Gorzkie ogórki

1. Data: 2005-07-17 11:15:30

Temat: Gorzkie ogórki
Od: "Małgorzata Kasiewicz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie witam
Zgłaszam się z problemem następującym: wczoraj zebraliśmy z naszej działki
pierwsze
ogórki.Jedne małe, drugie większe. Po dzisiejszej degustacji ( odkrawałam
końce)
okazało się że są gorzkie.Czy taka ich uroda, gatunek ? Jakie macie
doświadczenia ?
Proszę o odpowiedz.
Pozdrawiam
MK

2. Data: 2005-07-17 11:46:40

Temat: Re: Gorzkie ogórki
Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Kasiewicz napisał(a):
> [...]
> końce)
> okazało się że są gorzkie.Czy taka ich uroda, gatunek ? Jakie macie

Jeden koniec ogórka jest zawsze gorzki.
Ten "z ogonkiem" ;-)
Dlatego obiera się od jasnego końca czyli
od kwiatu, żeby nie rozprowadzać goryczy.

--
Moje liliowce
http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

3. Data: 2005-07-17 15:38:32

Od: "Małgorzata Kasiewicz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_rais" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> od kwiatu, żeby nie rozprowadzać goryczy.
>
> Dzięki za podpowiedz, wypróbowałam i faktycznie goryczka dużo mniejsza.
MK

4. Data: 2005-07-17 19:35:00

Temat: Odp: Gorzkie ogórki
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jeszcze jedno - metoda odkrojenia końca i pocierania odciętego kawałka o
resztę aż do uzyskania piany / pianki. Też robią się niegorzkie.
Pozdrav.Rene

5. Data: 2005-07-17 21:00:46

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Małgorzata Kasiewicz napisał:
końce)
> okazało się że są gorzkie.Czy taka ich uroda, gatunek ? Jakie macie
> doświadczenia ?

Za mało wilgoci w glebie , wtedy rosną wolno i zdążą zgorzknieć.
Pozdrawiam, Barbara

Iza Wójcik -Irysy?
krokosmia
Jukka