| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2000-09-19 17:32:45
Temat: Indywidualne lekcje
Witam,
Mam pytanie - wazne...
Kto teraz powinien placic za indywidualne nauczanie ucznia
niepelnosprawnego, ktory jest do tego uprawniony (ma skierowanie na 16
godzin tygodniowo indywidualnych lekcji). Jak to wyglada w szkole
artystycznej (podleglej dotychczas Min. Kultury, nie wiem komu teraz)?
Sytuacja jest taka: jest koniec wrzesnia, dziewczyna przed matura sie nie
uczy bo ministerstwo przestalo placic, a szkola cienko przedzie.
Gdzie sie zwrocic?
pozdrawiam -
Agata.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2000-09-20 05:43:21
Temat: Re: Indywidualne lekcjeWitam !
"Agata Jurkiewicz" <a...@t...ch.uj.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.21.0009191926150.3101-100000@tichy.c
h.uj.edu.pl...
> Mam pytanie - wazne...
>
> Kto teraz powinien placic za indywidualne nauczanie ucznia
> niepelnosprawnego, ktory jest do tego uprawniony (ma skierowanie na 16
> godzin tygodniowo indywidualnych lekcji). Jak to wyglada w szkole
> artystycznej (podleglej dotychczas Min. Kultury, nie wiem komu teraz)?
> Sytuacja jest taka: jest koniec wrzesnia, dziewczyna przed matura sie
nie
> uczy bo ministerstwo przestalo placic, a szkola cienko przedzie.
Na pierwszy rzut oka to płacić na edukację młodzieży
powinni ci co dotychczas. Naukę niepełnosprawnych
powinien - conajmniej - dofinansowywać PFRON.
Pomny smutnych doświadczeń z tą instytucją zgłaszam
do przedyskutowania problem:
Jakie narzędzia zastosować by PFRON zaczął robić
to co powinien - w tym wypadku dofinansowywać
uczniów niepełnosprawnych, artystycznie uzdolnionych,
mających już indywidualny tok nauczania, będących
w klasie maturalnej.
Dodam że z utęsknieniem czekam na
uchwalenie ustawy "O dostępie do informacji".
Wtedy jak powiedział jeden z klasyków internetu
"aż strach się bać" taka nastąpi poprawa pracy PFRON-u.
Z należnym szacunkiem
Marian L
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2000-09-20 06:29:37
Temat: Re: Indywidualne lekcje
Marian L wrote:
>
> Witam !
>
> "Agata Jurkiewicz" <a...@t...ch.uj.edu.pl> napisał w wiadomości
> news:Pine.LNX.4.21.0009191926150.3101-100000@tichy.c
h.uj.edu.pl...
>
> > Mam pytanie - wazne...
> >
> > Kto teraz powinien placic za indywidualne nauczanie ucznia
> > niepelnosprawnego, ktory jest do tego uprawniony (ma skierowanie na 16
> > godzin tygodniowo indywidualnych lekcji). Jak to wyglada w szkole
> > artystycznej (podleglej dotychczas Min. Kultury, nie wiem komu teraz)?
> > Sytuacja jest taka: jest koniec wrzesnia, dziewczyna przed matura sie nie
> > uczy bo ministerstwo przestalo placic, a szkola cienko przedzie.
>
> Na pierwszy rzut oka to płacić na edukację młodzieży
> powinni ci co dotychczas.
Tylko i wyłącznie MEN - Ministertwo *E D U K A C J I* Narodowej, jeżeli
jest to szkoła artystyczna to także Misterstwo Kultuy i *S Z T U K I*
i nikt więcej !!!!!!!!. Za to im przecież płacimy odatki !!!!
> Naukę niepełnosprawnych
> powinien - conajmniej - dofinansowywać PFRON.
>
> Pomny smutnych doświadczeń z tą instytucją zgłaszam
> do przedyskutowania problem:
>
> Jakie narzędzia zastosować by PFRON zaczął robić
> to co powinien - w tym wypadku dofinansowywać
> uczniów niepełnosprawnych, artystycznie uzdolnionych,
> mających już indywidualny tok nauczania, będących
> w klasie maturalnej.
Nie zrzucajmy wszytko na PFRON, jest to zbyt jednokierunkowe.
W tej chwili wszystko co złe dla ON to wina PFRON-u. Od rehabiltacji
(zwłasza zawodowej) mamy PFRON. Ale od edukacji po coś jest to
Ministerstwo *E D U K A C J I* Narodowej.
A w tej sprawie to proponowałbym poszukać stypendium (prywatnego lub
państwowego)
>
> Dodam że z utęsknieniem czekam na
> uchwalenie ustawy "O dostępie do informacji".
> Wtedy jak powiedział jeden z klasyków internetu
> "aż strach się bać" taka nastąpi poprawa pracy PFRON-u.
Już to widzę. Inna partia wygra wybory i w d... będzie miała ON i cały
ten dostęp do informacji.
Jedynym narzędziem dla PFRON jest całkowite jego odpolitycznienie i
większe zatrunienie *mądrych i uczciwych* ON w samym funduszu. I dopiero
wtedy PFRON będzie spełniał swoje funkcje.
Żadna ustawa nie zmusi partyjnych kacyków do czegokolwiek, bo i tak w
perspektywie kilku lat będą zwolnieni przez inną partię :-( . To
dlaczego oni mają się w co kolwiek angażować ?
Jacek Kruszniewski
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2000-09-20 10:18:38
Temat: Re: Indywidualne lekcjeWitam
"Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
news:39C85951.65679B0F@proinfo.pl... na moje :
>
> > Na pierwszy rzut oka to płacić na edukację młodzieży
> > powinni ci co dotychczas.
>
> Tylko i wyłącznie MEN - Ministertwo *E D U K A C J I* Narodowej,
jeżeli
> jest to szkoła artystyczna to także Misterstwo Kultuy i *S Z T U K I*
> i nikt więcej !!!!!!!!. Za to im przecież płacimy odatki !!!!
Zauważ że nie tylko na edukację ogólną płacimy podatki.
Na edukację powinny dawać nakłady też i inne instytucje
statutowo do tego zobowiązane oraz odnoszące z tej
"specjalistycznej" edukacji bezpośrednie korzyści.
> Nie zrzucajmy wszytko na PFRON, jest to zbyt jednokierunkowe.
> W tej chwili wszystko co złe dla ON to wina PFRON-u. Od rehabiltacji
> (zwłasza zawodowej) mamy PFRON. Ale od edukacji po coś jest to
> Ministerstwo *E D U K A C J I* Narodowej.
Trzeba wymagać od PFRON by racjonalniej
gospodarował pieniędzmi które dostaje z naszych
podatków też i na edukację ON.
Zapewne MEN i PFRON dążą do doskonałego
wykonywania swoich zadań. Bez pełnej informacji
o przychodach i wydatkach tych instytucji łatwiej
dostrzega się tylko niedoskonałości, absurdy.
Gdy będą musiały przedstawiać analitycznie swoją
gospodarkę osądy będą bardziej obiektywne.
>
> A w tej sprawie to proponowałbym poszukać stypendium (prywatnego lub
> państwowego)
Nie należy zmieniać reguł gry pod koniec meczu!
Pamiętaj że ta dziewczyna jest w klasie maturalnej!
Ma się uczyć i tworzyć! To nie jest pojedynczy
przypadek tylko sygnalizacja problemu wielu uczniów
ON w klasach maturalnych. Jak wielu ? Kłania się
brak baz danych o ON!
Inaczej - to tak jak by w przedsiębiorstwie po
przygotowaniu uroczystego otwarcia produkcji
wywieziono maszyny i kazano je kupić u kogoś
innego!
> > Dodam że z utęsknieniem czekam na
> > uchwalenie ustawy "O dostępie do informacji".
> > Wtedy jak powiedział jeden z klasyków internetu
> > "aż strach się bać" taka nastąpi poprawa pracy PFRON-u.
>
> Już to widzę. Inna partia wygra wybory i w d... będzie miała ON i cały
> ten dostęp do informacji.
To wygląda mi na spiskową teorię. Przecież
prawo tworzy się po to by służyło ludziom.
Zakładam że wszyscy chcą go przestrzegać.
> Jedynym narzędziem dla PFRON jest całkowite jego odpolitycznienie i
> większe zatrunienie *mądrych i uczciwych* ON w samym funduszu. I
dopiero
> wtedy PFRON będzie spełniał swoje funkcje.
Odpolitycznienie - pełna zgoda, nie tylko przyszłości
a już. Pamiętaj jednak że nawet jak znajdziesz tych
"mądrych i uczciwych" to musisz mieć informację by
ich pracę oceniać bo z samej mądrości i uczciwości
trudno jest odnosić korzyści.
> Żadna ustawa nie zmusi partyjnych kacyków do czegokolwiek, bo i tak w
> perspektywie kilku lat będą zwolnieni przez inną partię :-( . To
> dlaczego oni mają się w co kolwiek angażować ?
Rozumiem że należy eliminować w/w ale lepiej
niech to robi życie w wyborach demokratycznych.
Nie można popadać w skrajności.
Pozdrawiam
Marian L
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2000-09-20 10:58:26
Temat: Re: Indywidualne lekcjeOn Wed, 20 Sep 2000, Marian L wrote:
> > Sytuacja jest taka: jest koniec wrzesnia, dziewczyna przed matura sie
> nie
> > uczy bo ministerstwo przestalo placic, a szkola cienko przedzie.
>
> Na pierwszy rzut oka to płacić na edukację młodzieży
> powinni ci co dotychczas. Naukę niepełnosprawnych
> powinien - conajmniej - dofinansowywać PFRON.
Dotychczas placilo Ministerstwo Kultury.
Co do PFRONu - ogolnie masz troche racji, ale w tej chwili potrzebne jest
rozwiazanie _dorazne_, ta dziewczyna nie ma czasu czekac na zmiany
systemowe.
Napisal Jacek, ze powinno dalej placic Ministerstwo. Pytanie jest
wiec: kogo w tym Ministerstwie nalezy nacisnac?
Ja ze swojej strony postaram sie dowiedziec wiecej szczegolow, na
przyklad, jak Ministerstwo motywuje odmowe dalszego oplacania tych
lekcji.
Agata.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
6. Data: 2000-09-20 13:18:45
Temat: Re: Indywidualne lekcje
Marian L wrote:
>
> Witam
>
> "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> news:39C85951.65679B0F@proinfo.pl... na moje :
> >
> > > Na pierwszy rzut oka to płacić na edukację młodzieży
> > > powinni ci co dotychczas.
> >
> > Tylko i wyłącznie MEN - Ministertwo *E D U K A C J I* Narodowej,
> jeżeli
> > jest to szkoła artystyczna to także Misterstwo Kultuy i *S Z T U K I*
> > i nikt więcej !!!!!!!!. Za to im przecież płacimy odatki !!!!
>
> Zauważ że nie tylko na edukację ogólną płacimy podatki.
> Na edukację powinny dawać nakłady też i inne instytucje
> statutowo do tego zobowiązane oraz odnoszące z tej
> "specjalistycznej" edukacji bezpośrednie korzyści.
>
> > Nie zrzucajmy wszytko na PFRON, jest to zbyt jednokierunkowe.
> > W tej chwili wszystko co złe dla ON to wina PFRON-u. Od rehabiltacji
> > (zwłasza zawodowej) mamy PFRON. Ale od edukacji po coś jest to
> > Ministerstwo *E D U K A C J I* Narodowej.
>
> Trzeba wymagać od PFRON by racjonalniej
> gospodarował pieniędzmi które dostaje z naszych
> podatków też i na edukację ON.
O - tutaj ię mylisz -PFRON jest opłacany składką od pracodawców,
jeżeli zatrudniają powyżej 20 pracowników jakiś tam procent to nie
są ON. Z budżetu nic nie powinien otrzymać (taka jest ustawa) !!!!
> Zapewne MEN i PFRON dążą do doskonałego
> wykonywania swoich zadań. Bez pełnej informacji
> o przychodach i wydatkach tych instytucji łatwiej
> dostrzega się tylko niedoskonałości, absurdy.
> Gdy będą musiały przedstawiać analitycznie swoją
> gospodarkę osądy będą bardziej obiektywne.
Nigdy nie zaplanujesz takiej skali przychody i rozchody.
Można to zaplanować w określonych ramach.
> >
> > A w tej sprawie to proponowałbym poszukać stypendium (prywatnego lub
> > państwowego)
>
> Nie należy zmieniać reguł gry pod koniec meczu!
A kto zmienia - JA -to MEN zmienił i tylko jemu trzeba wytoczyć proces
o to że zastosował prawo wstecz.
> Pamiętaj że ta dziewczyna jest w klasie maturalnej!
> Ma się uczyć i tworzyć! To nie jest pojedynczy
> przypadek tylko sygnalizacja problemu wielu uczniów
> ON w klasach maturalnych. Jak wielu ? Kłania się
> brak baz danych o ON!
Ja bym tak ne uogólniał, ON - w klasie maturalne nie mają aż takich
problemów. Sam t przechodziłem - w zwykłym LO
Wystarczy doba wola grona pedagogicznego szkoły i kolegów.
> > > Dodam że z utęsknieniem czekam na
> > > uchwalenie ustawy "O dostępie do informacji".
> > > Wtedy jak powiedział jeden z klasyków internetu
> > > "aż strach się bać" taka nastąpi poprawa pracy PFRON-u.
> >
> > Już to widzę. Inna partia wygra wybory i w d... będzie miała ON i cały
> > ten dostęp do informacji.
>
> To wygląda mi na spiskową teorię. Przecież
> prawo tworzy się po to by służyło ludziom.
> Zakładam że wszyscy chcą go przestrzegać.
Jest już tyle martwych przepisów :-(
> > Jedynym narzędziem dla PFRON jest całkowite jego odpolitycznienie i
> > większe zatrunienie *mądrych i uczciwych* ON w samym funduszu. I
> dopiero
> > wtedy PFRON będzie spełniał swoje funkcje.
>
> Odpolitycznienie - pełna zgoda, nie tylko przyszłości
> a już. Pamiętaj jednak że nawet jak znajdziesz tych
> "mądrych i uczciwych" to musisz mieć informację by
> ich pracę oceniać bo z samej mądrości i uczciwości
> trudno jest odnosić korzyści.
Od tego jest sięgowość, spradozdawczość, NIK, Ministertwo Pracy
nic więcej nie potrzeba. Wystarczy to co jest umiejętnie wykorzystać.
> > Żadna ustawa nie zmusi partyjnych kacyków do czegokolwiek, bo i tak w
> > perspektywie kilku lat będą zwolnieni przez inną partię :-( . To
> > dlaczego oni mają się w co kolwiek angażować ?
>
> Rozumiem że należy eliminować w/w ale lepiej
> niech to robi życie w wyborach demokratycznych.
> Nie można popadać w skrajności.
Jaką skrajność, jeżeli po każdych wyborach będziemy zmieniać wszystko i
wszystkich to nic w tym państwie nie będzie działało poprawnie.
A prawo będzie tylko na papierze zwanym "Dziennik Ustaw nr ...."
Nie dotyczy to tylko PRFON-u czy ZUS-u ale wszystkich takich instytucji.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
7. Data: 2000-09-20 20:55:12
Temat: Re: Indywidualne lekcjeWitam
"Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w
dyskusji, wiadomość news:39C8B935.593C9ED2@proinfo.pl...
> O - tutaj ię mylisz -PFRON jest opłacany składką od pracodawców,
> jeżeli zatrudniają powyżej 20 pracowników jakiś tam procent to nie
> są ON. Z budżetu nic nie powinien otrzymać (taka jest ustawa) !!!!
Składką tak - czyli mogę nazwać to podatkiem
jednak bardziej interesujące jest czy należności
są ściągane od wszystkich płatników, czy
istnieje jakaś ewidencja płacących, zalegających.
> > Gdy będą musiały przedstawiać analitycznie swoją
> > gospodarkę osądy będą bardziej obiektywne.
>
> Nigdy nie zaplanujesz takiej skali przychody i rozchody.
> Można to zaplanować w określonych ramach.
Nie zrozumiałem.
>
> > > A w tej sprawie to proponowałbym poszukać stypendium (prywatnego
lub
> > > państwowego)
> >
> > Nie należy zmieniać reguł gry pod koniec meczu!
>
> A kto zmienia - JA -to MEN zmienił i tylko jemu trzeba wytoczyć proces
> o to że zastosował prawo wstecz.
Moje stwierdzenie odnosiło się do szukania stypendium,
w czasie gdy dziewczyna ma się uczyć.
> Ja bym tak ne uogólniał, ON - w klasie maturalne nie mają aż takich
> problemów. Sam t przechodziłem - w zwykłym LO
> Wystarczy doba wola grona pedagogicznego szkoły i kolegów.
Piszemy jednak o różnych sprawach :-((.
>
> Jest już tyle martwych przepisów :-(
> Od tego jest sięgowość, spradozdawczość, NIK, Ministertwo Pracy
> nic więcej nie potrzeba. Wystarczy to co jest umiejętnie wykorzystać.
Powtarzam swoje zdanie z wcześniejszej wymiany korespondencji
Zastraszający spadek kompetencji urzedników i potęgująca się
z dnia na dzień arogancja :-((.
> Jaką skrajność, jeżeli po każdych wyborach będziemy zmieniać wszystko
i
> wszystkich to nic w tym państwie nie będzie działało poprawnie.
> A prawo będzie tylko na papierze zwanym "Dziennik Ustaw nr ...."
> Nie dotyczy to tylko PRFON-u czy ZUS-u ale wszystkich takich
instytucji.
Nie sądzę by w imię idei stabilizacji pobłażać złym
i niekompetentnym! Opiszę (jak się zakończy) sprawę
takiego niekompetentnego politycznego "kierownika"
Heh Agata podała problem, my zamiast szukać,
podpowiadać rozwiązania urządzamy sobie igrzyska :-((.
Pozdrawiam
Marian L
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
8. Data: 2000-09-21 07:01:03
Temat: Re: Indywidualne lekcjePo pierwsze musisz dowiedziec sie, kto jest odpowiedzialny za finansowanie
szkoly. Po drugie, czy wydano na pismie decyzje o odmowie prowadzenia zajec
indywidualnych. Nie wyobrazam sobie, ze szkola tak beztrosko potraktowala
taka osobe, czy dyrekcja szkoly przypomniala sie o te srodki? Tam nalezy
szukac takze odpowiedzi kto (nie)placi za takiego ucznia. Wtedy mozna
napisac pismo do tego podmiotu i przypomniec o obowiazku placenia za ON.
Mala rada na koniec: musisz dokladnie sie dowiedziec jak wyglada sytuacja
tej osoby tzn jak szkola motywuje odmowe zajec, czy zrobila to na
przyslowiowa gebe, czy pisemnie itp
pozdrawiam
R.T
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
9. Data: 2000-09-21 08:27:40
Temat: Re: Indywidualne lekcje
Marian L napisał(a):
>
> Witam
>
> "Jacek Kruszniewski (IT)" <m...@p...pl> napisał w
> dyskusji, wiadomość news:39C8B935.593C9ED2@proinfo.pl...
>
> > O - tutaj ię mylisz -PFRON jest opłacany składką od pracodawców,
> > jeżeli zatrudniają powyżej 20 pracowników jakiś tam procent to nie
> > są ON. Z budżetu nic nie powinien otrzymać (taka jest ustawa) !!!!
>
> Składką tak - czyli mogę nazwać to podatkiem
> jednak bardziej interesujące jest czy należności
> są ściągane od wszystkich płatników, czy
> istnieje jakaś ewidencja płacących, zalegających.
>
No nie podatek - podatek nakłada ministertswo finansów :)
To jest składka i nie od wszystkich.
Istnieje bo to jest ustawowe. Idzie to przez ZUS, a jeżeli nie to
zakład podlega karze.
> > > Gdy będą musiały przedstawiać analitycznie swoją
> > > gospodarkę osądy będą bardziej obiektywne.
> >
> > Nigdy nie zaplanujesz takiej skali przychody i rozchody.
> > Można to zaplanować w określonych ramach.
>
> Nie zrozumiałem.
Systuacja na rynku pracy jest płynna, i próg 20 pracowników się zmienia,
zmieniają się także zarobki, licba osób bezrobotnych i pracujących,
przejścia z jednego zakładu do drugiego. To wszystko można tylko objąć
statystycznie, jakimś modelem matematycznym.
Dlatego też tak jak każdy budżet jego dochody są tylko szacowane na
podstawie !!!.
> >
> > > > A w tej sprawie to proponowałbym poszukać stypendium (prywatnego
> lub
> > > > państwowego)
> > >
> > > Nie należy zmieniać reguł gry pod koniec meczu!
> >
> > A kto zmienia - JA -to MEN zmienił i tylko jemu trzeba wytoczyć proces
> > o to że zastosował prawo wstecz.
>
> Moje stwierdzenie odnosiło się do szukania stypendium,
> w czasie gdy dziewczyna ma się uczyć.
>
Życie jest brutalne. I to są zasady życia, że nie można nic nigdy
zakładać
że jest stałe. Popatrz na Piotra do 16 roku życia był zdrowym
pełnosprawnym
człowiekiem. I kto zmienił reguły - ŻYCIE.
> > Ja bym tak ne uogólniał, ON - w klasie maturalne nie mają aż takich
> > problemów. Sam t przechodziłem - w zwykłym LO
> > Wystarczy doba wola grona pedagogicznego szkoły i kolegów.
>
> Piszemy jednak o różnych sprawach :-((.
Dlaczego -- szkoła jest szkoła.
> >
> > Jest już tyle martwych przepisów :-(
>
> > Od tego jest sięgowość, spradozdawczość, NIK, Ministertwo Pracy
> > nic więcej nie potrzeba. Wystarczy to co jest umiejętnie wykorzystać.
>
> Powtarzam swoje zdanie z wcześniejszej wymiany korespondencji
> Zastraszający spadek kompetencji urzedników i potęgująca się
> z dnia na dzień arogancja :-((.
>
Ale od tego są kontrole i nadzory a nie klucz partyjny. A po każdych
wyborach to tylko ta miotła zamiata :-(
> > Jaką skrajność, jeżeli po każdych wyborach będziemy zmieniać wszystko
> i
> > wszystkich to nic w tym państwie nie będzie działało poprawnie.
> > A prawo będzie tylko na papierze zwanym "Dziennik Ustaw nr ...."
> > Nie dotyczy to tylko PRFON-u czy ZUS-u ale wszystkich takich
> instytucji.
>
> Nie sądzę by w imię idei stabilizacji pobłażać złym
> i niekompetentnym! Opiszę (jak się zakończy) sprawę
> takiego niekompetentnego politycznego "kierownika"
>
no właśnie - polityczny kierownik :-)
> Heh Agata podała problem, my zamiast szukać,
> podpowiadać rozwiązania urządzamy sobie igrzyska :-((.
>
A ja mam pytanie do Agaty - jaki to był tok indywidualnego nauczania
rozszerzony program czy tylko nauczycielka przychodziła do domu i
reazlizowanie zwykłego programu (jeżeli jest taki w szkole
artystycznej).
Jacek Kruszniewski
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
10. Data: 2000-09-21 11:41:15
Temat: Re: Indywidualne lekcjeOn Thu, 21 Sep 2000, Jacek Kruszniewski wrote:
> A ja mam pytanie do Agaty - jaki to był tok indywidualnego nauczania
> rozszerzony program czy tylko nauczycielka przychodziła do domu i
> reazlizowanie zwykłego programu (jeżeli jest taki w szkole
> artystycznej).
Dowiaduje sie szczegolow.
W tej chwili interesuja mnie podstawy prawne. Czy cos waznego sie
zmienilo? Jaki jest status uczniow indywidualnych w szkolach artystycznych
- dotychcczas podleglych nie MEN, ale Min. Kultury?
Agata.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |