Nieplodnosc!

1. Data: 2001-12-18 20:39:32

Temat: Nieplodnosc!
Od: "Uin" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze prosze o pomoc w ustaleniu jakie jest prawdopodobienstwo
nieplodnosci u kobiety wiek 22 lata, ktora prowadzac regularne pozycie (wraz
z jej ukochanym) od okolo 2 lat stosowala tylko jako zabezpieczenie
kalendazyk malzenski. Dodam tylko ze kobieta ta miala problemy
ginekologiczne (zabieg na jajnikach) i niby wszystko ma w porzadku, lecz
jednak malo skuteczna metoda i wielokrote wypadki z prezerwatywami nasowaja,
ze prawdopodobienstwo nieplodnosci jest duze.

Prosze o powazna odpowiedz.

2. Data: 2001-12-18 22:29:07

Temat: Odp: Nieplodnosc!
Od: "marcin k." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

radze kobiecie udac sie do ginekologana badaie kontrolne i
najprawdopodobniej zostanie wyslana na badania szczegolowe,typu oznaczenie
poziomu hormonow,usg narzadow miednicy,to ze utrzymywala normalne zycie
plciowe o niczym jeszcze nie swiadczy
Użytkownik Uin <a...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9vo9lm$fpr$...@b...ds5.agh.edu.pl...

3. Data: 2001-12-19 08:42:28

Temat: Re: Nieplodnosc!
Od: "Mateusz Ciecierski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
>
> podaj rodzaj zabiegu,dokładne rozpoznanie np.z karty informacyjnej pobytu
w szpitalu,to po pierwsze
po drugie póki co nie wysuwajcie przypuszczenia nieplodności tylko nie
stosujcie żadnych zabezpieczeń przez powiedzmy pół roku,wtedy można
ew,zacząć diagnostykę
po trzecie pierwszą podstawowa rzeczą w diagnostyce niepłodności jest
badanie nasienia partnetra(niekoniecznie przyczyna niemożności zajścia w
ciąże leży po stronie kobiety)
Tyle na początek

4. Data: 2001-12-19 21:22:40

Od: "umberto" <u...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

wydaje mi się ze mamy ten sam problem (patrz na wiadomosc pt. KROPLA KOPERA
z dn. 19.XII - godz 21.28)
ja też zastanawiam sie czy cos ze mna i mezem jest nie tak, z tym ze na
razie jeszcze nie chcemy miec dzieci (mam 26 lat, maz 31), koncze studia i
jestesmy na tzw. dorobku
Na dzien dzisiejszy chcialabym uspokoic mysli albo wiedziec czy zaczac sie
powaznie martwic.
Ostanio rozmawialam z lekarzem, powiedzial mi ze wg niego prowadze bardzo
rygorystyczny kalendarzyk i ze nie jest to dziwne ze nie zaliczylismy
wpadki. Ale mialam wrazenie ze traktowal mnie troche jak nadgorliwa
pacjentke, ktora wymyslila sobie jakis problem... :(

PS. Obydwoje pracujemy przy komputerach - to moze tez ma jakies znaczenie

5. Data: 2001-12-19 21:30:02

Od: "umberto" <u...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poza tym:
Ci poprzednicy którzy odpowiedzieli Tobie, chyba nie zroumieli Ciebie.
Wiadomo że z podejrzeniem bezpłodnosci idzie sie do lekarza jesli sie
wspolzyje na serio z zamiarem zajscia w ciąze przez przykladowe 3 miesiace.
Ale, jak sie uspokoic kiedy nie chce sie miec dzieci teraz a na przyklad za
rok. A jednak problem nie schodzi nam z glowy.

Pozdr.
Darpola

6. Data: 2001-12-19 22:36:33

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "umberto" <u...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Ale, jak sie uspokoic kiedy nie chce sie miec dzieci teraz a na przyklad
za
> rok.

W czym problem? Nie chcecie mieć teraz dzieci więc czynicie w tym kierunku
pewne działania, że tak to określę;)) No i bardzo dobrze, bo metoda u Was
jest skuteczna jak widać. Wobec tego jak sobie wyobrażacie PRAKTYCZNE
sprawdzenie, czy możecie mieć dzieci??? Lekarz słusznie potraktował Cię jak
nadgorliwą pacjentkę. To tak jak w tym kawale o Icku bodajże, co wciąż
prosił Pana Boga, żeby mu się szóstka w totka trafiła. Aż w końcu Pan Bóg
mówi: "Icek, ty mi daj szansę, ty w końcu zagraj w tego totka......"

> Wiadomo że z podejrzeniem bezpłodnosci idzie sie do lekarza jesli sie
> wspolzyje na serio z zamiarem zajscia w ciąze przez przykladowe 3
miesiace.

Dobrze, że napisałaś "przykładowe", bo wpędziłabyś w popłoch spore grono
przyszłych mamuś.....Nie ma tak łatwo, czasem trzeba czekać o wiele dłużej i
nic w tym niepokojącego. Martwić się można po upływie dwóch lat, o ile
lekarz nie stwierdzi podczas badania jakiś ewidentnych przeszkód.
Najczęściej tak zupełnie bezproblemowo, szybko i sprawnie przychodzi to
baaaaardzo młodym panienkom zupełnie sie tego nie spodziewającym ;))

7. Data: 2001-12-20 11:49:56

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

umberto wrote:

> Ale mialam wrazenie ze traktowal mnie
> troche jak nadgorliwa pacjentke,
> ktora wymyslila sobie jakis problem... :(

Na moje oko jesteś nadgorliwą petentką (pacjentką nie, bo nie widać oznak
jakiejkolwiek nieprawidłowości). Porównanie do Icka nie grającego w totolotka
jest słuszne. Załóżmy, że kalendarzyk małżeński prawidłowo stosowany ma
skuteczność ok. 90% (prawdopodobnieństwo niezajścia w ciążę przez rok jest
0.9). Innymi słowy przy regularnym pożyciu przez 1 rok z grupy 100 kobiet w
ciążę zajdzie znacznie mniej niż 10 . Gdybyście współżyli nawet 10 lat, to
prawdopodobieństwo niezajścia w ciążę w tym układzie jest 1-(0,9)^10, czyli 34
na 100 kobiet nadal nie zajdzie w ciążę. Bardzo rygorystyczne stosowanie
podwyższyć może współczynnik skuteczności do 0.95, a wtedy po 10 latach 60%
pacjentek nadal nie zajdzie w ciążę - rozumiem, że mając 26 lat raczej nie
jesteś osobą systematycznie współżyjącą płciowo od 10 lat?

> PS. Obydwoje pracujemy przy komputerach - to moze tez ma jakies znaczenie

Bez przesady. Próbujesz siebie straszyć, nie rozumiem celu. Po co martwić się
na zapas? Wmawianie sobie chorób nazywa się hipochondrią.

Leszek

8. Data: 2001-12-20 19:57:19

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja też zastanawiam sie czy cos ze mna i mezem jest nie tak, z tym ze na
> razie jeszcze nie chcemy miec dzieci (mam 26 lat, maz 31),

Jakiś czas temu było trochę w mediach na ten temat. Może źle dosłyszałem,
ale obiło mi się o uszy, że obecnie 30% małżeństw jest bezpłodnych. Powodem
jest bardzo zły sposób odżywiania się młodych ludzi, którzy na skutek
nachalnej propagandy różnych wielbicieli wegetarianizmu, "zdrowej żywności",
"piramid zdrowia", i t.p. jedzą zbyt dużo żywności pochodzenia roślinnego, a
zbyt mało pełnowartościowych pokarmów zwierzęcych. Organizm słabo odżywiony
szybko traci zdolności rozrodcze. Przeważnie, kiedy kobiety są młode, to nie
chcą mieć dzieci, a jak już chcą, to już nie mogą.

koncze studia i
> jestesmy na tzw. dorobku

Co bardzo sprzyja złemu odżywianiu. :-)

> Na dzien dzisiejszy chcialabym uspokoic mysli albo wiedziec czy zaczac sie
> powaznie martwic.

Ja bym się martwił. :-(

Na pocieszenie dodam, ze moja żona urodziła trzecie dziecko w wieku 40 lat.
Teraz ma 51 i ani myśli mieć jakieś "lata przejściowe" (to do tych pań,
które mają je po czterdziestce). Moja żona jednak odżywia się bardzo dobrze,
rzekłbym: optymalnie. :-)

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2001-12-25 08:06:26

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Uin" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
nasowaja,
> ze prawdopodobienstwo nieplodnosci jest duze.

Powaznie o nieplodnosci mozna mowic kiedy mamy do czynienia z dwuletnim
okresem prob zajscia w ciaze... zabieg na jajniku nie swiadczy o
nieplodnosci... a poza tym slowa "zabieg na janikach" moga znaczyc
wszystko... od biopsji az po ich wyciecie...

testujac sie na zapas mozna sprawdzic czy wystepuje owulacja, mozna
sprawdzic droznosc jajowodow, mozna skontrolowac stan nasienia... ale po co
skoro nawet jesli te badania wyjda prawidlowo to nie gwarantuje to zajscia w
ciaze a co dopiero mowic o jej donoszeniu...

WaldiM

serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl
http://www.londyn.org

10. Data: 2002-01-01 19:17:30

Od: "Joanna Bond" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Baaaaaardzo wiele osób wypowiada się na temat niepłodności na:
forum zdrowie gazety (www.gazeta.pl)
forum niepłodność na stronie http://www.dziecko-info.com.pl
bocianie adres: http://www.nasz-bocian.pl/

Użytkownik WALDIM <w...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnyc
h napisał:a0ddfc$8c4$...@n...tpi.pl...

> [...]
> skoro nawet jesli te badania wyjda prawidlowo to nie gwarantuje to zajscia
> ciaze a co dopiero mowic o jej donoszeniu...

Granica miedzy badaniem a molestowaniem
ARICEPT - Zastosowanie ?
dotyczy zdejmowania szwow
Arbitralnie o cisnieniomierzach...