Ile ziemniaków

1. Data: 2004-09-17 10:38:25

Temat: Ile ziemniaków
Od: "anjah" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy kucharze !

Chcę pierwszy raz w moim niedługim życiu zrobić pierogi ruskie. W kilku
przepisach, jakie znalazłam ilość ziemniaków jest podawana w gramach. Nie
dorobiłam się jeszcze wagi kuchennej dlatego proszę o przepis z ziemniakami
na sztuki. Bo nie wiem ile to będzie 80 dag ugotowanych ziemniaków :-(

anjah

1. Data: 2004-09-17 10:45:41

Temat: Re: Ile ziemniaków
Od: "Woocash[ACN]" <w...@u...pe-el> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Sep 2004 12:38:25 +0200, anjah napisał(a):

> Bo nie wiem ile to będzie 80 dag ugotowanych ziemniaków :-(

tez nie wiem i też nie mam wagi...

ale ja bym poradził sobie tak: kupił kilogram, obrał (!) i zostanie pewnie
coś koło 80 (zależy jak kto obiera :D )

--
[ Woocash[ACN] @ 2004-09-17 12:43:56 ]
[ woo-at-onet-dot-pl ]

1. Data: 2004-09-17 10:49:58

Od: emati <e...@w...pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Woocash[ACN] napisał:

> tez nie wiem i też nie mam wagi...
>
> ale ja bym poradził sobie tak: kupił kilogram, obrał (!) i zostanie pewnie
> coś koło 80 (zależy jak kto obiera :D )

wszystko pieknie, tylko czy ugotowane ziemniaki wchłaniają wodę z
gotowania czy oddaja nadmiar? - bo wtedy sie waga zmieni :-)
ja stawiam że wchłaniają...

1. Data: 2004-09-17 12:39:35

Od: "Michal Gabrys" <j...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Najlepiej bedzie tak jak kupisz kilogram ziemniaków i do tego dodasz pół
kilograma sera :)
Pozdrawiam
Aga która na pierogi ruskie złapała męża::)

1. Data: 2004-09-17 14:19:51

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

ziemniakami
> na sztuki. Bo nie wiem ile to będzie 80 dag ugotowanych ziemniaków :-(

A kto by się gramami przejmował. Rozrabiaj zer z ziemniakami, aż Ci
smakować masa nie zacznie...

Pzdr
Paweł

1. Data: 2004-09-17 16:20:29

Od: "anjah" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za rady, które nie bardzo mi pomogły.
Pierogi zrobione.
Jakoś wyszły.
Pa

1. Data: 2004-09-17 17:38:32

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za rady, które nie bardzo mi pomogły.
> Pierogi zrobione.
> Jakoś wyszły.
> Pa

To chociaż opisz swoją "niedolę pierogową", przecież podpowiedzi miałaś na
czas? .
Areta

1. Data: 2004-09-17 18:23:36

Od: "janusz" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> To chociaż opisz swoją "niedolę pierogową", przecież podpowiedzi miałaś na
> czas? .
Tak konieczniei bardzo dokładnie
janusz

1. Data: 2004-09-17 20:46:39

Od: "anjah" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To chociaż opisz swoją "niedolę pierogową", przecież podpowiedzi miałaś na
> czas? .
> Areta

No więc niedola pierogowa wyglądała tak:

Obrałam 8 ziemniaków, ugotowałam, odparowałam aż do garnka przywarły. Przy
okazji spaliłam rękawicę kuchenną. Ciepłe ziemniaki wstawiłam do lodówy, bo
czasu nie miałam i mi cała zaparowała. Przecisnęłam je przez przez praskę,
potem ser. Dodałam cebule podsmażone, przyprawiłam.

Ciasto
Według przepisów internetowych: 2 szklanki mąki, woda, sól, jajo
Ciasto mi się strasznie lepiło, więc co raz dodawałam mąki. Wyszło jej może
w sumie ze 3 szklanki, zamiast dwóch. Udało się to jakoś rozwałkować. Ale
niechcący na pięknie rozwałkowane ciasto rozlała mi się woda. Więc wszystko
musiałm zacząć od początku. Cała kuchnia zapaćkana. Moja czarna koszulka
zrobiła się biała od mąki.

Udało się w końcu zalepić pierogi i je ugotować. Niedawno przyszedł mój
mężczyzna. Zjadł podsmażone na masełku pierogi, aż mu się uszy zatrzęsły.
Opylił 6 sztuk, a na dokładkę podgrzał sobie następne 4 SAM !!!

Przy całej operacji słuchałam rosyjskich piosenek, bo niedawno wróciłam z
Krymu i mam ukraińskie naleciałości. Ogólnie było miło. Polecam.

ania

1. Data: 2004-09-18 05:08:51

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przy całej operacji słuchałam rosyjskich piosenek, bo niedawno wróciłam z
> Krymu i mam ukraińskie naleciałości. Ogólnie było miło. Polecam.

Od lat ciasto na pierogi robię tak:
30 dag mąki
1 żółtko lub całe jajo
1 łyżka masła
sól
ok.1/2 szklanki GORĄCEJ wody.

Po wyrobieniu powinno być: gładkie, lśniące, niezbyt twarde, po przekrojeniu
porowate. :-)

Tyle przygód naraz przy robieniu partii pierogów jeszcze mi się nie
zdarzyło ;-)
Narobiłaś mi ochoty na ruskie, pewnie zdążę zrobić na kolacje. :-) Areta

Kurczak Leśny na słodko
jajecznica - raz jeszcze, z nadzieja ze sie da odczytac ...
konfitury lub dżem z winogron :)
Chwale watrobki z owocami :-))
potrawa zydowska