Franciszek nie wyklucza abdykacji przez problemy nerwowe

1. Data: 2014-08-22 12:01:44

Temat: Franciszek nie wyklucza abdykacji przez problemy nerwowe
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Papież Franciszek oznajmił, że pozostały mu "tylko dwa, trzy lata życia"

"Poprzedni papież Benedykt XVI wywołał ogromne poruszenie, gdy zapowiedział swoją
abdykację w 2013 roku. Pojawiły się również różne teorie, które miały tłumaczyć jego
niespodziewane odejście. Jednak trend na abdykację może się utrzymać a papież
Franciszek może pójść podobnymi śladami.

Joseph Ratzinger, czyli Benedykt XVI, tłumaczył swoją abdykację brakiem sił,
podupadającym zdrowiem i zaawansowanym wiekiem. Były papież ustąpił z urzędu
dokładnie 28 lutego 2013 roku. Dziś po raz pierwszy papież Franciszek oświadczył
publicznie, że "pozostało mu jeszcze tylko dwa, trzy lata życia".

Na konferencji prasowej, która miała miejsce na pokładzie samolotu w trakcie powrotu
z podróży do Korei Południowej, Franciszek oznajmił dziennikarzom nie tylko to, że w
ciągu kilku najbliższych lat może umrzeć, ale stwierdził również, że możliwa będzie
jego abdykacja. W tym przypadku, powodem ewentualnej abdykacji mogą być problemy
nerwowe, do których przyznał się papież.

"Staram się myśleć o moich grzechach, moich błędach, aby nie stać się dumny. Ponieważ
wiem, że to będzie trwało tylko przez krótki czas. Dwa lub trzy lata, a potem udam
się do Domu Ojca" - powiedział papież Franciszek.

Wypowiedź wywołała ogromne poruszenie. Franciszek po raz pierwszy powiedział o swojej
śmierci publicznie, ale źródła watykańskie potwierdzają, że już wcześniej w rozmowach
z bliskimi wyrażał podobne obawy. W najbliższych latach spodziewać się można śmierci
lub rezygnacji Franciszka a potem nastąpi wybór kolejnego papieża."

Źródło: Dailymail.co.uk

2. Data: 2014-08-23 18:46:58

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 12:01:44 UTC+2 użytkownik m...@g...com
napisał:
> [...]
można śmierci lub rezygnacji Franciszka a potem nastąpi wybór kolejnego papieża."

ta nerwowa choroba papiezy nazywa sie: Banco Ambrosiano

3. Data: 2014-09-11 22:47:42

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-08-22 12:01, m...@g...com pisze:
> [...]
można śmierci lub rezygnacji Franciszka a potem nastąpi wybór kolejnego papieża."

dlaczego obawy? w końcu spotka się z szefem...

--
You are the result of 4 bilion
years of evolutionary success.

Cave
Wychowanie w socjalizmie skłania do nieuczciwości
PMS wyjaśniony doborem naturalnym! ;)))
Dzieci i Biblia
No to juz wiadomo po co jest in vitro: to tylko pierwszy krok do...