Furtka i domofon

1. Data: 2015-06-05 08:42:19

Temat: Furtka i domofon
Od: Karol <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie
otwiera, dopiero trzeba na klucz zamknac. I w ten sposob nie moge
otworzyc z domu bo tak czy siak furtka jest otwarta.
Zauwazylem ze jak nacisne przycisk otwierania na domofonie to ten jezyk
przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie odchyla

2. Data: 2015-06-05 14:16:18

Temat: Re: Furtka i domofon
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Jun 2015 08:42:19 +0200, Karol napisał(a):

> Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie
> otwiera,

Sprężyna go nie wypycha - może pękła.
--
XL
Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

3. Data: 2015-06-05 15:35:58

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Karol napisał:

> Jak naprawić zaczep w furtce bo jak się furtkę mocniej popchnie to sie
> otwiera, dopiero trzeba na klucz zamknac. I w ten sposob nie moge
> otworzyc z domu bo tak czy siak furtka jest otwarta.

Może to być wina nie zaczepu, lecz zamka. Bywa, że ten dzyndzel,
który chowany jest przez klamkę, ma takie luzy, że poddaje się przy
prostopadłym pchnięciu. Obejrzeć, w razie potrzeny wymienić zamek.

> Zauwazylem ze jak nacisne przycisk otwierania na domofonie to ten jezyk
> przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie odchyla
> troszke ale furtke da sie otworzyc. Sorki ze chaotycznie pisze :)

Jeśli on zepsuty, to też najprościej wymienić cały rygiel elktromagnetyczny.

Jarek

--
A teraz idę
ubrany w różowe nadzieje

4. Data: 2015-06-05 20:00:49

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 5 czerwca 2015 08:42:22 UTC+2 użytkownik Karol napisał:
> [...]
> przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie odchyla
> troszke ale furtke da sie otworzyc. Sorki ze chaotycznie pisze :)

Możesz próbować naprawić rygiel, to jest konstrukcja zbliżona do cepa tj. bolec
blokujący rygiel (czyli ten co Ci się odchyla) przyciągany przez elektromagnes (tj.
zwolnienie). Z opisu można zgadywać że bolec albo się wygiął albo nawet ułamał (jeśli
ruch jest duży przy zamkniętym).
Zapewne ten bolec trzeba wymienić (lub wyprostować, ale to się rzadko udaje). Nowy
musi mieć dokładnie te same wymiary. Problem może być tylko taki że nowe konstrukcje
są zgrzewane lub nitowane i po rozebraniu nie będzie jak złożyć (kiedyś były
skręcane, ale chińczyk nie ma czasu na śrubki).
Nowy zaczep kosztuje z 50zł, sam rozważ czy warto się bawić.

--
ZZ@private

5. Data: 2015-06-07 20:21:29

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol wrote:
> [...]
> jezyk przy furtce sie bardziej odchyla, a jak nie przyciskam to sie
> odchyla troszke ale furtke da sie otworzyc. Sorki ze chaotycznie

spotkałem się z tym że ośka rygla się wysunęła i blokada nie
blokowała - trzeba ustrojstwo rozebrać i się przyglądnąć - naprawa
może być banalna

jeffrey

6. Data: 2015-06-08 09:23:21

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 7 czerwca 2015 20:21:32 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

> spotkałem się z tym że ośka rygla się wysunęła i blokada nie
> blokowała - trzeba ustrojstwo rozebrać i się przyglądnąć - naprawa
> może być banalna

Może być i tak, ale to w połączeniu ze zgrzewaną obudową, w tych starszych
konstrukcjach nie było takiej możliwości ;-). Kiedyś miałem firmę zakładającą
domofony, najczęściej taka usterka polegała na zapałce blokującej zapadkę i
zwiastowała próbę włamania albo zawłaszczenia klatki przez okoliczną "młodzież".

--
ZZ@private

Cheap Air Jordan XX9 Shoes Air Jordan 29 Shoes wholesale www.FashionLeader.nl
Cheap Air Max 2015 Shoes Air Max Classic BW Shoes Air Max 90 Shoes Air Max 87 LTD Shoes wholesale www.FashionLeader.nl
Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
Bluray Samsung F7500 czy LG BP7300 czy ???
Czarne przetarcia ba boazerii