zużycie prądu przez lodówkę

11. Data: 2008-03-02 12:26:39

Temat: Re: zużycie prądu przez lodówk
Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper wysmarował/a:

> to jest jakieś 400 zł na rok - coś mało....

Po prostu tyle zużywam. I wcale specjalnie nie oszczędzam, a często
zdarza mi się wręcz zasnąć przed telewizorem ;)

Licznik nowy, elektroniczny z wyświetlaczem zamiast kółka, więc
zakładam że mierzy poprawnie.

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

12. Data: 2008-03-02 13:13:09

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

emarcin pisze:
> - zu?ycie przez 10 dni = 34 kWh, czyli ?rednio dziennie 3,4 kWh lub
> rocznie 1220 kWh !!
>

> Obecnie producenci podaj? klase A (A+) w przedziale 250-300 kWh rocznie.
> Ciekaw jestem na ile Twój miernik energii jest dok?adny. Moim zdaniem
> nale?a?oby go "wyskalowaae" np. ?arówk? 100W przez kilka godzin. Je?eli
> wskazania pokry?yby sie z obliczeniami to wskazywa?oby, ?e lodówka do
> oszczednych nie nale?y.

oczywiscie ze nie.
w koncu ma klase B
jak do tego dolozy sie agregat o malej sprawnosci, to tak wychodzi...

13. Data: 2008-03-02 15:19:27

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Licznik nowy, elektroniczny z wyświetlaczem zamiast kółka, więc
> zakładam że mierzy poprawnie.

No to źle zakładasz.
Licznik nowy, elektroniczny z wyświetlaczem, taki bez legalizacji może
mierzyć jak chce. Konkretnie - jeśli prąd płynący przez taki licznik
jest w jakikolwiek sposób odkształcony od sinusoidy, licznik pokazuje
wartości zafałszowane.
Licznik tradycyjny, z kółkiem, też nie mierzy idelanie takich prądów
odkształconych, ale przynajmniej robi to w taki sam sposób, jak
tradycyjny licznik z Z.E., więc tak naprawdę pokazuje ile zapłacisz,
prawda? Wynika to z fizyki zjawisk, które są wykorzystywane do pomiaru
(obracająca się tarcza, elektromagnesy...). W liczniku elektronicznym
wszystko zależy od informatyka, który pisał kod dla mikrokontrolera
przeliczającego prąd i napięcie na kWh. I tyle.
Dlatego, choć liczniki elektroniczne są z natury dokładniejsze, do
pomiaru kosztów energii warto stosować tradycyjny licznik z tarczą (o
ile wg takiego licznik rozliczasz się z Z.E.).
g.

14. Data: 2008-03-02 17:18:36

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> 350 zł rocznie, jeśli się nie mylę.

Fakt. Mój błąd. Jednak lodówka do wymiany ;)

Pozdrawiam emarcin

15. Data: 2008-03-02 17:24:48

Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plusz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> czy masz tak cichą lodówkę, że musisz aż patrze na diodę? :)

tak, to zwykły nieduży polar, serii cz (cz2352)- jest tak cicha od nowości,
pracuje już 9 albo 10 lat.

nie jest idealna - siadła już elektronika i przerobiłem na sterowanie
ręczne/pokrętłem z zachowaniem funkcji wyświetlacza (wyświetla temperaturę w
komorach i diodą sygnalizuje czy pracuje czy odpoczywa.

ale cicha jest jak była. bardzo cicha.

16. Data: 2008-03-02 19:58:28

Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

geyb wysmarował/a:

> No to źle zakładasz.
> Licznik nowy, elektroniczny z wyświetlaczem, taki bez legalizacji może
> mierzyć jak chce.

Z warszawskim STOENem za prąd rozliczam się według tego licznika,
przez nich samych zresztą zamontowanego 3 lata temu :)

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

17. Data: 2008-03-03 18:43:32

Temat: Re: zużycie prądu przez lodówkę
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam electroluxa, zużycie miesięczne 8zł, na rok 96zł. Wcześniej
radziecki Donbas zużywał energii za 25zł/m-c. :-)

18. Data: 2008-03-04 09:35:57

Temat: Ile kosztuje watomierz?
Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ile kosztuje tani watomierz, do pomiarów jw.?
Widziałem za 50 zł IMHO tanio, no ale może gdzies jeszcze tańsze?
JaC

19. Data: 2008-03-04 16:44:54

Temat: Re: Ile kosztuje watomierz?
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja miałem z Plusa za 29,99zł. :-)

20. Data: 2008-03-05 08:28:15

Od: "Jacek" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja miałem z Plusa za 29,99zł. :-)
a gdzie mozna jeszcze taki watomierz kupic?
na allegro sa po 96 zł :(
--
Jacek T.

moda na dworki
kuchnia IKEA
Ikeowskie meble do zabudowy AGD - pytanie
czy nabłyszczacz można rozcieńczyć
szukanie natchnienia przed wykonczeniem mieszkania