Humanitarna śmierć ?

1. Data: 2003-05-16 19:53:39

Temat: Humanitarna śmierć ?
Od: "Wombat Wombat" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczorajsze FAKTY na TVN-ie

Egzekucja zwolenników Iranu, montowano na człowieku kostke plastiku i
wysadzano go w powietrze. Dlaczego działa na nas to bardziej wstrząsająco niż
np. smierć przez powieszenie, chodź ta powoduje większe cierpienie ?

Wombat

----------------------
Desert Dream by Kefrens

1. Data: 2003-05-16 20:14:25

Temat: Re: Humanitarna śmierć ?
Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 May 2003 19:53:39 +0000 (UTC), "Wombat Wombat"
<w...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]

>np. smierć przez powieszenie, chodź ta powoduje większe cierpienie ?

Skąd wiesz, że większe? Jednym z powodów tego "większego wstrząsu"
może być zatem przekonanie, że śmierć przez powieszenie powoduje
jednak mniejsze cierpienie. A po drugie - i pisał o tym Foucault -
przestała nas radować śmierć spektakularna. Wrażliwsi, znaczy,
zrobiliśmy się. "Dość mąk, gdzie skazany bywa włóczony na kracie (aby
głowa nie rozstrzaskała się o bruk), gdzie otwiera mu się brzuch i
pospiesznie wyrywa trzewia, aby zdążył jeszcze na własne oczy
zobaczyć, jak wrzucane są w ogień, gdzie w końcu ucina się mu głowę i
ćwiartuje ciało." (M. Foucault, "Nadzorować i karać")

--
zapomniałem jak się nazywam

1. Data: 2003-05-16 20:22:55

Od: "Wombat Wombat" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zwolenników Iranu??????????

Materiał był z lat 80-tych gdy Irak prowadził wojnę z Iranem

> Skąd wiesz, że większe? Jednym z powodów tego "większego wstrząsu"
> może być zatem przekonanie, że śmierć przez powieszenie powoduje
> jednak mniejsze cierpienie

Cierpienie, Dla kogo dla widza czy umierającego.....

Wombat

--------------------
Desert Dream by Kefrens

1. Data: 2003-05-16 21:02:48

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 May 2003 20:22:55 +0000 (UTC), "Wombat Wombat"
<w...@N...gazeta.pl> wrote:

>Materiał był z lat 80-tych gdy Irak prowadził wojnę z Iranem

Acha. Mniejsza już o wiarygodność materiału. ;-)

>Cierpienie, Dla kogo dla widza czy umierającego.....

Jedno i drugie. Ktoś, kto uważa, że śmierć przez buch! wywołuje
większe cierpienie skazańca niż przez stryczek, będzie "bardziej
wstrząśnięty" tym pierwszym sposobem.

--
Amneamneamnesiac

1. Data: 2003-05-16 21:26:25

Od: Marek Kruzel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 16 May 2003 23:02:48 +0200 "Amnesiac"
<amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>
<7...@4...com>:

> Jedno i drugie. Ktoś, kto uważa, że śmierć przez buch! wywołuje większe
> cierpienie skazańca niż przez stryczek, będzie "bardziej wstrząśnięty"
> tym pierwszym sposobem.

Tu nie chodzi o cierpienie, a o spektakularność sposobu pozbawiania
życia. Na mnie robią wrażenie intencje - chęć generownie strachu.
Zadziwiająca jest ludzka kreatywność w dziedzinie głupoty.

Pozdrawiam
Marek

--
Nie oszukujmy się. Wszyscy jesteśmy jak dzieci.:)

1. Data: 2003-05-16 23:38:24

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kruzel napisał:

> Tu nie chodzi o cierpienie, a o spektakularność sposobu pozbawiania
> życia. Na mnie robią wrażenie intencje - chęć generownie strachu.
> Zadziwiająca jest ludzka kreatywność w dziedzinie głupoty.

W jakimś piśmie w czasach socjalizmu pokazany był obrazek z wojny
Iran-Irak [nazwy pisma nie pamiętam]. Na kilku zdjęciach pokazane były
etapy rozprawiania się z wrogiem, znane w dawnej Polsce jako rozrywanie
końmi [tu chyba był jakiś pojazd pancerny]. Oni tak już chyba mają. :(

Flyer

1. Data: 2003-05-16 23:38:34

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wombat Wombat napisał:

> [...]
> np. smierć przez powieszenie, chodź ta powoduje większe cierpienie ?

Jak dobrze zrobiona [powieszenie] to nie - z dużym impetem rozrywa rdzeń
kręgowy i po bólu. :(

Flyer

1. Data: 2003-05-17 03:06:42

Od: "dyskomfort " <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dlaczego działa na nas to bardziej wstrząsająco niż
> np. smierć przez powieszenie, chodź ta powoduje większe cierpienie ?

Widok rozerwanego na strzępy ciała nie mieści się po prostu w kanonach
piękna, jakie nakłada na nas współczesne społeczeństwo. Poza tym widok dużej
ilości krwi kojarzy się ludziom z bólem i pewnie dlatego uważają, że
mniejszego cierpienia doznaje osoba powieszona niż np. zastrzelona czy
rozerwana przez "plastik".

Poza tym czy nie powinniśmy się zastanowić raczej co powoduje, że człowiek
jest zdolny do tak okrutnego zabójstwa i jak wygląda później jego egzystencja
ze świadomością takiego czynu.

Dyskomfort
-----------------------------
"Śmierć sama w sobie nie jest straszna,
lecz tylko mniemanie, że jest straszna,
jest straszne."

1. Data: 2003-05-17 08:57:24

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 May 2003 01:38:24 +0200, Flyer <f...@p...gazeta.pl>
wrote:

> [...]
>etapy rozprawiania się z wrogiem, znane w dawnej Polsce jako rozrywanie
>końmi [tu chyba był jakiś pojazd pancerny]. Oni tak już chyba mają. :(

Wrażliwi niech nie czytają.

"[...] ta operacja trwała bardzo długo, bo konie, których użyto, nie
nawykły do włóczenia, toteż zamiast czterech trzeba było zaprzęgać
sześć; a że i tego nie wystarczyło, musiano, żeby wyrwać
nieszczęśnikowi nogi, podcinać mięśnie i rozrąbywać stawy..."

Istotnie oni tak mają, choć MZ należałoby raczej powiedzieć, że nam
się chwilowo odechciało takich zabaw. My-zapadnicy zrobiliśmy się
jacyś tacy delikatni...

--
Amnesiac

1. Data: 2003-05-17 09:07:17

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 May 2003 03:06:42 +0000 (UTC), "dyskomfort "
<d...@N...gazeta.pl> wrote:

>Poza tym widok dużej
>ilości krwi kojarzy się ludziom z bólem i pewnie dlatego uważają, że
>mniejszego cierpienia doznaje osoba powieszona niż np. zastrzelona czy
>rozerwana przez "plastik".

Może właśnie dlatego śmierć przez spalenie na stosie była swego czasu
tak popularna?

>Poza tym czy nie powinniśmy się zastanowić raczej co powoduje, że człowiek
>jest zdolny do tak okrutnego zabójstwa i jak wygląda później jego egzystencja
>ze świadomością takiego czynu.

Świadomość takiego czynu może w pewnych sytuacjach znacząco wzbogacić
egzystencję człowieka. Osoba zdolna do uczestniczenia w akcie okrutnej
sprawiedliwości może mieć świadomość partycypowania w czymś wielkim,
czymś, co daleko przekracza zwyczajną egzystencję. Zadawanie
przekraczającego ludzkie możliwości bólu innemu człowiekowi w imię
wielkich zasad kosmicznej sprawiedliwości, umożliwia oprawcy
odnalezienie się w obszarze transcendentnym wobec marnej doczesności.
BTW w ten sposób należałoby tłumaczyć okrucieństwa nazistowskie.

--
Amnesiac

Problemy z dziewczyną
Czego się boisz ...?
Isc czy nie isc?
Test Feynmana ! było: Re: holizm raz jeszcze
jak wyrazić młodych???