2005-05-16 11:38:02

Od: "agrazka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

myslę, że to nie od slońca - mój ma też tak podobnie i stoi na oknie wschodnim
ale młode listki sa zieloniutkie tylko starsze takie dziwne
grazyna

5. Data: 2005-05-16 11:40:01

Temat: Re: Re: Fio?ekafryka?ski
Od: z...@f...com (Zuza) szukaj wiadomości tego autora

u mnie dokładnie tak samo się dzieje. nieładnie to wyglada i martwię się o te moje
fiołeczki, bo mam ich sporo i róznokolorowe - szkoda mi ich :(((

Dnia 16 May 2005 13:38:02 +0200, "agrazka" napisał(a):

> myslę, że to nie od slońca - mój ma też tak podobnie i stoi na oknie wschodnim
>
> ale młode listki sa zieloniutkie tylko starsze takie dziwne
> grazyna

Zuzka

6. Data: 2005-05-16 18:13:32

Temat: Re[2]: Fiołekafrykański
Od: z...@f...com (Zuza) szukaj wiadomości tego autora

zrobiłam fotki.
Może teraz lepiej będzie zidentyfikować problem.
http://nienarodzona.w.interia.pl/lisc.jpg
http://nienarodzona.w.interia.pl/lisc2.jpg

Zuza

7. Data: 2005-05-20 12:39:50

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszalam, że one lubią dużo słońca, ale może faktycznie nie
> koniecznie bezposredniego:((

Nie wiem czy lubią słońce, ale na pewno lubią chłodno,
więc w naszym klimacie naokiennym :) =, że raczej nie lubią słońca.

stokrotka

hyzop
Siarczan amonu
www.hastegarden.pl