Granica miedzy badaniem a molestowaniem

1. Data: 2001-12-18 20:39:14

Temat: Granica miedzy badaniem a molestowaniem
Od: Marcin Talarek <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Byc moze jestem przewrazliwiony, ale powiedzcie mi prosze czy w szpitalu
lekarz mierzac siedemnastoletniej dziewczynie tetno po wewnetrznej
stronie uda w, nazwijmy to, "okolicach" przekracza granice badania? Czy
w ogole takie dzialania sa praktykowane?

z gory dziekuje za pomoc
--
Marcin Talarek

2. Data: 2001-12-18 22:26:17

Temat: Odp: Granica miedzy badaniem a molestowaniem
Od: "marcin k." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak moze to robic,ewentualnie pacjentka moze sobie zarzyczyc obecnosci
pielegniarki albo jeszcze jednego lekarza
Użytkownik Marcin Talarek <t...@a...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...net...

3. Data: 2001-12-18 22:33:59

Temat: Re: Granica miedzy badaniem a molestowaniem
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> stronie uda w, nazwijmy to, "okolicach" przekracza granice badania? Czy
> w ogole takie dzialania sa praktykowane?

jesli np. podejrzewa koarktacje aorty (a jest to wrodzona choroba,
ktora moze wystepowac u 17 letniej dziewczyny) to sadze, ze tak ...

Jest takze wiele innych zespolow, gdzie mierzenie tetna wlasnie w tym
miejscu jest potrzebna (bez ironizowania)

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2001-12-18 23:03:32

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
.am.torun.pl...
> [...]

> Jest takze wiele innych zespolow, gdzie mierzenie tetna wlasnie w tym
> miejscu jest potrzebna (bez ironizowania)

Poniewaz jednak pacjentka, szczegolnie mloda i niedoswiadczona moze nie
wiedziec, ze akurat w danym momencie wlasnie takie mierzenie tetna jest
niezbedne, lekarz powinien przynajmniej ja o tym uprzedzic i wyjasnic
przyczyny, a najlepiej by bylo, gdyby w takim miejscu tetno zmierzyla
kobieta. W sytuacji, kiedy lekarz bez zadnego wyjasnienia postepuje w ten
sposob, mozna obawiac sie, ze ma to jakis zwiazek z tym, ze pacjentka ...
jest mloda i niedoswiadczona.
Nie jestem zwolenniczka afganskich ograniczen w leczeniu, ale faktem jest,
ze niektore kobiety np. nigdy nie poszlyby do ginekologa- mezczyzny.

Marta Wieszczycka

5. Data: 2001-12-19 08:02:26

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9vohur$lct$1@news.tpi.pl...
> Nie jestem zwolenniczka afganskich ograniczen w leczeniu, ale faktem
jest,
> ze niektore kobiety np. nigdy nie poszlyby do ginekologa- mezczyzny.
znam takie które chodza TYLKO do ginekologów mężczyzn - jak pytałem
czy nie wolalyby do kobiety to sie na mnie dziwnie patrzyły ;-)
Ponoć są delikatniejsi... ;-)
Ale zawsze może trafic się burak. Jest nawet taki jeden w Warszawie,
któremu się zdarzyło... powiedzmy... nieodpowiednio potraktować moją
żonę... Na szczęście byłem za drzwiami. Nieelegancko trochę się
zachowałem... dostał w ten obleśny ryj... a jak się zaczął stawiać że
wezwie policję, to ja mu że zgłoszę całą sprawę do komisji etyki...
Pozdro
Massai

6. Data: 2001-12-19 20:47:19

Od: "Konrado_W" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Massai" <t...@b...ids.pl> wrote in message
> [...]
> zachowałem... dostał w ten obleśny ryj... a jak się zaczął stawiać że
> wezwie policję, to ja mu że zgłoszę całą sprawę do komisji etyki...

I dobrze.

Moja kolezanke badal kardiolog i przepytal ja dokladne z preferencji
seksualnych, ulubionych pozycji itd. Dziewczyna na wszystko odpowiedziala,
ale pozniej sie mnie pytala, czy to bylo konieczne!!! :)))

Konrado_W

7. Data: 2001-12-20 09:54:47

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrado_W wrote:

> Moja kolezanke badal kardiolog i przepytal ja dokladne z preferencji
> seksualnych, ulubionych pozycji itd. Dziewczyna na wszystko odpowiedziala,
> ale pozniej sie mnie pytala, czy to bylo konieczne!!! :)))

Zgłosić skargę!!!

Jak wszystkie młode pacjentki tego kardiologa zgłoszą skargi, to jednak trudno
będzie uznać, że są to ich wymysły.

Leszek

8. Data: 2001-12-20 11:04:37

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Wieszczycka wrote:

> [...]
> wiedziec, ze akurat w danym momencie wlasnie takie mierzenie tetna jest
> niezbedne, lekarz powinien przynajmniej ja o tym uprzedzic i wyjasnic

Na studiach uczono mnie, że pierwsze badanie pacjenta powinno być kompleksowe,
w to wlicza się nawet badanie per rectum (przez odbytnicę)!!! Do tego badania
pacjentka musiałaby zdjąć majtki i wypiąć tyłek (przepraszam za dosadność).
Mierzenie tętna w pachwinie jest nieporównywalnie przyjemniejsze, nie jest
chyba bardziej krępujące niż osłuchiwanie płuc (do czego pacjentkę należy
rozebrać z biustonosza).

> a najlepiej by bylo, gdyby w takim miejscu
> tetno zmierzyla kobieta.

Nie dajmy się zwariować! To jest absolutnie nieuzasadnione roszczenie - a co
mam zrobić, będąc na nocnym dyżurze - obudzić koleżankę i niech przyjedzie z
domu, bo pacjentka się wstydzi??? Pacjentka przychodząc do lekarza wyraża
poniekąd zgodę na podstawowe badanie przedmiotowe i podmiotowe - co nie
pozbawia jej prawa do uchylenia się od odpowiedzi na pewne pytania czy od
odmowy na wykonanie pewnych badań. Pacjentka ma prawo w ogóle się nie rozebrać
do badania, a lekarz ma prawo w takiej sytuacji odmówić dalszego prowadzenia
pacjentki, która nie daje się prowadzić. Wróżenia z fusów w gabinecie
lekarskim nie prowadzi się.

O ile zrozumiałe jest, że kobieta może nie chcieć iść do ginekologa mężczyzny,
o tyle znacznie mniej zrozumiałe jest, że nie chce się rozebrać do badania czy
że nie można jej przyłożyć dwóch palców do pachwiny. Równie dobrze mogłaby
przy podejrzeniu zapalenia wyrostka robaczkowego zażądać badania brzucha przez
kobietę, bo lekarz kazał zsunąć majtki czyli molestował.

No i wreszcie molestowanie kobiety przez kobietę jest jak najbardziej możliwe.

Leszek

9. Data: 2001-12-20 12:57:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Dec 2001, Konrado_W wrote:

> Moja kolezanke badal kardiolog i przepytal ja dokladne z preferencji
> seksualnych, ulubionych pozycji itd. Dziewczyna na wszystko odpowiedziala,
> ale pozniej sie mnie pytala, czy to bylo konieczne!!! :)))

-moze rzeczywiscie lekarz zachowuje sie nieodpowiednio i jest maniakiem
seksualnym? ALE?
-moze kolezanka opowiada niestworzone rzeczy o lekarzu aby zwrocic na
siebie uwage?
-moze sama lubi na ten temat paplac?
-moze ma bardzo powazna chorobe kardiologiczna z niewydolnoscia
serce i zaburzeniami rytmu grozacymi naglym zgonem sercowym
i jako mlodej chcacej wspolzyc i czerpac z seksu przyjemnosc
trzeba ja jakosc w zyciu ustawic jak to ma robic aby nadmierny
wysilek i emocje nie spowodowaly u niej pogorszenia stanu zdrowia.

Mam taka jedna pacjentke, ktorej trzeba bylo jej dac instrukcje
takze na ten temat

P.
----

10. Data: 2001-12-20 13:41:59