Grupa krwi dziecka!

1. Data: 2001-10-24 19:23:46

Temat: Grupa krwi dziecka!
Od: "Roman" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Bardzo prosze o informacje,o ile mozna ja sprecyzowac,jezeli matka ma grupe
krwi A Rh+ Ojciec B Rh+ Czy dziecko z takiego zwiazku moze miec
0 Rh+ I jeszcze jedno,jezeli matka A Rh+,ojciec 0 Rh+,to prawdopodobne
u dziecka 0 Rh+

Pozdrawiam

Roman

2. Data: 2001-10-25 05:55:51

Temat: Re: Grupa krwi dziecka!
Od: "kubusia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
miec
> 0 Rh+ I jeszcze jedno,jezeli matka A Rh+,ojciec 0 Rh+,to

Ja mam grupę krwi B Rh+, mąż i za razem ojciec moich maluszków ma grupę A
Rh+ a nasze dzieci (bliźniaki) mają grupę 0 Rh+. U mojej siostry jest
podobnie, siostra i jej mąż mają B Rh+ a jedno z ich dzieci ma 0 Rh+. Więc
jak sam widzisz jest to możliwe. Ale wyjątki dotyczą tylko grupy O Rh +/-.

Pozdrawiam
Kubusia

3. Data: 2001-10-25 07:26:58

Od: "loggy" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miec
> 0 Rh+ I jeszcze jedno,jezeli matka A Rh+,ojciec 0 Rh+,to

Jak widac grupa krwi matki i dziecka w obu pytaniach sie nie zmieniaja.
Zmienny pozostaje ojciec - czyzby watpliwosci co do ojcostwa ? ;-)
No a powaznie...
1. A+ i B+ moga dac 0+ !
2. A+ i 0+ moga dac 0+ !

Prawdopodobienstwo (uwaga! na tej podstawie nie mozna osadzac matki!!!
:-) ):
1. 1/4
2. 1/2

L.

4. Data: 2001-10-25 07:29:17

Od: "kubusia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "loggy" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 1. A+ i B+ moga dac 0+ !
> 2. A+ i 0+ moga dac 0+ !
>
> Prawdopodobienstwo (uwaga! na tej podstawie nie mozna osadzac matki!!!

B+ i B+ też mogą dać 0+!

pozdrawiam
Kubusia

5. Data: 2001-10-25 08:08:36

Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

słyszałam, że AB + i 0 - wykluczaja grupę dziecka AB czy tak samo jest w
przypadku AB + i 0+, czy coś mi sie pomieszało całkiem?

Pozdrawiam

Mazan-ka

6. Data: 2001-10-25 08:57:59

Od: "loggy" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mazanka" <m...@p...e.pl> napisał w wiadomości
> słyszałam, że AB + i 0 - wykluczaja grupę dziecka AB czy tak samo jest w
> przypadku AB + i 0+, czy coś mi sie pomieszało całkiem?

tez wyklucza!

L.

7. Data: 2001-10-25 09:46:38

Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale tylka ta grupe krwi wyklucza sie? czy jeszcze jakas?

Mazan-ka

8. Data: 2001-10-25 10:00:55

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

mazanka wrote:

> ale tylka ta grupe krwi wyklucza sie? czy jeszcze jakas?
>
> Mazan-ka
No jesli rodzice maja B i 0, to dziecko nie będzie miało A.
0 może sie "schować" za A lub B (jest recesywne), ale nie za AB, za A i
B sa zawsze widoczne (dominujące).
Każdy ma 2 geny grupy krwi. Można miec więc genotyp AA, A0, BB, B0, 00 i
AB.
Dziecko dziedziczy po każdym z rodziców jeden gen.

genotypy AA i A0 dają grupę krwi A,
genotypy BB i B0 daja grupe krwi B,
genotyp AB daje grupe krwi AB,
genotyp 00 daje grupe krwi 0
Robiąc "krzyżówki" z potencjalnego gnotypu rodziców, biorąc pod uwage
geny dominujące i recesywne wychodzi np.
matka A ojciec B, to:
- matka AA, ojciec BB - dziecko AB
- matka A0, ojciec BB - dzieci AB, BB (czyli AB lub B)
- matka A0, ojciec B0 - dzieci AB, A0, B0, 00 (czyli AB, A, B, 0)
- matka AA, ojciec B0 - dzieci AB, A0 (czyli AB, A)
matka B, ojciec 0, to:
- matka BB, ojciec 00 - dziecko B0 (czyli B)
- matka B0, ojciec 00 - dzieci B0, 00 (czyli B lub 0)
itd. analogicznie dla pozostałych przypadków.

Katarzyna

9. Data: 2001-10-25 10:31:44

Od: "loggy" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla laikow - prosto z mostu:

0 + 0 = 0
0 + A = A lub 0
0 + B = B lub 0
0 + AB = A lub B

A + 0 = A lub 0
A + A = A lub 0
A + B = A lub B lub AB lub 0
A + AB = A lub B lub AB

B + 0 = A lub 0
B + A = A lub B lub AB lub 0
B + B = B lub 0
B + AB = A lub B lub AB

AB + 0 = A lub B
AB + A = A lub B lub AB
AB + B = A lub B lub AB
AB + AB = A lub B lub AB

Czynnik Rh nie ma w w/w znaczenia... jesli ktos jest zainteresowany moze
policzyc prawdopodobienstwo wystapienia danej grupy krwi w konkretnym
przypadku.
L.

10. Data: 2001-10-25 10:33:22

Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasiu! Dziekuje, dosc jasno wyjasnilas laikowi jak to jest z tymi grupami:))
Pozdrawiam
Mazan-ka

Czy rak/nowotwory sa w 100% niezarazliwe ?
Korekta zlamanej przegrody nosa
Objawy ciąży
Pocące się dłonie - pomocy!!!
Pocące się dłonie - pomocy!!!