Informacja do GRUPY

131. Data: 2004-08-15 21:49:38

Temat: Re: informacja dla izado [totalny OT]
Od: "Izado" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " annaklay" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:cfo1b2$3e7$1@inews.gazeta.pl...
> Swietnie ci widze idzie ta manipulacja faktami:-)

Jak zwykle zaprzeczasz sama sobie - albo fakty, albo manipulacja :-) A, że
są to fakty (w czym się, jak widać powyżej, obie zgadzamy) to manipulacje
pozostawiam Tobie - to Twoja specjalność.

> ps. moze zastosowalabys przez jakis czas diete wegetarianska lub MM aby
> lepiej odzywic swoj mozg??

Tą dietę wegetariańską, co to o niej swego czasu pisałaś, że uważasz ją za
"bardzo niebezpieczny nurt dietetyczny" i za "nie znajdującą żadnego
potwierdzenia w procesach biochemicznych organizmu ludzkiego ani w jego
dziedzictwie genetycznym"?
http://forum.dieta-optymalna.info/index.php?cmd=show
_msg&group=dieta.optymalna&post_nr=2327

http://forum.dieta-optymalna.info/index.php?cmd=show
_msg&group=dieta.optymalna&post_nr=2313

Nie, dziękuję - niw mam ochoty na katowanie się dietą nie znajdującą
potwierdzenia w procesach biochemicznych mojego organzimu :-)

A swoją drogą, biochemia w Twoim wydaniu w dość krótkim czasie przeszła
zadziwiająca transformacje.

Znowu ŚCIEMNIASZ. Nie odpowiadasz na zadane pytania, nie podajesz dowodów
uprawniających Cię do oszczerstw jakie wypisujesz, a do rzekomego altruzimu
w tych Twoich działaniach daleko, co zresztą sama przyznałaś na
pl.soc.wegetarianizm nie tak dawno temu , bo zaledwie 1,5 miesiąca temu:
altruistyczne, pozwolily mi tylko na lepsze rozeznanie w wieeelu sprawach
nie tylko o charakterze dietetycznym.<<<
http://groups.google.pl/groups?q=group:pl.soc.wegeta
rianizm+author:annaklay&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&selm=cbuf
06%24iao%241%40inews.gazeta.pl&rnum=1

W związku z powyższym nieniejszą dyskusję z Toba uważam za zakończoną. A Ty
, pani semiwegetarianko, zapewne swoim zwyczajem uznasz ją za semizakończoną
:-)))))))).

I.

132. Data: 2004-08-16 00:16:01

Od: "annaklay " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izado <i...@g...pl> napisał(a):

> Nie odpowiadasz na zadane pytania, nie podajesz dowodów

Rotfl. To juz nie chcesz zebym ci odpowiedziala i podala dowody twoich
klamst i manipulacji ad personam na pl. pregierz ??

Vide kilka postow wyzej co ci obiecalam:-)

Napisalam tam m.innymi to:

"Dostaniesz tez odpowiedz wyczerpujaca na temat postow ktore tu zamiescilas
o moim popieraniu diety kwasniewskiego, a ktore dobralas bardzo tendencyjnie
aby udowodnic mi ze jestem "wielbladem":-)."

> W związku z powyższym nieniejszą dyskusję z Toba uważam za zakończoną. A Ty
> , pani semiwegetarianko, zapewne swoim zwyczajem uznasz ją za
> [...]

Dyskusje czy manipulowanie faktami ad personam, aby dokopac niewygodnemu
przeciwnikowi w dyskusji merytorycznej?:-)

A wiesz tak naprawde co w ten sposob udowodnilas?

Chyba jednak, nie. Wiec ci powiem: udowodnilas, ze jestescie po prostu
SEKTA terapeutyczna.LoL

To co usilowalas tu przeprowadzic ze mna na tej grupie dyskusujnej o DIETACH
a nie OSOBACH nazywa sie :

PSYCHOMANIPULACJA

a. Psychomanipulacja jest metodą bardziej subtelną. Ponieważ ci, którzy się
nią posługują, jawią się jako osoby nastawione życzliwie i przyjacielsko, na
ogół ofiara nie przyjmuje postawy obronnej.

Zaczyna BEZWIEDNIE WSPOLPRACOWAC z ludźmi, którzy chcą przejąć nad nią
panowanie. !

Wprowadza ich w SWOJE sprawy dostarczając w ten sposób informacji, która
może być WYKORZYSTANA PRZECIWKO NIEJ !

B. Cztery komponenty kontroli świadomości

Jest oczywiste, że nie można zrozumieć, na czym polega kontrola umysłu,
jeśli nie jest się świadomym, jak skutecznie wpływać na zmianę zachowań,
wymuszać posłuszeństwo wobec władzy i skłaniać do podporządkowania się
grupie.

Psycholog Leona Festinger określił trzy z tych elementów (kontroli zachowań,
kontroli myśli i kontroli uczuć). Jego "teoria rezonansu poznawczego" w
znacznym stopniu ułatwia zrozumienie istoty kontroli świadomości. Każdy z
tych czynników wpływa na pozostałe.

Zasada jest prosta. Festinger stwierdził, że jeśli uda się zmienić wzorzec
czyichś zachowań, to pociągnie to za sobą zmiany w sferze myśli i uczuć,
dzięki czemu zmniejsza się rozdźwięk między nimi.

Człowiek tylko w niewielkim stopniu toleruje rozbieżności istniejące między
jego myślenie, emocjami i działaniem.(!)

Nikt nie lubi być postrzegany jako osoba niekonsekwentna czy niespójna.(!)

Jeśli np. dokonamy jakiegoś wyboru lub zajmiemy stanowisko w jakiejś
sprawie, napotykamy zarówno w nas, jak i w innych, silny nacisk na
zachowanie konsekwentne i zgodne z tym, w co już się zaangażowaliśmy.(!)

Komponent 1: Kontrola zachowań

Polega na poddaniu całej sfery życia codziennego jednostki określonym
regułom.
... sposobu odżywiania - jak i wykonywanych obowiązków, obrzędów, w których
uczestniczy, i wszelkich podejmowanych działań.

W celu skutecznego kontrolowania zachowań wymaga się od ludzi, aby wszystkie
działania podejmowali wspólnie. Członkowie sekt wspólnie jadają posiłki,
razem pracują, spotykają się w grupach.

Wszelkie przejawy INDYWIDUALIZMU są TEPIONE (!)--(klotnie na waszej grupie,
agresywne wysmiewanie pogladow innych anizeli te zawarte w dzielach
kwasniewskiego, lista z krytykami:-))itp, itd

Nacisk jednorodnej grupy potrafi być bardzo przekonujący. (!)

Robiono kiedyś eksperyment polegający na tym, aby osoby poddane testowi
wypowiedziały się na temat tego, czy narysowane na tablicy dwie kreski
takiej samej długości czy nie. Interesujące wyniki osiągnięto, gdy przed
osobą badaną wypowiadały się inne osoby, które z przekonaniem twierdziły, że
są równe (faktycznie jedna była krótsza a oni byli umówieni aby to samo
mówić, lecz o tym osoba badana nie wiedziała).

W większości przypadków mówiąca po nich osoba, POWTARZALA to SAMO KLAMSTWO!

Większość osób ugina się i przeskakuje w umyśle na "nową prawdę" wypierając
z umysłu świadomość, że jeszcze do niedawna prawdą było co innego.(!)

Komponent 2: Kontrola myśli
Polega na intensywnej indoktrynacji, która wpaja członkom nowy system
przekonań. (jedna jedyna dieta leczaca przyczynowo wszystkie choroby
swiata:-)

Dokonuje się ją poprzez posługiwaniem się "nowomową" oraz stosowaniem
technik "wyciszania myśli" oraz "koncentracji" umysłu.

By okazać się wartościowym członkiem grupy, trzeba nauczyć się manipulować
własnymi procesami myślowymi.
George Orwell w książce "Rok 1984" dokładnie to opisał (on jest też twórcą
neologizmu: "nowomowa"). W jego wizji totalitarnego świata, rządząca Partia
starała się tak przekształcić język, aby nie istniała możliwość
sformułowania żadnej odstępczej myśli.
Po prostu taki język "nowomowy" nie posiadał z def. Pojęć niebezpiecznych
dla rządzącej Partii.

Technika wyciszania myśli polega na tłumieniu w sobie wszelkich wątpliwości
(tzw. Negatywnych myśli) na temat grupy lub jej przywódcy/przywódców.

Członkowie destrukcyjnych sekt potrafią dobrze tą technikę opanować. W
efekcie próba bezpośredniej krytyki ich organizacji i/lub przywódców
powoduje automatyczne zamknięcie umysłu.(!)

Osoba taka po prostu nie chce słuchać takich rzeczy.(!)

Od czasu książki Orwella powstał termin "orwellowskie myślenie", tzn. próba
takiego zapanowania nad swoimi myślami, że dla osoby to praktykującej,
prawdą nie jest to, co niezmienne, lecz to, co aktualnie jest uznawane za
prawdę w sekcie.(!)

"Prawda" staje się tylko "prawdą teraźniejszą" lub "prawdą na czas
słuszny". Jeśli za jakiś czas okaże się kłamstwem, to osoba manipulująca
swoim myśleniem, bez problemu przeskoczy nad tym do prawdy "bardziej
aktualnej".

Komponent 3: Kontrola uczuć

Polega na kontrolowaniu i manipulowaniu emocji poprzez strach i poczucie
winy.(!) ---teraz probujesz wzbudzic tymi zmanipulowanymi informacjami
poczucie winy we mnie. LOL

Poczucie winy jest najistotniejszym czynnikiem sprzyjającym wyrabianiu
postawy konformistycznej i wymuszaniu uległości.(!)

Osoba, która ma sobie ciągle coś do zarzucenia, nie będzie miała odwagi aby
się buntować, stąd destrukcyjne sekty dbają o to, aby człowiek żył w ciągłym
poczuciu winy. (!)

Jeśli chodzi o strach, to jest on używany w celu wzmocnienia więzi z grupą.
Kreuje się wizerunek zewnętrznego wroga, który zagraża członkom sekty.(!)
(ot, chocby lista krytykow na ktorej optyk. umiescila falszywe niki. LOL

Komponent 4: Kontrola informacji
W wielu sektach o charakterze totalitarnym główne źródło informacji stanowią
publikacje sekty.(Optymalni, Optymalnik)

Kontroli podlegają także rozmowy członków sekty. Nie wolno im dzielić się
krytycznymi uwagami na temat przywódcy, doktryny czy metod działania
organizacji. (!)

Muszą natomiast szpiegować się nawzajem;
pożądane jest także donosicielstwo.(!)

Nowicjusze mogą ze sobą rozmawiać tylko w towarzystwie starszego członka
sekty, występującego w roli przyzwoitki. ( na forum zdrowie ty masz np.caly
czas obstawe optycerberow. (!)

Co najważniejsze jednak, nakazuje się wyznawcom, aby unikali kontaktów z
byłymi członkami sekty i ludźmi nastawionymi do niej krytycznie.(!!)

Słowem powinni stronić od tych, od których mogliby dowiedzieć się
najwięcej. (!)

Informacje poddawane są na ogół ścisłej selekcji, co sprawia, że członkowie
sekty są wciąż niedoinformowani.

W większych grupach mówi się im najczęściej tylko tyle, ile "powinni
wiedzieć", by dobrze wykonywać swoje obowiązki.

Kontrola informacji w destrukcyjnych sektach oznacza także istnienie różnych
poziomów "prawdy".

C. Trzy etapy zdobywania kontroli nad umysłem
Etap 1: Rozmrażanie
Aby przygotować jednostkę do radykalnej zmiany, trzeba spowodować, by
zwątpiła ona w prawdziwość własnej wizji świata. (!)

Jedną z najskuteczniejszych metod jest wywołanie załamania nerwowego.(!)

Najczęściej osiąga się to pozbawiając ludzi snu.

Podobne rezultaty można osiągnąć wprowadzając odpowiednią dietę.(!)

Nadmiar bodźców, podobnie jak ich brak, także sprzyja zakłócaniu równowagi
psychicznej i czyni członka sekty bardziej podatnym na sugestie.

Informacje o określonym ładunku emocjonalnym mogą być przekazywane jednostce
w takim tępię, że nie będzie zdolna ich sobie przyswoić. W rezultacie
poczuje się przytłoczona. Umysł zobojętnieje wobec potoku zalewających go
informacji i zrezygnuje z ich oceniania.

Na tym etapie rozmrażania, gdy ludzie zaczynają mięknąć, w większości sekt
wbija im się do głowy, że są niekompetentni, chorzy umysłowo lub nie dość
silni duchem. (!!)

Każdy istotny z punktu widzenia jednostki problem - kłopoty w pracy czy w
szkole, nadwaga, nieumiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi jest
wyolbrzymiany po to, by pokazać danej osobie, że jest niewiele warta.(!)

W niektórych sektach ataki na jednostkę przybierają skrajną formę, jak np.
PONIZANIE jej na oczach wszystkich. (!)

Gdy tylko członek sekty się załamuje, oznacza to, że można przejść do
następnego etapu. (!)"

Mowilam ci ze jestes MALO INTELIGENTNA. EOT

MM-troche pozmienialam i chudne:-)
Chemioterapia
stepper
kombucza