Galtonia

1. Data: 2005-11-06 21:47:20

Temat: Galtonia
Od: s...@w...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jak zimować Galtonię ?? Bo mam dwie sprzeczne metody. Jedni mówią zakopać
donice i okryć, a drudzy mrozom nie odporna ... Więc jak mówi Wasze
doświadczenie ??
I jakby ktoś wiedział jak się nazywa ta roślina
http://fotogalerie.pl/fotka/2533721129039291942 i jak ją zimować. Nie wiem
czy mogę ją przezimować w ciemnym miejscu :)

pozdrawiam
Stach

2. Data: 2005-11-06 21:51:10

Temat: Re: Galtonia
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://fotogalerie.pl/fotka/2533721129039291942 i jak ją zimować. Nie wiem
> czy mogę ją przezimować w ciemnym miejscu :)

Galtonię okryj, przezimuje.Na wszelki wypadek zbierz nasiona i wysiej
wiosną, zakwitnie w tym samym roku.
Zdjęcie przedstawia Trojeść bulwiastą,prawdopodobnie.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2005-11-06 21:54:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
>
> Jak zimować Galtonię ?? Bo mam dwie sprzeczne metody. Jedni mówią zakopać
> donice i okryć, a drudzy mrozom nie odporna ... Więc jak mówi Wasze
> doświadczenie ??

Mówi, że bezpieczniej wykopać. A czasami i owszem, zimuje. Osobiście wolę
rozwiązanie sprawdzone i pewne, czyli zakopanie samych cebul w suchym torfie w
zimnej piwnicy:)

> I jakby ktoś wiedział jak się nazywa ta roślina
> http://fotogalerie.pl/fotka/2533721129039291942 i jak ją zimować. Nie wiem
> czy mogę ją przezimować w ciemnym miejscu :)

Wygląda trochę jak Asclepias tuberosa...sprawdź w sieci, czy to to. I jeśli tak
to powinna stracić część nadziemną i zimują kłącza.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-11-06 22:17:51

Od: s...@w...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> Wygląda trochę jak Asclepias tuberosa...sprawdź w sieci, czy to to. I
jeśli tak
> to powinna stracić część nadziemną i zimują kłącza.
>
> Pozdrawiam, Basia.
Niby się zgadza, ale coś mi nie pasuje :D
Myślałem, że to będzie zimozielona roślina :D taka jak oleander ;P
A jak ją budzić ?? tak po prostu jak fuksje :) Do ciepłego i trochę wody ??
Spróbuję zrobić sadzonki :)

Pozdrawiam
Stach

5. Data: 2005-11-06 22:38:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeśli tak

> Niby się zgadza, ale coś mi nie pasuje :D
> Myślałem, że to będzie zimozielona roślina :D taka jak oleander ;P

To chyba ten kolejny gatunek...curassavica? może ten masz?

> A jak ją budzić ?? tak po prostu jak fuksje :) Do ciepłego i trochę wody ??
> Spróbuję zrobić sadzonki :)

A nie wiem, ja ją uprawiam w gruncie - znaczy tuberosę. I ma nasiona;)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-11-06 23:08:43

Od: s...@w...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> To chyba ten kolejny gatunek...curassavica? może ten masz?
>

> A nie wiem, ja ją uprawiam w gruncie - znaczy tuberosę. I ma nasiona;)
Tak :)

To chyba ta curassavica :) Traktować ją po chamsku sekatorem teraz i do
piwnicy ?? czy może coś subtelniejszego polecacie ??
Nie zbierałem nasion, bo wiem, że nie dam rady nimi się zająć tej wiosny
:(( Za to będę miał 4 miesiące wakacji :D
Pozdrawiam
Stach

7. Data: 2005-11-07 18:53:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie zbierałem nasion, bo wiem, że nie dam rady nimi się zająć tej wiosny
> :(( Za to będę miał 4 miesiące wakacji :D

Pani Schubert pisze tylko tyle, że zalecane jest zimowanie w chłodnym miejscu,
ok. 12 st.C. Szczerze mówiąc, to tak "na nosa" przeniosłbym roślinę w miejsce
chłodniejsze, powoli zaprzestała podlewania i zimowała w doniczce "na sucho".
Ale to na wyczucie:) Zresztą, podobnie jak trytomę można byłoby potraktować;)

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2005-11-08 04:07:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Stach Czarnecki" <s...@w...pl> wrote in message

> To chyba ta curassavica :) Traktować ją po chamsku sekatorem teraz i do
> piwnicy ?? czy może coś subtelniejszego polecacie ??

A. curassavica nie przezimuje Ci w ogrodzie. Najlepiej zimuj w chlodnym
pomieszczeniu. Nie obcinaj nic.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2005-11-08 07:43:57

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:dkp8a6$ath$1@nemesis.news.tpi.pl...
> "Stach Czarnecki" <s...@w...pl> wrote in message

> A. curassavica nie przezimuje Ci w ogrodzie. Najlepiej zimuj w chlodnym
> pomieszczeniu. Nie obcinaj nic.

A nie łatwiej zebrać i przetrzymać nasiona? Mam od kilku lat. Początkowo też
zimowałam w całości, ale wschodzi bardzo ładnie i nowe rośliny szybko rosną,
są ładniejsze i obficiej mi kwitną.

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2005-11-08 22:46:29

Od: s...@w...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> A. curassavica nie przezimuje Ci w ogrodzie. Najlepiej zimuj w chlodnym
> pomieszczeniu. Nie obcinaj nic.

Właśnie zrzuciła wszystkie liście. A czy suchy kanał garażu, gdzie temp jest
ok. 0 mogłaby przezimować ??
Nasion niestety w tym roku nie zebrałem ...
Pozdrawiam
Stach

Re: Klient
Klient