HALOGENY W ŁAZIENCE

1. Data: 2008-05-25 16:54:26

Temat: HALOGENY W ŁAZIENCE
Od: "XXX" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy jest ryzyko porazenia pradem majac halogeny 220V w łazience w suficie
podwieszanym? 1x50W + 2X35W.
Czy bezpiecznik (ES) 10A typu A bedzie skuteczny w razie zalania wodą z
góry przez sasiadke?

Co myslicie o halogenach 12V z zasilaczem impulsowym tzw. transformator
elektroniczny? Jest mniejsze natęzenie pradu w pzrewodach niż prrzy
tradycyjnym transformatorze (koło)

2. Data: 2008-05-25 17:08:16

Temat: Re: HALOGENY W ŁAZIENCE
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

XXX pisze:
> Czy jest ryzyko porazenia pradem majac halogeny 220V w łazience w suficie
> podwieszanym? 1x50W + 2X35W.
Zależy jakie są oprawy. Są oprawy na żarówki halogenowe 230v o
odpowiedniej wodo/kroploszczelności, które (prawidłowo zamontowane)
ryzyko porażenia zmniejszają praktycznie do zera.

> Czy bezpiecznik (ES) 10A typu A bedzie skuteczny w razie zalania wodą z
> góry przez sasiadke?
Zupełnie nie. Zalanie może spowodować nawet pożar a taki bezpiecznik nie
zadziała. W najlepszym wypadku wyłączy dopiero przy 10A upływności,
czyli 2300W wydzielanych w ciepło np w transformatorku o mocy nominalnej
np 100W - czyli zapewne już płonący jak pochodnia...
Do zabezpieczeń "przeciwzalaniowych" bardziej odpowiedni jest wyłącznik
różnicowo-prądowy.

> Co myslicie o halogenach 12V z zasilaczem impulsowym tzw. transformator
> elektroniczny? Jest mniejsze natęzenie pradu w pzrewodach niż prrzy
> tradycyjnym transformatorze (koło)
Chyba coś się ci pomieszało albo nie wiesz o czym piszesz, więc lepiej
daj zrobić to oświetlenie jakiemuś fachowcowi/elektrykowi z uprawnieniami.
Zasilacz czy to impulsowy, czy transformator, nie ma (nie powinien mieć)
wpływu na prąd. Prąd wynika z napięcia zasilania (a jeden i drugi
powinień dawać ~12v) oraz mocy przyłączonych żarówek (a te masz przecież
tej samej mocy). Przy żarówkach na 12v i tej samej ich mocy - natężenie
prądu (w obwodzie między żarówkami a zasilaczem) będzie jakieś 20x
większe niż przy żarówkach na 230v, ale ma to jedynie wpływ na dobór
średnicy przewodów i ew. wyłączników.

Przy zasilaczach impulsowych do żarówek (zwłaszcza tych tanich
zasilaczach) jest bardzo istotne by dawać maksymalnie krótkie przewody
zasilacz-żarówka, bo te zasilacze nie mają żadnego prostowania na
wyjściu, a żarówki zasilane są przebiegiem zmiennym o częstotliwości
pracy przetwornicy (przeważnie 30-50kHz i więcej). Nie dość że przewody
robią wtedy za antenę zakłucającą, to potrafią robić za cewkę
nadawczą/transformator i indukować spory sygnał w innych kablach w ich
pobliżu. Wpływ upływności na złączkach i oprawach (zwłaszcza zalanych
przez wodę) też jest wtedy większy.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2008-05-28 21:22:30

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"XXX" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
> podwieszanym? 1x50W + 2X35W.
> Czy bezpiecznik (ES) 10A typu A bedzie skuteczny w razie zalania wodą z

Na początek przeszukaj Google ze słowami kluczowymi w stylu: 'instalacja
elektryczna łazience strefy'
Obawiam się że nie będziesz w stanie pogodzić tego co chcesz zrobić z wymogami
norm.
Druga sprawa to zdrowy rozsądek bo przepisy są po prostu zabepieczniem przed
ewidentną ludzką głupotą (a kto mi zabroni suszyć włosy elektryczną suszarką
leżac w wannie korzystając z przedłużacza !?)

TomekD

4. Data: 2008-08-30 11:52:08

Od: "XXX" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki
Użytkownik "XXX" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Co myslicie o halogenach 12V z zasilaczem impulsowym tzw. transformator
> elektroniczny? Jest mniejsze natęzenie pradu w pzrewodach niż prrzy

Odwrócony przepływ powietrza w instalacji ?
sciana z bali i gabka
Jakie zelazko kupic?
Golarka - patent Philipsa (3 glowice) czy Brauna (siatka)
Re:Re:Re: OKAZJA ! Ziemie - humus sprzedam ! Pilne!