Gdy Boga nie ma.

1. Data: 2023-07-11 22:31:59

Temat: Gdy Boga nie ma.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,(...)W Polsce już co czwarte gospodarstwo domowe jest jednoosobowe. I choć żadne z
nich nie jest na bezludnej wyspie - wokół są sąsiedzi - trudno na nich liczyć. Jak
wynika z ubiegłorocznego raportu Instytutu Pokolenia dotyczącego poczucia samotności
wśród dorosłych Polek i Polaków, ponad połowa z nas ma wrażenie, że choć jest w
otoczeniu innych, to jednak nie z nimi. 38 proc. czuje się opuszczonych, 29 proc. ma
wrażenie, że dla nikogo nie jest osobą bliską. Wśród tych, którzy przekroczyli
pięćdziesiątkę, dojmujące poczucie samotności ma więcej niż co piąta kobieta i niemal
co trzeci mężczyzna.

Wśród 80-latków - jak wynika z badania przeprowadzonego ostatnio przez Pollstar na
zlecenie Stowarzyszenia mali bracia Ubogich - aż 60 proc. żyje w pojedynkę, a
większość z tych samotnych jest schorowana, 41 proc. niesamodzielna, 12 proc. nie
wychodzi z domu.(...)

Problem będzie narastał. Pierwsze powojenne roczniki wyżu demograficznego mają w tej
chwili 77-78 lat, za kilka lat mogą wymagać stałej opieki. Wówczas jeszcze bardziej
dotkliwie niż teraz będzie widać skutki tego, że część nie miała dzieci, a część
szybko z dziećmi straciła bliski kontakt - żyją w innych miastach albo za granicą. Co
z tego, że ktoś formalnie ma dziecko, skoro relacje z nim na tyle słabe, że trudno
liczyć, by zaangażowało się w opiekę - mówi prof. Piotr Szukalski, socjolog i
demograf z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego.(...)

Trudno też oczekiwać, by jakoś szczególnie angażowali się sąsiedzi, jeżeli nie ma
naturalnie wytworzonych więzi sąsiedzkich - mówi Agnieszka Wrońska. - Niedawno
mieszkałam na warszawskim Śródmieściu, w kamienicy, w której starszych osób,
mieszkających tam od lat, była jedna trzecia. Wszyscy w podobnym wieku, schorowani,
schowani w swoich od lat nieremontowanych mieszkaniach. Reszta: nowi, w mieszkaniach
o wysokim standardzie. Część mieszkań przygotowana pod wynajem krótkoterminowy, dla
turystów, część zajęta przez firmy - mówi Wrońska. Od niedawna mieszka w innym
miejscu stolicy, ale jest podobnie: część kamienicy zajmują firmy, część nowi
lokatorzy, którzy tych starych nie znają.

Samotność w dużych miastach jest dotkliwa - z raportu Instytutu Pokolenia wynika, że
tam, gdzie żyje więcej niż pół miliona mieszkańców, wysokie poczucie samotności ma 41
proc. dorosłych. W małych miastach jest lepiej, ale już na wsi żyje się samotnie jak
w metropolii (39 proc.). (...)

Jeżeli chcemy, by państwo działało, to my musimy działać. I tu nie chodzi o akty
heroizmu - tłumaczy Joanna Sadzik. - Jeżeli nie masz czasu zaopiekować się samotną,
starszą sąsiadką, nie musisz pukać do jej drzwi z pytaniem: "W czym mogę pani pomóc".
Tylko regularnie pukaj i pytaj przynajmniej: "Czy wszystko w porządku?".,,

https://www.onet.pl/informacje/newsweek/najwiekszy-l
ek-samotnej-osoby-upadek-umre-zanim-nadejdzie-pomoc/
3cn681j,452ad802

2. Data: 2023-07-12 09:10:39

Temat: Re: Gdy Boga nie ma.
Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2023 o 22:31, XL pisze:
> ,,(...)W Polsce już co czwarte gospodarstwo domowe jest jednoosobowe.
>
> https://www.onet.pl/informacje/newsweek/najwiekszy-l
ek-samotnej-osoby-upadek-umre-zanim-nadejdzie-pomoc/
3cn681j,452ad802

I chciałaś przekazać jakąś myśl z tym związaną o nieistnieniu bogów, ale
zapomniałaś napisać?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

3. Data: 2023-07-12 13:08:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

środa, 12 lipca 2023 o 09:10:46 UTC+2 Kviat napisał(a):

ek-samotnej-osoby-upadek-umre-zanim-nadejdzie-pomoc/
3cn681j,452ad802

> I chciałaś przekazać jakąś myśl z tym związaną o nieistnieniu bogów, ale
> zapomniałaś napisać?

Po co? Nawet średnio rozwiniety umysłowo szympans kuma, o co chodzi.
Tym głupszym szympansom trzeba jak krowie na granicy tłumaczyć, że człowiek wiarą i
rodziną stoi - a gdy się tę wiarę i rodzinę niszczy, no to pozostaje samotność na
starość i perspektywa stania się ucztą dla własnego wygłodniałego kota...

> Powrotu do zdrowia życzę.

Kaftan ci się poluzował.

> Piotr

Tylko fałszywa metka. Żaden ,,Piotr".

4. Data: 2023-07-12 17:19:40

Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.07.2023 o 13:08, XL pisze:

ek-samotnej-osoby-upadek-umre-zanim-nadejdzie-pomoc/
3cn681j,452ad802

> Po co? Nawet średnio rozwiniety umysłowo szympans kuma, o co chodzi.

A ty nie dałaś rady.

> [...]
starość i perspektywa stania się ucztą dla własnego wygłodniałego kota...

A co ma do tego jakiś bóg?
Tyle rodzin na świecie zostało zniszczonych przez wyznawców religijnych,
że jeszcze długo nikt waszego rekordu nie pobije. To po pierwsze.

Po drugie. Jak ktoś mieszka samotnie, to raczej żaden bóg z nim nie
zamieszka i nie stanie się przez to mniej samotny. Jeszcze nigdzie na
świecie nie odnotowano takiego przypadku.
Jeszcze się nie zdarzyło, żeby choć wpadł na chwilę na partyjkę warcabów
z jakimś staruszkiem. Pewnie ma ważniejsze sprawy na głowie, niż
ochranianie samotnych staruszków przed upadkiem.

Ale za to jego rzekomi przedstawiciele nie mają skrupułów, żeby taką
samotną osobę pozbawić oszczędności kłamiąc i manipulując, bezkarnie
korzystając z okazji ich samotności. I nawet im brewka nie pyknie
podczas tego procederu.

Chyba, że celowo dałaś taki tytuł swojego posta,
aby udowodnić tym linkiem, że bogowie nie istnieją. To wtedy faktycznie,
jakiś związek twojego tytułu z tym linkiem jest.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

,,P" jak ,,Putin", ,,p" jak ,,psychol".
Jeszcze i to! BRZYDKI PIS.
Wiyncy, wiyncy imigrantuff!
Nojaktoooo???? Przecież ,,straszna inflacja"! ?
Bagno!