Gdzie podyplomowe z zakresu sieci komputerowych (śląsk)?

1. Data: 2008-05-16 05:29:53

Temat: Gdzie podyplomowe z zakresu sieci komputerowych (śląsk)?
Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wkrótce będę prawdopodobnie musiał podjąć studia podyplomowe z zakresu sieci
komputerowych. Nie posiadam wprawdzie wykształcenia technicznego (jestem
humanistą), ale sytuacja zawodowa mnie po prostu do tego zmusza. Jeśli
chodzi o komputery, to nie jestem kompletnym laikiem i nawet całkiem dobrze
sobie radzę w środowisku Windows, sam też staram się rozwiązywać różne
problemy, które napotykam w pracy z kompem. Potrafię także złożyć sam
komputer. Wiem, że to brzmi trywialnie, bo to żadna sztuka, ale chcę po
prostu zaznaczyć, że nie jestem osobą, która wpada w panikę kiedy system
zaczyna się sypać czy coś się zaczyna krzaczyć.

O sieciach nie wiem praktycznie nic, bo niestety tutaj nie chodzi o wiedzę
książkową, a praktyczną. Ale do rzeczy. Chodzi mi o studia, na których
byłaby sama kwintesencja tworzenia sieci komputerowych i zasad
administrowania nimi. Nie chodzi mi o programowanie ani tym bardziej grafikę
komputerową czy tym podobne rzeczy.

Kiedyś taki właśnie kierunek był na WSTI w Katowicach, ale nie widzę go w
aktualnej ofercie, a po drugie oni chyba prowadzą studia wieczorowe, co za
bardzo mnie by nie interesowało (nie jestem z Katowic). Poszukałem trochę na
ten temat i niestety nie natrafiłem na interesujący mnie kierunek. W związku
z tym chciałem zapytać Was czy nie orientujecie się czy jakaś uczelnia na
Śląsku ma takie studia w swojej ofercie lub też czy są może organizowane
jakieś kursy (zaocznie), po których można by nabyć taką wiedzę i
umiejętności. Z góry dziękuję z odpowiedź.

chairon

2. Data: 2008-05-18 20:01:55

Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g0j6hj$q6h$1@nemesis.news.neostrada.pl chairon
<c...@i...SKASUJ-TO.pl> pisze:

> [...]
> sieci komputerowych. Nie posiadam wprawdzie wykształcenia technicznego
> (jestem humanistą), ale sytuacja zawodowa mnie po prostu do tego
Jak to zmusza?
W głowę ci ktoś celuje?

> [...]
> studia, na których byłaby sama kwintesencja tworzenia sieci
> komputerowych i zasad administrowania nimi.
I ty się chcesz tego nauczyć na jakichś podyplomowych studiach???
Żart..., nie ma czegoś takiego.
Może lepiej jakiś certyfikat (CCENT cisco np.) zdobądź.
Ale i tak liczy się praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka.

--
Jotte

3. Data: 2008-05-20 17:57:04

Od: "Jarek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłem w podobnej sytuacji. też humanista. Z informatyki skończyłem 2
podyplomówki ( 1 z sieci). Jednak najwięcej dał mi kurs cisco (egzaminy są
po angielsku, czyli nie jest lekko) oraz tysiące godzin praktyki. Do ćwiczeń
postawiłem w domu sieć i się dokształcałem, poza tym uczyłem informatyki w
szkole i miałem sieć do eksperymentów :)
Podyplomówki dają papier, ale z wiedzą i umiejętnościami to jest róźnie.
Raczej słabo.
Tak naprawdę liczą się certyfikaty. Tylko trzeba mieć świadomośc, ze zdaje
sie je po angielsku i są ważne z reguły 3 lata. Cisco kosztowały 150 $.
Pozdrawiam Jarek

4. Data: 2008-05-25 07:01:34

Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek <s...@o...pl> napisał(a):

> Byłem w podobnej sytuacji. też humanista. Z informatyki skończyłem 2
> podyplomówki ( 1 z sieci). Jednak najwięcej dał mi kurs cisco (egzaminy są
> po angielsku, czyli nie jest lekko) oraz tysiące godzin praktyki.

To chyba byłoby dobre rozwiązanie. Co do formy egzaminów, to akurat dla mnie
nie stanowi to problemu.

> Podyplomówki dają papier, ale z wiedzą i umiejętnościami to jest róźnie.
> Raczej słabo.

No też właśnie. Nie chodzi mi o to by wywalić kupę kasy i mieć jedynie
papier, a wiedzę taką jak przed studiami.

> Tak naprawdę liczą się certyfikaty. Tylko trzeba mieć świadomośc, ze zdaje
> sie je po angielsku i są ważne z reguły 3 lata. Cisco kosztowały 150 $.

To i tak wychodzi taniej niż jakaś podyplomówka, po której rzeczywiście moja
wiedza i umiejętności mogą niezbyt się wzbogacić. Nie wiem jak do tego się
podchodzi w firmach, bo przecież umiejętności już nabytych raczej się nie
straci, a praktyka i ciągła styczność z tymi rzeczami wymusza autorozwój,
więc czy tak naprawdę trzeba ponawiać te kursy by posiadać ważny certyfikat?

chairon

5. Data: 2008-05-26 09:10:31

Od: pete <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja zrobilem podyplomówkę Administracja Sieciami Komputerowymi na PWR.
Niestety sama teoria, b. mało laboratoriów. Ale dużo wiedziałem wcześniej.
Faktem że dzięki temu dostałem pracę jako admin w budżetówce (i zajmuję
się oprócz adminowania takimi rzeczami że boli mnie żołądek jak sobie
pomyślę - administrator bezpieczeństwa informacji, zamówienia publiczne,
statystyka, sprawy organizacyjne urzędu). Plus taki że jak mam czas
na swoje sprawy (IT) to mogę eksperymentować z siecią i OSami jak mi się
podoba.
Pracy tyle że nie mogę nigdy wyjść o czasie, pieniądze marne, na
rozmowach o pracę jak mówię czym się zajmuję to kopara panom i paniom
opada że jedna osoba może to robić. No i czekam co z tych rozmów wyjdzie...

Dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim
czy mogę opublikowac swoja prace magisterska?
[OT] ankieta
"Smród dydaktyczny"
Układanie planu zajęć - skuteczne i darmowo: www.planzajec.pl