Gdzie kupić lejek do pierogów

1. Data: 2000-12-01 19:53:34

Temat: Gdzie kupić lejek do pierogów
Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wyciskacz do pierogów, ale mi się nie podoba. Robi taki duży grzebień/a
mało farszu/. Moja ciocia ma zwykły lejek z ząbkami, składa ciasto na pół i
lejkiem odciska pieroga. Proste a skuteczne. Tylko gdzie to kupić?
Chyba na jakimś jarmarku......
Pozdrowienia, Janusz

1. Data: 2000-12-01 20:31:06

Temat: Re: Gdzie kupić lejek do pierogów
Od: "Aga" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

JJJa mam patent m,amy na pierogi zwykly widelec :-) Skladam delikwenta
(pieroga) na pol i raz kolo razu odciskam widelec na brzegu pierozka. Ladnie
wyglada nie rozpada sie i proste jest.
Polecam i pozgrawiam Aga

1. Data: 2000-12-03 21:06:32

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał...
> [...]
> mało farszu/. Moja ciocia ma zwykły lejek z ząbkami, składa ciasto na pół
> lejkiem odciska pieroga. Proste a skuteczne. Tylko gdzie to kupić?

Najpyszniejsze są pierogi "palczaste". Jak robisz wyciskaczem to są takie
maszynowe. A zgrabnie ściśnięte palcami są śliczne... I zupełnie nie kojarzą
się z tymi z mrożonki!
Polecam użycie paluszków!!!

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-03 22:52:04

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Chinczycy i Japonczycy lepia pierogi w inny sposob: rowniez skladaja na
pol, ale brzegi zakladaja w male zakladki, jakby plisowane, przez co
"grzebien" pieroga jest ciasniejszy, niz spod, i tworzy gruby,
torebkowaty pierog. Te pierogi stawia sie grzebieniem do gory na
patelni. Podsmaza sie przez minute czy dwie te surowe pierogi na oleju,
a potem podlewa woda, przykrywa i dusi, az miekkie, na koncu wode
odparowujac.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-12-04 10:09:38

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> [...]
> maszynowe. A zgrabnie ściśnięte palcami są śliczne... I zupełnie nie kojarzą

poza tym zaciskając pierogi "palcyma" robi się lekki ruch przesuwający,
co z jednej strony powoduje charakterystyczne falbanki a z drugiej
uniemożliwia rozklejanie pierogów

A moja mamusia powodowana lenistwem nabyła swego czasu śmieszny narząd
do klejenia pierogów - kiedyś już o tym pisałem - umożliwiający
jednorazowe zlepienie 10 sztuk.
Ale faktycznie - optycznie kojarzą się z tymi z mrożonek :(

sadyl

1. Data: 2000-12-05 00:10:06

Temat: Odp: Gdzie kupić lejek do pierogów
Od: "Barbara Hevelke" <b...@z...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
> mało farszu/. Moja ciocia ma zwykły lejek z ząbkami, składa ciasto na pół
> lejkiem odciska pieroga. Proste a skuteczne. Tylko gdzie to kupić?

Ja uzywam zwyklego plastikowego lejka, kupionego w sklepie pt. "Gospodarstwo
domowe" czy jakos tak. Jest rewelacyjny.

Pozdrawiam
BasiaH

Czy warto kupić patelnię od Cyganów
Pyzy z mięsem, czy ktoś da przepis?
Co można zrobić z zamrożonych kapeluszy grzybów
Ilustrowana kuchnia polska
Skorka pomaranczowa