Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu

1. Data: 2015-05-28 19:28:51

Temat: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam taka pompkę cwu:

http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/89/81/
16/5389811605

Pompka dzialała sobie jakieś 2 lata w cyklach przerywanych i przestała.
Zamiast tego buczy i grzeje się. Swoją drogą należało by pochwalić
chińczyków że nawet termika nie ma - pożar instalacji w zasięgu ręki,
kabelek wtopił się w styropian obudowy boilera.

Zakładam że się zatarła i/lub zarosła kamieniem. Wykręcić nie mogę -
musze mieć coś na podmianę.

Pytanie: czy wszystkie pompy tego typu są marne? Mam kupić coś innego?
Rzecz w tym że innych nie ma, albo inaczej: nie ma w rozsądnych cenach.
Sitka nie ma jak wstwić - w końcu w tej rurce woda biega w dwie strony.

2. Data: 2015-05-31 11:56:40

Temat: Re: Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 28 maja 2015 19:28:52 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
> Rzecz w tym że innych nie ma, albo inaczej: nie ma w rozsądnych cenach.
> Sitka nie ma jak wstwić - w końcu w tej rurce woda biega w dwie strony.

Bo to niedobra pompa była.

3. Data: 2015-06-01 22:19:02

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-05-31 11:56, k...@g...com wrote:
> Bo to niedobra pompa była.

Rozebralem. W środoku masa osadu, raczej kamień. Pomoglo utopienie
wału/klatki na pare godzin w kwasie cytrynowym. Działa. Ale padnie za
chwile znowu, ponadto wał jest nierozbieralny względem obudowy
wodoszczelnej.

Jaką więc mam poszukać pompę aby dobra była?

4. Data: 2015-06-01 23:04:00

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 22:19:07 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
napisał:

> [...]
> chwile znowu, ponadto wał jest nierozbieralny względem obudowy
> wodoszczelnej.
>
> Jaką więc mam poszukać pompę aby dobra była?

Ciągle dopuszczasz wody ze było tak dużo kamienia że zablokowało pompę?

5. Data: 2015-06-02 07:51:59

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 23:04:01 UTC+2 użytkownik k...@g...com
napisał:

> Ciągle dopuszczasz wody ze było tak dużo kamienia że zablokowało pompę?
cwu- ciepła woda użytkowa.

6. Data: 2015-07-10 17:30:51

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały wrote:

> [...]
> chwile znowu, ponadto wał jest nierozbieralny względem obudowy
> wodoszczelnej.
>
> Jaką więc mam poszukać pompę aby dobra była?

polską
a filtr przed pompą masz? i zawór zwrotny oczywiście

7. Data: 2015-07-19 20:11:38

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-07-10 17:30, Jeffrey wrote:
> a filtr przed pompą masz?

A to pomaga na kamień ;) ?

> i zawór zwrotny oczywiście

A dlaczego? Z praktycznego punktu widzenia po odkręceniu kranu z ciepłą
wodą mam dwie rurki zamiast jednej w przypadku braku zaworu co wydaje
się *lepsze*. Jakaś zaleta zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. ?

8. Data: 2015-07-20 06:04:52

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały wrote:

> A to pomaga na kamień ;) ?

na kamień nie pomaga ale na inny grubszy syf już tak

> [...]
> co
> wydaje się *lepsze*. Jakaś zaleta zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. ?

to akurat z całkiem innej strony, jak padnie pompa obiegowa to masz
szanse nadal mieć ciepłą wodę

9. Data: 2015-07-21 22:24:11

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-07-20 06:04, Jeffrey wrote:
> to akurat z całkiem innej strony, jak padnie pompa obiegowa to masz
> szanse nadal mieć ciepłą wodę

Ale że jak?

Mam pompę i nie mam zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. Obie ida do mojego
kranu jako ciepła woda. W tej konfiguracji jesli padnie pompa nic nie
stracę. Jesli założe zawór zwrotny to stracę 50% strumienia bez względu
na stan pompy. Nie rozumiem dalej po co mi on.

Swoją drogą zawor zwrotny nawet mi przez myśl nie przeszedł :/

10. Data: 2015-07-22 06:30:36

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały wrote:

> [...]
> bez względu na stan pompy. Nie rozumiem dalej po co mi on.
>
> Swoją drogą zawor zwrotny nawet mi przez myśl nie przeszedł :/

w tym przypadku pod nazwą pompa obiegowa przyjąłem ( może nie
słusznie) pompę cyrkulacyjną, w małych obiektach nie stosuje się pompy
obiegowej jako takiej ale własnie pompę cyrkulacyjną do podtrzymania
ciepłych rur (jeżeli piszemy o CWU). napisz czy rozmawiamy o tym samym
a pompę cyrkulacyjną montuje się na powrocie z końcówki rurociągu
ciepłego
jeżeli do tej pory jest OK to pomyśl co będzie jak padnie pompa
cyrkulacyjna - woda niedogrzana z kolektora powrotnego będzie szła do
tyłu przez rurociąg cyrkulacyjny i w ostatnich kranach będzie woda o
temp dużo niższej

Bluray Samsung F7500 czy LG BP7300 czy ???
Czarne przetarcia ba boazerii
Kran nie odpala termy
Tani, dobry materac - jaki?
Podpisz petycję przeciw zabijaniu NOWORODKÓW!