Groszek zielony - przetwory - przepisy

1. Data: 2011-07-09 22:12:06

Temat: Groszek zielony - przetwory - przepisy
Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Szukam przepisu na groszek zielony pasteryzowany i znajduję z kwaskiem
cytrynowym (ewentualnie z sokiem z cytryny). Po co ludzie dodają ten
kwasek i czy można bez (tylko z dodatkiem wody i soli)?

Pozdrawiam
pw

2. Data: 2011-07-09 22:45:50

Temat: Re: Groszek zielony - przetwory - przepisy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Jul 2011 00:12:06 +0200, pw napisał(a):

> [...]
> cytrynowym (ewentualnie z sokiem z cytryny). Po co ludzie dodają ten
> kwasek i czy można bez (tylko z dodatkiem wody i soli)?

3 dag soli i łyżeczka cukru na litr wody - letnim roztworem zalać surowy
groszek w słoikach. Sterylizować jak fasolkę.
--
XL
Prawda o GMO:

3. Data: 2011-07-10 08:05:59

Od: sez <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-10 00:45, Ikselka pisze:

> 3 dag soli i łyżeczka cukru na litr wody - letnim roztworem zalać surowy
> groszek w słoikach. Sterylizować jak fasolkę.

To odpowiedź na pytanie pw?

--
Pozdrawiam, sez.

4. Data: 2011-07-10 10:05:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Jul 2011 10:05:59 +0200, sez napisał(a):

> To odpowiedź na pytanie pw?

"Szukam przepisu na groszek zielony pasteryzowany (...)czy można bez (tylko
z dodatkiem wody i soli)?"

5. Data: 2011-07-10 16:35:50

Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.07.2011 12:05, Ikselka pisze:
> [...]

Jak się sterylizuje fasolkę?

Częściowa i nie wprost. Nadal nie wiem po co ten kwasek. Będzie bez.

Pozdrawiam
pw

6. Data: 2011-07-10 21:19:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Jul 2011 18:35:50 +0200, pw napisał(a):

> Jak się sterylizuje fasolkę?

Trzykrotnie. Hasło "tyndalizacja".
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tyndalizacja
Dlatego daje się do słoików SUROWY groszek, żeby się w efekcie trzykrotnej
pasteryzacji nie rozpadł.
W przemyśle sterylizuje się przetwory w komorach autoklawowych - zatem nie
ma potrzeby tyndalizacji. Ale w domu trzeba ją wykonywać.

> Częściowa i nie wprost. Nadal nie wiem po co ten kwasek.

Środowisko kwaśne zmniejsza przwdopodobieństwo "zalęgnięcia się" bakterii
jadu kiełbasianego w domowych przetworach z ziaren roślin strączkowych
(białko!). Ich zakwaszanie polecane było kiedyś ze względu na ewentualne
niedokładne=nieumiejętne pasteryzowanie w warunkach domowych wobec
nieświadomości zagrożenia jadem kiełbasianym.

> Będzie bez.

I dobrze. Kwasek do groszku (fasolki) nijak smakowo nie pasuje. Mi. I nigdy
go nie stosowałam.
Ale cukier konieczny - smakowo.

7. Data: 2011-07-11 19:21:22

Od: pw <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.07.2011 23:19, Ikselka pisze:

> Trzykrotnie. Hasło "tyndalizacja".[...]

Bardzo dziękuję za kompletne wyjaśnienia.

Pozdrawiam
pw

skrobia tapiokowa
[HvP] Iss es wahrd Joghicht mit Siechandel (911)
Odp: Torcik pani życzy?
Torcik pani życzy?
Depression