Izolacja sufitu - praktyka- skuteczność vs. koszty

1. Data: 2006-10-29 09:33:04

Temat: Izolacja sufitu - praktyka- skuteczność vs. koszty
Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Muszę "zrobić" sufit(y) i zastanawiam się nad technologią której nie
stosowałem i nie widziałem skutków stosowania po kilku latach.
Mam następujące warunki:
- duże mieszkanie stanowiące połowę kondygnacji kamienicy z ok 1925r
- ostatnie piętro
- nade mną jest strych, dach czworospadzisty kryty dachówką, nieizolowany
termincznie, z przewiewami itd.Wysokość strychu od podłogi do kalenicy ok
5-6m
- strop pomiędzy moim mieszkaniem a strychem jest miękki. Patrząc od strony
mieszania są warstwy:
- tynk
- słoma na drucie wiązałkowym
- deski
- wypełnienie z żużlu
- deski (podłoga strychu)

W związku ze wszystkimi opisanymi atrakcjami mam dużą ucieczkę ciepła przez
sufit, tynki sufitowe są popękane i wymagają naprawy a poza tym ogólnie cały
czas mam gdzieś jakiś remoncik :). Jest to istotne bo mam własne etażowe CO
opalane gazem.
Chcę za jednym razem naprawić i ocieplić (zaizolować) sufit. Izolowanie od
strony strychu odpada. Nie jest możliwe. Strych jest w ciągłym użyciu przez
wszystkich sąsiadów z kamienicy.

Obniżenie sufitu płytami GK - nie chcę tego robić ze względu na koszty.
Najmniejsze pomieszczenie w moim mieszkaniu ma 20 m.kw a mam tych
pomieszczeń 8, więc w sam materiał idzie mnóstwo pieniędzy.

Zaproponowano mi "zrobienie" sufitu przez:
- montaż od wewnątrz płyt styropianowych 4-5 cm (na kleju i kołkach)
- montaż siatki z tworzywa sztucznego
- zrobienie na tym nowej wartsy tynku gipsowego.

Moje pytania:
Czy to dobry pomysł i czy nie grozi zagrzybieniem mieszkania? Poprzedni
właściciele ocieplili sobie mieszkanie od wewnątrz tapetą styropianową
(przykleili ją po prostu na tynki). Efekt termiczny był super, ale pod tą
tapetą klej się zagrzybił zwłaszcza w miejscach gdzie kondensacja wilgoci
była zwiększona i trzeba to usuwać. Wszystkie ściany zewnętrzne mieszkania
są ścianami zewnętrznymi budynku (nie. - jedna jest ścianą klatki schodowej)
Z drugiej strony wiele osób ma kasetony styropianowe na sufitach i nigdy nie
spotkałem się tam z grzybem

Czekam na Wasze opinie - może ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenia?
Pozdro
--
Jackare
Bytom

2. Data: 2006-10-29 10:29:03

Od: jk <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare napisał(a):
> Witam,
> Muszę "zrobić" sufit(y) i zastanawiam się nad technologią której nie
> stosowałem i nie widziałem skutków stosowania po kilku latach.

[ciach]
> [...]
> tapetą klej się zagrzybił zwłaszcza w miejscach gdzie kondensacja wilgoci
Tego się można było spodziewać, wilgoć z mieszkania wykrapla się na
zimnym kleju i suficie, a że nie było tam wentylacji to rosnął grzyb

> Z drugiej strony wiele osób ma kasetony styropianowe na sufitach i nigdy nie
> spotkałem się tam z grzybem
Ale strop ma inną temperaturę i nie występuje wykraplanie pary wodnej.

> Czekam na Wasze opinie - może ktoś ma jakieś dłuższe doświadczenia?
Zrób tak jak napisałeś ale na siatkę nałóż klej szczelnie zatrzyj na
gładko, i to pomaluj izolacją (folią) w płynie podobną jak się używa do
fundamentów, musisz poszukać takiej co nie będzie śmierdziała. W ten
sposób odetniesz parę wodną od drugiej strony izolacji i nie będzie się
wykraplać i teraz pozostaje tylko pomalować to na biało :). Albo dać
ruszt do suchej zabudowy, pomiędzy profilami wełnę, na to folię
paroizolacyjną a na to przykręcić płyty GK.

--
Pozdr.
Janusz

3. Data: 2006-10-29 21:28:36

Od: "Lukasz" <q...@...uk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl> napisał
w wiadomości news:ei1shi$dtc$1@atlantis.news.tpi.pl...

> - tynk
> - słoma na drucie wiązałkowym
> - deski
> - wypełnienie z żużlu
> - deski (podłoga strychu)

Jako ze moja chata tez starej daty, konstrukcja 'ocieplenia' byla taka sama
:)

Ja w swoim przypadku zrobilem to tak:
- wywaliłem tynk, slome i caly ten tzw. zuzel;
- polozylem folie;
- wlozylem welne 15cm, na nia styropian 5cm i zeby to nie spadlo na leb
zrobilem z listewek konstrukcje ktora to trzymala na swoim miejscu;
- do konstrukcji przykrecilem plyty g-k i wszystko wyszpachlowalem;

Calosc dziala juz bez zarzutu 4 rok.

4. Data: 2006-10-30 13:44:32

Od: "markus" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" <q...@...uk> napisał w wiadomości

> [...]
> zrobilem z listewek konstrukcje ktora to trzymala na swoim miejscu;
> - do konstrukcji przykrecilem plyty g-k i wszystko wyszpachlowalem;

z tego co wiem to nie powinno sie kłasc styropianu na folie

5. Data: 2006-10-30 15:42:34

Od: "Markus" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "markus" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Lukasz" <q...@...uk> napisał w wiadomości

| napisał

| sama

| z tego co wiem to nie powinno sie kłasc styropianu na folie

errata
* nie powinno sie kłaść styropianu na wełne :)

6. Data: 2006-10-30 19:52:19

Od: "Lukasz" <q...@...uk> szukaj wiadomości tego autora

> errata
> * nie powinno sie kłaść styropianu na wełne :)

Tego to nie wiem, jestem tylko inż. elektronikiem :) Tak sobie wymysliłem i
tak zrobilem i całość działa bez zarzutu :)

7. Data: 2006-10-31 07:12:33

Od: "markus" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Markus" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Tego to nie wiem, jestem tylko inż. elektronikiem :) Tak sobie wymysliłem
> tak zrobilem i całość działa bez zarzutu :)
>
> Pozdrawiam

Wydaje mi sie, ze jest pewne ryzyko kondensacji pary w wełnie i wykroplenia
sie wody - ale poniewaz masz folie paroziloacyjna pod wełną, to tej wody
bedzie bardzo mało.

kabina prysznicowa Kermi Atea ?
Umywalka Cersanit: Lotos, President
Pralka Candy Aquamatic 8T - problem