Gronkowiec?

następny post »
From: 3P <n...@s...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Gronkowiec?
Date: Sun, 27 Dec 2009 18:04:29 +0100

Dzień dobry.

Od ok 5 lat borykam się z problemem nacieków podskórnych, które bardzo
ciężko zlikwidować. Od ok roku zaczynają się wybijać na zewnątrz
wydzielając ropę i krew. Są bardzo bolesne.

Lekarze nigdy o tym nie wspominali, ale z tego co poczytałem ostatnio w
sieci to mogą to być czyraki. Napewno nie jest to zwyczajny trądzik, bo
miałem go od 6 klasy podstawówki, teraz mam 29 lat, i to nigdy tak nie
wyglądało. Czyraki często powodowane są gronkowcem, gdy ktoś ma obniżoną
odporność. Od dawna często i łatwo się przeziębiam. 4 lata temu miałem
ropień na migdale leczony chirurgicznie, a w maju operację zespalania
kości (może to jest jakaś możliwość zarażenia się gronkowcem?)

Leki jakie dostawałem od dermatologa (od kiedy zmieniłem swoją panią
doktor) pomagały zawsze po ok 2 tygodniach przyjmowania, ale teraz to się
nawraca coraz częściej. Niestety mam to na twarzy. Przenosi się po jej
prawej stronie. Zaczęło się od policzka, potem skroń, teraz skroń i czoło.
Czytałem, że czyraki są bardzo niebezpieczne właśnie w tych okolicach. Już
pomijam wygląd blizn :/

Zamówiłem sobie już liść oliwny, który chwali wiele osób, ale jutro
chciałbym wybrać się do lekarza. I pytanie brzmi do jakiego mam się
wybrać? Chcę zrobić test na gronkowca.

Piter