Grzejniki

1. Data: 2005-09-12 15:50:40

Temat: Grzejniki
Od: ciach <"michal.(ciach)kita"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
zamierzam wymienić grzejniki w swojej instalcji CO, jako że kupuję nowy
piec i chcę zrobic rozróbę w domu za jednym zamachem. Nie zmieniam rur,
coprawda stare, ale mogą być.

Czym się kierować przy wyborze grzejników? Zastanawiam się nad
stalowymi, płytowymi DeLonghi... dobry wybór? Jak macie jakieś za czy
przeciw napiszcie!

Czy można przyjąć, że doboru wielkości grzejnika do pomieszczenia
dokonuje się na podstawie metrażu: 100W/metr kwadratowy pomieszczenia, w
przypadku łazienki 200W/metr kwadratowy?

Czy warto pchać się w zawory z głowicą termostatyczną? Hydraulik mówił
mi, że warto zainstalować w pomieszczeniach, gdzie rzadko się przebywa -
ustawić niską temperaturę, a tam gdzie często to dać najzwyklejsze...

Pozdrawiam,
Michał

2. Data: 2005-09-12 17:58:12

Temat: Re: Grzejniki
Od: "Marcin Kubiczek" <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

mogę jedynie powiedzieć że u mnie jest tak:

dom 160 m2, dwa piętra, 2 msc. temu wymieniona cała instalacja, nowe piony,
rory, grzejniki i piec - cała kotłownia Buderus - stara instalacja była
'kosmiczna' ;) przekrój pionu to 10 cm :)) nic dziwnego, żeby ogrzać cały
dom to trzeba było ok 15 ton węgla na sezon grzewczy (listopad-marzec) :/

dodatkowo zainstalowany jest kominek, nowy wkład kominkowy i rozprowadzenia
ciepła na dwa piętra - w tym tygodniu jest planowane 'otwarcie' kotłownii i
kominka, więc jak ktoś chciałby uzyskać jakieś info to proszę na priv :)

--
pozdrawiam,
mk

---------------
jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku, to przelej ją ;)

77 1140 2004 0000 3002 2490 7057
48 1140 2017 0000 4602 0387 8329

3. Data: 2005-09-13 07:48:49

Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale jaki piec (paliwo" gaz, olej a moze wegiel itp) od tego tez zalezy jaki
rodzaj grzejnika

4. Data: 2005-09-13 09:04:17

Od: ciach <"michal.(ciach)kita"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

MrOwA napisał(a):
> Ale jaki piec (paliwo" gaz, olej a moze wegiel itp) od tego tez zalezy jaki
> rodzaj grzejnika

Piec HEF na Ekogroszek

5. Data: 2005-09-13 10:09:49

Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja bym sugerowal do takiego kotla raczej grzejniki aluminiowe (zeberkowe)
a nie stalowe POdyskutuj o ty ze swoim specem. Taki kociol powinien pracowac
w otwartym obiegu gdzie woda miesza sie z powietrzem i moze korodowac stal
:(

6. Data: 2005-09-14 08:25:26

Od: "Artur" <a...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MrOwA" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pracowac
> w otwartym obiegu gdzie woda miesza sie z powietrzem i moze korodowac stal

Kocioł musi pracować w obiegu otwartym, ale grzejniki już nie.

Pozdr
Artur

mieszanie firmowych farb (w domu)
przegląd budynku
umywalka podblatowa - wykończenie blatu
Pralka, ale jaka??
Dafi czy kospel - przeplywowe ogrzewacze wody