Garnki nierdzewne - jak doczyscic ?

1. Data: 2007-11-05 10:41:25

Temat: Garnki nierdzewne - jak doczyscic ?
Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Oprócz teflonowych używam tez garnków nierdzewnych wewnątrz.
Jak takie garnki doczyścić po myciu w zmywarce - mają wewnątrz różne plameczki,
przebarwienia, inne slady?
Nie mam zamiaru polerować po każdym zmywaniu, ale tak od czasu do czasu chciałbym.
Wiadomo, że m.in. przebarwienia i wykwity powstają gdy posoli się jeszcze zimną wodę
(w nierdzewnych garnkach powinno
się solić wrzącą).
Z zewnatrz po zmywarce idealnie błyszczące, jak nowe, czyli to nie zmywarka "winna" a
raczej to, co się w garnkach
gotuje.
Swoją drogą głównie wodę na makaron i ryż, bo do innych celów używamy raczej z
powłoką teflonowa.
Garnki z wysokiej półki, nowa seria Lagostina.
THX

2. Data: 2007-11-05 13:51:11

Temat: Re: Garnki nierdzewne - jak doczyscic ?
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja myję ręcznie zmywakiem drucianym + Ludwik, a jak są mocno zabrudzone to
dodatkowo leję Skrzata.
Ostatnio jeden z garnków "przeleciałem" ściernicą trzpieniową zamocowaną w
wiertarce i wszystkie plamy poznikały.
Oczywiście oba sposoby są dobre dla tych, którzy nie wymagają lustrzanego
połysku
Jacek

3. Data: 2007-11-05 16:18:13

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:fgn7aq$3dq$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik *Jacek* napisał(a):

> Ostatnio jeden z garnków "przeleciałem" ściernicą trzpieniową zamocowaną w
> wiertarce i wszystkie plamy poznikały.

ROTFL

--
Big Jack
//////

4. Data: 2007-11-05 16:57:47

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:
> Oprócz teflonowych używam tez garnków nierdzewnych wewnątrz.
> Jak takie garnki doczyścić po myciu w zmywarce - mają wewnątrz różne plameczki,
przebarwienia, inne slady?
(...)
> Garnki z wysokiej półki, nowa seria Lagostina.
"Zwykłe" garnki traktuję Cifem. Potem płucze i myję ludwikiem.

Magdalaena

5. Data: 2007-11-05 17:17:42

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak już wstaniesz z tego ROTFL-a to powiedz dlaczego
Jacek

6. Data: 2007-11-06 13:28:27

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:fgnj5f$ckm$1@atlantis.news.tpi.pl
użytkownik *Jacek* napisał(a):

> jak już wstaniesz z tego ROTFL-a to powiedz dlaczego

Bo nie dałeś do śrutowania/piaskowania

--
Big Jack
//////

7. Data: 2007-11-06 15:52:40

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

aaaa..
Teraz rozumiem.
Gwoli wyjaśnienia dodam, że ściernica jest elastyczna o uziarnieniu 120. W
sam raz do wewnętrznej powierzchni garnków ;-)
A same garnki mają już 21 lat i są marki Praktica (chyba że Praktika) i
pochodzą z ówczesnego RFN.
Jacek

Czy ktoś porównywał koszty?
Jaka długość firan i zasłon