Heviran

1. Data: 2003-02-08 21:48:05

Temat: Heviran
Od: "Piotr" <piotrzal@_WYCIACHAJTO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiam Grupowiczów.
Mam takie pytanie.
Dziś rano byłem z moją 4 letnią córką u lekarza rejonowego.
Stwierdziła infekcję wirusową. Córka ma katar i duży mokry kaszel.
Lekarka po osłuchaniu nie stwierdziła zmian w płucach i oskrzelach.
Stwierdziła infekcję wirusową.
Przepisała clemastin 3 x dz. po 5 ml. Rhinopront 2 x dz. a 5 ml
i tu problem:
Heviran in tab. po 200 mg 3 x dziennie przez 5 dni??
Doczytałem w ulotce, że dawka dla dzieci w wieku 2 - 12 lat to 20 mg / kg
wagi podzielona na trzy dawki dobowe.
W ogóle to odpowiednik Zoviraxu i stosuje się go przy herpesie, półpaścu i
ospie wietrznej.
Dobowa dawka leku przy ciężkiej wiatrówce dla dorosłego to 200 mg.
Co o tym sądzić?
Na wszelki wypadek nie dałem dziecku tego leku
Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2003-02-09 07:55:41

Temat: Re: Heviran
Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Co o tym sądzić?
> Na wszelki wypadek nie dałem dziecku tego leku

Ja też bym nie dawał. Jeśli jest to faktycznie banalna infekcja wirusowa, to
podawanie Heviranu to jak polowanie na muchę czołgiem. Również nie w każdym
przypadku ospy lub półpaśca ładuje się od razu leki p/wirusowe.

3. Data: 2003-02-09 11:43:54

Od: "Jarosław Zwiernik" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dobrze zrobiłeś, ja na pewno zwróciłabym uwagę lekarzowi ,że pomylił
się.
Większość ludzi nie czyta ulotek.
Dobry jest syrop na kaszel Tussipect, ale mgr w aptece niech powie ci jaką
dawkę możesz podać 4 letniemu dziecku.
Danka
Użytkownik "Piotr" <piotrzal@_WYCIACHAJTO_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b23tv5$a3b$1@atlantis.news.tpi.pl...

4. Data: 2003-02-09 17:57:14

Od: "Jarek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <piotrzal@_WYCIACHAJTO_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b23tv5$a3b$1@atlantis.news.tpi.pl...
[...]
Tak w ramach dygresji, ja Heviran biore przy "atakach" opryszczki, przez max
tydzien (zazwyczaj pozniej opryszczka mija),(opryszczka atakuje 2,3 razy w
roku).
Jedna tabletka ma 200mg, a lekarz kazal brac 3x2 tabletki. Mam 19 lat, masa
75kg jakby ktos sie dopytywal ;-).

Pozdrawiam Jarek

5. Data: 2003-02-10 19:15:01

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ja też heviran brałam kiedyś na opryszczkę (muszę powiedzieć że pomógł) Moje
pytanie : czy można brać heviran bezpiecznie z lekiem antykoncepcyjnym cilest?

Jeszcze jedno pytanie o soczewki
Powiększenie sutka u 6-latki
cukrzyca ???
soczewki toryczne
BĄKI - wszystko, co chcialbys wiedziec, ale wstydzisz sie zapytac:)