Frytki - kulki jak to się robi ?

1. Data: 2004-11-23 15:03:06

Temat: Re: Frytki - kulki jak to się robi ?
Od: "Svenja Svensson" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Flash" <n...@p...onet.pl> wrote in message
news:cosh2d$k87$1@news.onet.pl...
> Witam,
> Byłem w knajpce, były frytki do wyboru, standardowe i kulki, jak oni robią
> te kulki ? czy ja też takie mogę zrobić ?

To sie nazywa duffinki / dufinki, moze googlowanie cos da?

svenja

1. Data: 2004-12-04 14:25:00

Temat: Frytki - kulki jak to się robi ?
Od: "Flash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Byłem w knajpce, były frytki do wyboru, standardowe i kulki, jak oni robią
te kulki ? czy ja też takie mogę zrobić ?
pozdr
Darek

1. Data: 2004-12-04 23:01:57

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Byłem w knajpce, były frytki do wyboru, standardowe i kulki, jak oni robią
> te kulki ? czy ja też takie mogę zrobić ?

... mozna kupic mrozone :)

Łukasz G
GG : 427918

1. Data: 2004-12-05 17:31:55

Od: "Ania \(siostra Ewy\) M." <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Byłem w knajpce, były frytki do wyboru, standardowe i kulki, jak oni robią
> te kulki ? czy ja też takie mogę zrobić ?

Moja mama robi takie cos ale to jest z gotowanych ziemniakow.

1,2 kg ziemniaków
5 dag cebuliki (1-2 cebul)
3 dag tłuszczu
2 jajka
maki 5 dag
pieprz sól
zieleninka
tarta bułka

Ziemniaki ugotowac i przepuscic przez praske do ziemniaków tak jak na
kopytka dodac przypraw, jajka, cebulke podsmarzyc na tłuszczyku i tez dodac
(ja wsypuje warzywka lub ziarenek smaku troszke ale to jest nie konieczne)
zrobi ci sie taka masa dosc klejaca ale to co maczasz rece w wodzie i kulasz
kuleczki MAŁE!!!!! bo to troszke urosnie i sie rozpada na papke - potem
obtaczasz te malutkie kuleczki w bułeczce tartej i na rozgrzany ogłeboki
olej wkładasz i pieczesz do złotego koloru.

Ogólnie jest to danko pycha nawet podgrzewane Ale do frytek to troche
daleko. Ja raz to w knajpie jadlam do grilowanego kurczaczka

Smacznego
Anka

1. Data: 2004-12-05 17:49:36

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Flash wrote:

> [...]
> Byłem w knajpce, były frytki do wyboru, standardowe i kulki, jak oni robią
> te kulki ? czy ja też takie mogę zrobić ?

Takie kulki wycina sie narzedziem do robienia kulek z melona. Wyglada jak
malutki nakladacz do lodow. Takie wyciete kulki wrzucasz do wrzatku na 5
minut, potem odcedzasz i rozkladasz na scierce do wyschniecia, potem wrzucasz
do goracego oleju az jasno zlote i masz okragle frytki.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-12-06 16:19:50

Od: "Jarek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Takie kulki wycina sie narzedziem do robienia kulek z >melona.

takie urzadzenie nazywamy drążarką :)

1. Data: 2004-12-06 19:06:54

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Jarek wrote:

> takie urzadzenie nazywamy drążarką :)

Zwariowany jezyk :))
MB

Pilne-Maszyny do pieczenia chleba-Prośba
[Krakow] gdzie śliwowica??
Zapiekanka z ziemniaków
surówka z rzodkwi
surówka z rzodkwi