Gronkowiec?

1. Data: 2009-12-27 17:04:29

Temat: Gronkowiec?
Od: 3P <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.

Od ok 5 lat borykam się z problemem nacieków podskórnych, które bardzo
ciężko zlikwidować. Od ok roku zaczynają się wybijać na zewnątrz
wydzielając ropę i krew. Są bardzo bolesne.

Lekarze nigdy o tym nie wspominali, ale z tego co poczytałem ostatnio w
sieci to mogą to być czyraki. Napewno nie jest to zwyczajny trądzik, bo
miałem go od 6 klasy podstawówki, teraz mam 29 lat, i to nigdy tak nie
wyglądało. Czyraki często powodowane są gronkowcem, gdy ktoś ma obniżoną
odporność. Od dawna często i łatwo się przeziębiam. 4 lata temu miałem
ropień na migdale leczony chirurgicznie, a w maju operację zespalania
kości (może to jest jakaś możliwość zarażenia się gronkowcem?)

Leki jakie dostawałem od dermatologa (od kiedy zmieniłem swoją panią
doktor) pomagały zawsze po ok 2 tygodniach przyjmowania, ale teraz to się
nawraca coraz częściej. Niestety mam to na twarzy. Przenosi się po jej
prawej stronie. Zaczęło się od policzka, potem skroń, teraz skroń i czoło.
Czytałem, że czyraki są bardzo niebezpieczne właśnie w tych okolicach. Już
pomijam wygląd blizn :/

Zamówiłem sobie już liść oliwny, który chwali wiele osób, ale jutro
chciałbym wybrać się do lekarza. I pytanie brzmi do jakiego mam się
wybrać? Chcę zrobić test na gronkowca.

Piter

2. Data: 2009-12-27 20:06:22

Temat: Re: Gronkowiec?
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

3P pisze:

> Zamówiłem sobie już liść oliwny, który chwali wiele osób, ale jutro
> chciałbym wybrać się do lekarza. I pytanie brzmi do jakiego mam się
> wybrać? Chcę zrobić test na gronkowca.

Trzeba iść do chirurga, żeby czyraki poprzecinał, żeby wypłynęły te
litry ropy, które zarażają cały organizm.
Taka jest prawda.

Jest jakaś maść ichtiolowa na czyraki, ale zanim czyrak pęknie to zdąży
już zarazić organizm.

--
animka

3. Data: 2009-12-27 21:00:00

Od: 3P <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-12-2009 o 21:06:22 Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

> [...]
> Taka jest prawda.
>
> Jest jakaś maść ichtiolowa na czyraki, ale zanim czyrak pęknie to zdąży

Na razie odpada. Bo bym miał pół gęby pociętej. A już teraz nie jestem
marzeniem kobiet :|

4. Data: 2009-12-27 21:27:33

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

3P pisze:

> Na razie odpada. Bo bym miał pół gęby pociętej. A już teraz nie jestem
> marzeniem kobiet :|

Jeśli nie podejmiesz sensownego leczenia, to będzie prawdopodobnie
jeszcze gorzej.

Ewa

5. Data: 2009-12-27 21:37:29

Od: 3P <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-12-2009 o 22:27:33 medea <e...@p...fm> napisał(a):

> Jeśli nie podejmiesz sensownego leczenia, to będzie prawdopodobnie
> jeszcze gorzej.
>
> Ewa

Ale raz, że cieżko to zlokalizować dokładnie pod skórą. To jest głęboko,
lub mocno rozprzestrzenione.
Dwa, jeden dermatolog chciał ciąć, inny (ten z dobrymi opiniami)
powiedział, że nie ma powodu do cięcia.
Ostatnio mówił coś o zastosowaniu jakiegoś leku w przypadku nawrotu
czyraków (terminu czyrak nigdy nie używał żaden dermatolog),
nie pamiętam nazwy, ale chyba chodziło o ten kontrowersyjny, przed którego
zastosowaniem jak i w trakcie jego brania trzeba
robić próby wątrobowe.

6. Data: 2009-12-27 21:42:06

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

3P pisze:

> [...]
> nie pamiętam nazwy, ale chyba chodziło o ten kontrowersyjny, przed
> którego zastosowaniem jak i w trakcie jego brania trzeba

A czy Ty w ogóle masz pewność, że to gronkowiec, a nie np. trądzik różowaty?

Ewa

7. Data: 2009-12-27 21:50:35

Od: 3P <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-12-2009 o 22:42:06 medea <e...@p...fm> napisał(a):

> A czy Ty w ogóle masz pewność, że to gronkowiec, a nie np. trądzik
> różowaty?
>
> Ewa

Nie, nie mam. Ale nikt z lekarzy nie planował tego sprawdzić. Ale z opisu
i zdjęć w sieci to mam czyraki, a nie zwykły trądzik, a te są często
powodowane przez gronkowce i paciorkowce, zwłaszcza przy słabej odporności
organizmu. A jak napisałem wcześniej często się przeziębiam, więc chyba
mam kiepską odporność.

Zwykłe pryszcze od czasu do czasu się pojawiały, ale w małych ilościach i
szybko znikały. A to to mam w jednym miejscu prawie cały czas. Trądzik
miałbym na całej twarzy (ciele).

8. Data: 2009-12-27 22:07:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

3P pisze:

> [...]
> często powodowane przez gronkowce i paciorkowce, zwłaszcza przy słabej
> odporności organizmu. A jak napisałem wcześniej często się przeziębiam,

No nie wiem, chyba powinieneś poodwiedzać kilku różnych lekarzy i
zobaczyć, co proponują.
A może by zrobić po prostu wymaz z tego czyraka, żeby stwierdzić, co
jest przyczyną? Nie wiem, czy takie coś się w ogóle praktykuje, ale
właściwie czemu by nie?

Ewa

9. Data: 2009-12-27 23:10:19

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

3P pisze:

> Zwykłe pryszcze od czasu do czasu się pojawiały, ale w małych ilościach i
> szybko znikały. A to to mam w jednym miejscu prawie cały czas. Trądzik
> miałbym na całej twarzy (ciele).

To niech ten dermatolog czy chirurg przetnie/zrobi dziurkę, żeby ta
zaraza wyleciała.

--
animka

10. Data: 2009-12-27 23:23:13

Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Zwykłe pryszcze od czasu do czasu się pojawiały, ale w małych ilościach
> i szybko znikały. A to to mam w jednym miejscu prawie cały czas. Trądzik

Czyraki to takie żółtawe zgrubienie otoczone zaczerwieniem skóry, które
ma w środku rdzeń. Dotykanie samego ogniska zapalnego sprawia ból.
Nacięcie wysterylizowanym narzędziem załatwia sprawę.
Pamiętam, że samo nacięcie i wypłynięcie ropy razem z tym rdzeniem
(torebka włosowa w stanie zapalenia?) dawało potężną ulgę.

Zacznij zmywać twarz spirytusem salicylowym na waciku, dwa razy
dziennie, przez tydzień. Powinno zacząć ustępować. Oczywiście wizyta u
lekarza wskazana i zmiana diety oraz bardziej higieniczne życie.

Na czyraka dawno temu mówiono, że to choroba brudu.

zyga
--
--force --nodeps --all

Jakie badania wykonywać?