Idźcie na ,,Kler"!

31. Data: 2018-10-24 17:38:56

Temat: Re: Idźcie na ,,Kler"!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Naprawdę - czy kapłan pierwotnych chrześcijan to była ta sama postać co
> dzisiejszy ksiądz?

Nie - przecież piszę, że została zniekształcona. Przez ludzi. Czyli przez
samo społeczeństwo. Zresztą nie tylko przez nie, bo także przez warunki
życia.
Zresztą - nie tylko w chrześcijaństwie.
Nam znowu o Żydach pisać?

--
XL

32. Data: 2018-10-25 12:33:15

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-24 o 17:38, XL pisze:

> Nie - przecież piszę, że została zniekształcona. Przez ludzi. Czyli przez
> samo społeczeństwo. Zresztą nie tylko przez nie, bo także przez warunki
> [...]

Ja o tym samym. Została zniekształcona przez ludzi, ludzi w sutannach.
Sutanna jak widać to nie coś co może pozbawiać ludzi tych najgorszych
ich cech, takich jak chciwość, żądza władzy i dominacji.

33. Data: 2018-10-25 13:33:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Ja o tym samym. Została zniekształcona przez ludzi, ludzi w sutannach.

NIE. Przez ludzi, którzy mieli wpływ na ich całe życie od urodzenia oraz
przez ludzi, którzy mieli wpływ na życie tych ludzi, którzy mieli wpływ...
Czyli przez samo SPOŁECZENSTWO.

Dokładnie ten sam problem jest z lekarzami, sędziami, policjantami,
nauczycielami, notariuszami, komornikami, producentami żywności,
politykami, sprzedawcami, rodzicami...
DEGRENGOLADA WARTOŚCI, UPADEK WYCHOWANIA.
Albo odwrotnie, jak kto woli.

--
XL

34. Data: 2018-10-25 15:48:21

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-25 o 13:33, XL pisze:

> [...]
> nauczycielami, notariuszami, komornikami, producentami żywności,
> politykami, sprzedawcami, rodzicami...
> DEGRENGOLADA WARTOŚCI, UPADEK WYCHOWANIA.

Myślę że Kościół to jedno z najbardziej hermetycznych i autonomicznych
środowisk na świecie. On nie przyjmuje od nikogo z zewnątrz nakazów czy
poleceń.

Tak że zdanie - nie ma zbawienia, nie ma dostępu do Boga bez księdza, to
na pewno nie coś w taki czy inny sposób Kościołowi narzucone z zewnątrz.

35. Data: 2018-10-25 16:10:32

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

I o to chodzi, i oto chodzi!
Księża z księżmi
Lekarze z lekarzami
Nauczyciele z nauczycielami
Grubi z grubymi
Łysi z łysymi
Rowerzyści z rowerami
Kobity z kobitami
Chłopy z chłopami
I w końcu będzie porzundek

36. Data: 2018-10-25 16:25:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
>
> Tak że zdanie - nie ma zbawienia, nie ma dostępu do Boga bez księdza, to
> na pewno nie coś w taki czy inny sposób Kościołowi narzucone z zewnątrz.

W Kościele nie ma takiego zdania, więc skądeś je wytrzasnął?

--
XL

37. Data: 2018-10-25 16:29:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...pl> wrote:
> I o to chodzi, i oto chodzi!
> Księża z księżmi
> Lekarze z lekarzami
> Nauczyciele z nauczycielami
> Grubi z grubymi
> Łysi z łysymi
> Rowerzyści z rowerami
> Kobity z kobitami
> Chłopy z chłopami
> I w końcu będzie porzundek

Tak, stary pierniku. Szukaj starego piernika, a już!
Stare pierniki ze starymi piernikami!

--
XL

Pis to stan umysłu