Ile czasu gotować jajko na miękko?

1. Data: 2006-02-15 08:06:48

Temat: Ile czasu gotować jajko na miękko?
Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za to pytanie, ale naprawdę nie wiem.

Anna S.

2. Data: 2006-02-15 08:28:39

Temat: Re: Ile czasu gotować jajko na miękko?
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Styś" <a...@p...onet.pl> writes:

> Przepraszam za to pytanie, ale naprawdę nie wiem.

Zależy. Od jajka, od jego początkowej temperatury, od gustu...

Ja gotuję jajka, rozmiaru powiedzmy L, wyjęte parę minut wcześniej z
lodówki, równe 4 minuty od wrzucenia do wrzątku.

Ale to trzeba samemu spróbować...

MJ

3. Data: 2006-02-15 08:43:54

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Styś wrote:
> Przepraszam za to pytanie, ale naprawdę nie wiem.

Zależy jakie lubisz. Jeżeli półpłynne to 3 min od włożenia do
gotującej się wody, jeżeli wolisz twarde białko i miękkie
żółtko - 5 min.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2006-02-15 09:07:55

Od: asiek <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Styś napisał(a):
> Przepraszam za to pytanie, ale naprawdę nie wiem.
>
> Anna S.

U mnie na miękko gotuje się 4 minutki :)

Pozdrawiam,asiek

5. Data: 2006-02-15 09:15:37

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

hej

moj znajomy zrobił :jajcarnie" urzadzenie,ktore słuzy do gotowania jajek na
miekko,na 0pół miekko,aby to urzadzenie zrobic ugotował ok 60szt jajek...
testował..

zalezy to od wielkosci jajka, temp wody ,temp jajka ...

ja gotuje 3min od zagotowania sie wody ,jajko wyjete prosto z
lodówki,nakłuwam i do wody... wczoraj gotowałam 5minut,przegapiłąm i były na
twardo ehh

Joa

6. Data: 2006-02-15 09:24:54

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki. Ugotuje teraz te 3 minutowe. Ciekawe czy bedzie córci smakowało?

Anna S.

7. Data: 2006-02-15 09:39:36

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Anna Styś wrote:
> Dzięki. Ugotuje teraz te 3 minutowe. Ciekawe czy bedzie córci smakowało?

koledzy eksperymentatorzy stwierdzili, że można ugotować jajko na miękko
z doskonale ściętym białkiem i płynnym żółtkiem gotując je w
temperaturze 46 +- 1 stopień przez dłuższy czas. Żółtko ścina się w
temperaturze > 48 stopni, białko > 44 stopnie. Ale czy to prawda, nie
wiem. Jadłem takowe jajko gotowane w autoklawie nastawionym na 46 stopni
i jajo było tam przez godzinę. Było na miękko. Ale stawianie autoklawu w
domu do gotowania jajek to chyba lekka przesada ;-)

Waldek

8. Data: 2006-02-15 10:14:28

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joa" <j...@w...bezspamupl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> ja gotuje 3min od zagotowania sie wody ,jajko wyjete prosto z
> lodówki,nakłuwam i do wody... wczoraj gotowałam 5minut,przegapiłąm i były

Ja gotuje 5 minut ale wczsniej wyjete z odowki i oczywiscie wrzucone na
gotujaca sie (wrzaca zeby nie bylo watpliwosci) wode... lekko osolona z
1-dna lyzeczka octu

Acha... i ZAWSZE odpowiadam POD postem a nie nad...(to do Joa)

9. Data: 2006-02-15 10:25:33

Od: "Jowita Sadowska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwsze jajko na miękko ugotowane przez mojego mężusia wyszło na twardo, a
tłumaczenie brzmiało tak: Przecież im dłużej gotujesz tym bardziej miękkie!
Oj, do tej pory mamy z tego ubaw:)

Pozdrawiam
Jowita

10. Data: 2006-02-15 10:26:14

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości
> Jadłem takowe jajko gotowane w autoklawie

LOL
A.

Pomidorowa przepis
spagetti -sos