Skorka pomaranczowa

1. Data: 2000-12-01 12:13:37

Temat: Skorka pomaranczowa
Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialam zapytac jak sie robi skorke pomaranczowa? Taka smazona, do
ciast.
Byc moze to glupie pytanie, ale nigdy jej nie robilam. Acha, i jak ja
przechowywac, i jak dlugo mozna?
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Maria

1. Data: 2000-12-01 14:46:53

Temat: Re: Skorka pomaranczowa
Od: Joanna Stajniak <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria U." <m...@f...onet.pl> napisał / wrote:

> [...]
> ciast.
> Byc moze to glupie pytanie, ale nigdy jej nie robilam. Acha, i jak ja

Nie wiem czy choidzi o ta skorke, ale moja babcia parzyla skorke, kroila w drobna
kosteczke i wkladala do sloika przesypujac cukrem i ugniatajac, po kilku dniach
pojawial sie "sok", a skorka miekla. Do ciasta dodawala lyzeczke i bylo ok, nie wiem
czy chodzi Ci o tak przygotowana skorke.
Asia

1. Data: 2000-12-01 17:26:52

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Maria U." wrote:

> [...]
> ciast.
> Byc moze to glupie pytanie, ale nigdy jej nie robilam. Acha, i jak ja

U nas skorke robilo sie tak:
Namoczyc skorki z pomaranczy czy cytryn w zimnej wodzie, przyciskajac je
talerzykiem, zeby byly zanurzone, przez 24 godziny. Wode odlac i
zachowac. Lyzeczka zeskrobac mozliwie najwiecej bialej, wewnetrznej
czesci skorki. Pokroic skorke w waskie, 3 mm paski. W rondelku dodac 1
szklanke wody z moczenia i 1 szklanke cukru. Zagotowac syrop i
zmniejszyc gaz. Dodac skorke, gotowac na malutkim gazie, az skorka
stanie sie przezroczysta. Ulozyc pojedyncza warstwa na blasze do
wyschniecia, przelozyc do sloikow, zakrecic. Tak trzymac je mozna i rok,
w suchym, chlodnym miejscu.
Syrop tez nalezy zlac do osobnego sloika, zmieszac pol na pol z
alkoholem w miare potrzeby i uzywac do nasaczania czekoladowych ciast i tortow.

Magdalena Bassett

1. Data: 2000-12-01 17:35:13

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał...
> [...]
> Syrop tez nalezy zlac do osobnego sloika, zmieszac pol na pol z
> alkoholem w miare potrzeby i uzywac do nasaczania czekoladowych ciast i

A ja jak robiłam skórkę, to wodę a namaczania wylewałam, bo była gorzka, a
skórki zostawiałam w syropie... Hmm... To znaczy nie zostawiałam, bo zawsze
robię tyle, ile potrzebuję na bieżąco i do ciasta wlewam razem z syropem...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-01 17:59:36

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria U." <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
| Chcialam zapytac jak sie robi skorke pomaranczowa? Taka smazona, do
| ciast.

Najpierw skórkę moczysz (u mnie wygląda to tak, że przez parę dni stoi
w słoiku, codziennie zmiana wody). Chyba chodzi o pozbycie się:
a) konserwantów z wierzchu
b) goryczki.

Potem w całości (jeśli ma być do dekorowania), czyli w jakichś większych
płatach lub pokrojoną w kostkę smaży się z cukrem. Dokładnych proporcji
nie znam, mogę potem sprawdzić, ale sądzę, że na oko też się da. Ma być
słodkie. Smażenie takie powtarza się kilka razy. A przechowywanie?
Wystarczy na koniec zawekować i w słoiczkach może stać latami w chłodnym
miejcu. Jeśli będą jakieś wątpliwości, to się dopytam. Tak od początku
do końca sam nigdy nie robiłem, więc nie pamiętam dokładnie szczegółów
procesu.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2000-12-01 19:30:03

Od: "Ewa T." <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

... To znaczy nie zostawiałam, bo zawsze
>robię tyle, ile potrzebuję na bieżąco i do ciasta wlewam razem z syropem>--
>Joanna

Joasiu,
Mam skorke pomaranczowa, ktora robilam 5 lat temu. Jest bardzo dobra
w dalszym ciagu.
Smazylam ja w mocnym syropie /duzo cukru/ i zeby nie stwardniala, nie
scukrzyla sie, dolewalam octu. Mimo ze na co dzien octu nie uzywamy, uwazam
ze to jest bardzo dobry sposob. Do sloiczkow wkladamy cale platy albo od
razu drobno je siekamy. Zapomnialam na poczatku napisac, ze najpierw te
skorke kilkakrotnie zalewalam wrzatkiem, oczywiscie wylewajac wode.

Pozdrowienia, Ewa

1. Data: 2000-12-02 09:15:07

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria U." <m...@f...onet.pl> wrote in message
> Chcialam zapytac jak sie robi skorke pomaranczowa? Taka smazona, do
> ciast.
> Maria

SKÓRKA POMARANCZOWA

Ja robię ja tak( kiedys dostalam ten przepis od pewnej starszej pani- jej
juz nie ma na tym swiecie a przepis zyje).

Skorki w calosci zalewamy woda na 24 godziny. Nastepnie wylewamy wode,
zalewamy swieza, zagotowujemy i wylewamy. Jeszcze raz zalewamy, zagotujemy,
dodajemy 1 kg cukru(na skorki z 1 kg)i gotowac 3-4 dni po ok. 1,5
godz.dziennie.Woda paruje, syrop ma byc dosc gesty az skorki robia sie
szkliste.Gorace wkladamy do sloikow( po brzegi) i zakrecamy. To wszystko.
Nie zrywamy miazszu. Jezeli chcemy dodac skorki do ciasta- wyjmujemy je 2
dni wczesniej-aby troche przeschly. Kroimy wedlug potrzeby- w kostke, w
paseczki...
Tak zrobiona skorka jest jak Lenin - wiecznie zywa- mozna ja
przechowywac latami.

Moze komus sie przyda na swieta i nie tylko Jola

1. Data: 2000-12-02 18:19:38

Od: "Ania Małażewska" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama zawsze robi swietna skorke pomaranczowa do ciast w nastepujacy
sposob:

Swierza skorke moczy sie kilka monut w wodzie (jesli skorka jest sucha to
trzeba ja moczyc kilka godzin, az zmieknie)
nastepnie trzeba ja obgotowac (ok. 0.5h), po czym wode wylac.
Sporzadzic syrop- 1szkl wody +1szkl cukru (lub nawet 2 szkl), zalac tym
skorke i gotowac przez kilka godzin na b.malym ogniu az woda wyparuje z
syropu (tzreba uwazac aby sie nie przypalilo)
Gdy juz woda nam sie wygotuje i skorka wchlonie cukier mozemy ja rozlozyc na
troche na talerzu aby przeschla.

Co do przechowywania to ja trzymam tak ugotowana skorke w zamrazalniku i
jest to sposob bardzo dobry. Skorka jako ze jest slodka to nie zamarza,
zawsze jest miekka i gotowa do uzycia. No i mozna ja przechowywac bardzo
dlugo.

Ania

Użytkownik Maria U. <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@f...onet.pl...

1. Data: 2000-12-04 07:04:44

Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje bardzo wszystkim za odpowiedzi. Dzieki Wam przejasnilo mi sie w
glowie i nie bede musiala robic droga prob i bledow.

Pozdrawiam
Maria

ksiazka kucharska na CD
Re: porozmawiajmy o swietach