GLony

11. Data: 2005-08-29 23:59:44

Temat: Re: GLony
Od: "Paweł Woynowski" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> Z tym torfem to tez nie jest tak rozowo.
> Torf ktory w moim oczku byl w donicach, w jakis sposob wypelnil sie gazem i
> plastikowe donice z trzcina po roku wyplynely na powierzchnie.
> Dobrze na razie trzyma sie torf na polkach, przysypany zwirkiem i
> przycisniety kamieniami.
> Boje sie jednak, ze moze kiedys wyplynac na powierzchnie.
> Torf ktory ja zastosowalem byl kupiony w sklepie, po wrzuceniu do wody
> wyplywa.

Wcalę się nie dziwię że wypłynął po roku, z taką ilością siarkowodoru jaką w
siebie wchłonął. Przecież ten torf zaczął gnić w oczku już po 2 miesiącach.

> Trzeba go przycisnac.

Dokładnie, lecz już na poczatku, w momencie zatopienia torfu w oczku, najlepiej
w workach po ziemniakach (tych białych, jedni mówią że to sizal inni że
polipropylen). Worki najlepiej można obciążyć kamieniami polnymi, które wkładam
razem z torfem do worka i ztapiam to wszystko maksymalnie na 3 - 4 tygodnie w
oczku. Jeżeli w oczku nie ma wymuszonego obiegu wody (pompa, strumień) powinno
się worki co jakiś czas "wyciskać" (dwa razy na tydzień) stosuję do tego celu
odwrócone grabie. Zabieg ten powoduje szybsze uwalnianie się do wody kwasów
humusowych z torfu. Na 10 m3 stosuję 60 l kwaśnego torfu ogrodniczego (pH 3,2).
Specjalny granulat torfowy do oczek jest dużo droższy.
Pierwsze efekty działania torfu widoczne są już po ok 2 tygodniach.

> Pozdrawiam
> Marek

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski
http:www.mikrojezioro.met.pl

12. Data: 2005-08-30 10:12:49

Od: "Paweł Woynowski" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie daj się podpuścić "robaczywemu" grzybowi.
> pozdr. Jerzy

Witaj Jerzy!

Daleki jestem od tego. Wrzuciłem w google hasło "grzybień+biały" i dostałem 699
wyników, natomiast po wrzuceniu "grzybienie+białe" wyszło mi 532 strony.
Zerknąłem jesacze do mądrych książek i też wychodzi pmniej więcej po połowie np:
Wielka encyklopedia roślin - grzybień biały, natomiast Słownik botaniczny -
grzybienie białe. W związku z tym wstawiłem na stronę obie nazwy niech się
"grzyb" cieszy, choć dowcip w Jego postach "jaki jest, każdy widzi".

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

13. Data: 2005-08-31 00:06:01

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "grzyb" cieszy, choć dowcip w Jego postach "jaki jest, każdy widzi".

Tak, dobry żart tynfa wart.

groszek?
Co to za bulwy na moim iglaku ?
Kosiarka bębnowa - wrażenia i porady użytkowników
Jak użyźnić gliniastą glebę?
Bukszpany - do Basi i nie tylko :)