J.Kwasniewski vs. "naukowcy" z PAN

1. Data: 2002-01-11 13:15:35

Temat: J.Kwasniewski vs. "naukowcy" z PAN
Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

"puszczam" to jako oddzielny watek, zeby sie zawieruszylo w potoku
innych postow.

Ponieważ wielu sceptyków DO ( Dieta Optymalna ) domaga się dowodów i wyników
badań nad DO. Tych, których fakty nie interesują, proszę stanowczo NIE
CZYTAĆ!!!!
Artykuł Ukazał się w DZIENNIKU ZACHODNIM nr 140 z dn. 18 czerwca 1999 r.
Polemika dra Jana Kwaśniewskiego z Komitetem Terapii Polskiej Akademii Nauk

Ciechocinek 13.06.1999. Stanowisko Komitetu terapii Wydziału VI Nauk Medycznych
Polskiej Akademii Nauk dotyczące diety optymalnej, opublikowane niedawno
w "Dzienniku Zachodnim", podpisane przez 30 profesorów, nie ma nic wspólnego z
prawdą.

Stosującym żywienie optymalne ono nie zaszkodzi.Oni swoje wiedzą.Natomiast ci,
którzy zamierzają podjąć ten model żywienia,a wierzący w nieomylność oficjalnej
nauki, zaszkodzić może.Zarzut, że spożywanie do 0,5 l śmietany na dobę może
człowiekowi zaszkodzić, jest fałszywy. Ta ilość śmietany, to nic innego, jak
znana od lat i stosowana dieta Sippy'ego przynosząca korzystne efekty w
leczeniu choroby wrzodowej. Polscy autorzy (Czech-Jureczko) stwierdzili, że
długoletnie stosowanie tej diety powoduje rzadsze występowanie miażdżycy,a w
następnej pracy stwierdzili, że śmietana powoduje cofanie się już istniejących
zmian miażdżycowych. Jaja kurze biochemicznie, są najlepszym produktem
spożywczym dla człowieka, niezależnie od stanowiska w tej sprawie Komitetu
Terapii PAN. Trzeba tylko wiedzieć, kiedy jajka są szkodliwe, a kiedy są
najbardziwj pożyteczne, a tego nauka nie wie. Oficjalna nauka pomija to,co
niewygodne dla poglądów w nauce obowiązujących.Liczne prace o długowieczności
pasterzy, braku zachorowań wśród nich na cukrzycę, miażdżycę, choroby serca,
choroby stawów,przewodu pokarmowego czy choroby zakaźne są traktowane tak,
jakby ich nie było.

Ani Komitet Terapii PAN, ani którakolwiek z komisji etycznych nie zajmuje się
wydawaniem zezwoleń różnym uzdrowicielom, stosującym najbardziej dziwne metody
leczenia.
WOLNO LECZYĆ wszystkim, dopóki to leczenie nie przynosi korzystnych efektów dla
chorych. Inaczej jest, gdy metody stosowane w leczeniu chorych są dla ich
zdrowia korzystne, a takie są u stosujących żywienie optymalne, czy leczonych
prądami selektywnymi.

Badania nad wpływem żywienia optymalnego na chorych były prowadzone przez
zespół złożony przez 11 profesorów i docentów, pod kierunkiem prof. Henryka
Rafalskiego. Badanie nad wpływem diety na zwierzęta jako pierwszy wykonał w
pracy magisterskiej Jacek Bójko, pod kierunkiem prof. Stanisława Bergera z
SGGW. Profesor napisał :

"Na podstawie badań wstępnych i doświadczenia zasadniczego, można stwierdzić,
że:

1.Rozwój fizyczny zwierząt jest lepszy na diecie optymalnej niż na
diecie lotniczej (w doświadczeniu stosowano dietę lotników wojskowych).

2. Średnia waga mózgów była wyższa o średnio 8% na diecie optymalnej w
porównaniu do diety lotniczej. Najwyższy poziom białka,DNA,RNA i tłuszczu
w mózgach znaleziono również na diecie optymalnej.

3. Poziom związków fosforowych aktywnych w mózgach był najwyższy w diecie
optymalnej.

4. Wyniki testu unikania wskazują na znacznie lepsze osiągnięcia zwierząt na
diecie optymalnej. Wyniki szczurów na diecie lotniczej były 40 % niższe.
Wskazywałoby to na wyższość diety optymalnej nad lotniczą również w procesie
uczenia się.

Podpisanao :
Warszawa 15.05.1977 r. prof. dr med. Stanisław Berger.

Pismem nr DR I 0580-3/78 minister nauki i szkolnictwa wyższego powiadomił
prof.dr hab.med.J.Grendę - i zastępcę ministra zdrowia o "przyznaniu 7 mln
złotych z funduszu prac badawczych NA BADANIA dotyczące tematyki proponowanej
przez lekarza Jana Kwaśniewskiego&#8221;.

Kilka badań na zwierzętach, przeprowadzonych pod kierunkiem prof. Henryka
Rafalskiego w Katedrze Higieny łódzkiej Akademii Medycznej, wykazały, że
żywienie optymalne ma wybitne właściwości przeciwmiażdżycowe i leczy miażdżycę
u zwierząt doświadczalnych.

Zalecone przez komisję badania na ludziach chorych były przez ministra zdrowia,
Instytut Żywności i Żywienia, innych profesorów bojkotowane, o czym świadczy
treść pisma prof. Rafalskiego do dyrektora Departamentu Nauki dr. med. Lecha
Dawydzika z dnia 28.09.1978 r.

Prof. Rafalski pisał, że postępowanie prof.dr W. Szostaka, który ignorując fakt
zatwierdzenia tematu przez MNSWiT opóźnia i utrudnia rozpoczęcie badań,
działając na zwłokę i powołując kolejnych recenzentów. Powiedział on nawet, że
te pieniądze "należałoby przeznaczyć na inne badania", przechodząc do porządku
dziennego nad faktem, że zostały one już przyznane na określony temat. Badania
w końcu przeprowadzono na mężczyznach chorujących na udokumentowane miażdżycowe
zwężenie tętnic wieńcowych i przeważnie otyłych, chorujących także na inne
choroby.
W raporcie końcowym z przeprowadzonych badań w 1980 r. prof. Rafalski pisał:

"We własnych badaniach ludzi w okresie 6 miesięcy przestrzegania diety nie
ujawniły się objawy ketozy, hipercholesterolemii, oraz hiperurikemii, które
stanowią główne zastrzeżenia przeciwko stosowaniu diety niskowęglowodanowej.
Dieta spowodowała istotny spadek masy ciała u osób z nadwagą, a ponadto:

a) nie spowodowała uchwytnych niekorzystnych zmian w stanie zdrowia
(ocenianym na podstawie szerokiego zestawu badań laboratoryjnych i
klinicznych,

b)spowodowała uchwytne korzystne zmiany w stanie zdrowia badanych mężczyzn.
Zaliczyć do nich należy między innymi (poza obniżeniem masy ciała):

&middot; poprawę sprawności fizycznej,
&middot; poprawę wydolności układu krążenia
&middot; złagodzenie objawów choroby wieńcowej
&middot; poprawę sprawności narządu oddechowego.

Reasumując, opiniuję brak dowodów na stwierdzenie, że stosowana
przez lek. med. J.Kwaśniewskiego dieta jest niebezpieczna dla zdrowia
człowieka. Ośrodki światowe zajmujące się żywieniem ludzi ZALECAJĄ STOSOWANIE
DIETY NISKOWĘGLOWODANOWEJ pod opieką lekarzy.&#8221;

W dniu 28.03.1983 r. pismem nr HŻ/127/83 prof. H. Rafalski przesłał do
prof.Wiktora Szostaka, dyrektora Instytutu Żywności i Żywienia raport końcowy
z wykonanych badań wraz z recenzjami prof. dr Jana Tatonia i prof. dr Jana
Hasika. W recenzji z wykonanej pracy prof. Jan Tatoń napisał :

"Zakres bezpośrednich celów badawczych, a także zmiennych niezależnych (11) i
zależnych (kilkadziesiąt) był szeroki. Organizacja badań (ruch badanych i
sposoby obserwacji) były dobrze przemyślane.
Wykonanie badań nie budzi zastrzeżeń. Bardzo dobrze opracowano dokumentację
badań... Sądzę, że badania te należałoby kontynuować tak, aby liczby badanych i
obserwacji umożliwiły zastosowanie pełnego opracowania statystycznego,
zwłaszcza, że z materiału badanego wynikają ważne wstępne wnioski :

Nie stwierdzono, w szczególności pod wpływem diety niskowęglowodanowej,
pogorszenia stanu zdrowia, a u części badanych wiele wskaźników klinicznych i
laboratoryjnych miażdżycy (w tym wskaźników choroby wieńcowej) uległo
polepszeniu.
Bardzo celowe byłoby więc rozszerzenie materiału i jego zobiektywizowana ocena
w przyszłości. Uważam, że wykonane badania są wartościowe i warte kontynuacji
zgodnie z planem Autorów. Autorzy udowodnili, że dieta niskowęglowodanowa i
bogatotłuszczowa w badanym okresie czasu (6 miesięcy) nie jest szkodliwa".

W recenzji pracy w dn. 1.04.1981 r. prof. dr hab. Jan Hasik napisał:

"Ostatecznie stwierdzono u większości osób poprawę obiektywną i u wszystkich
subiektywną ocenianego stanu zdrowia. Ponieważ dotychczasowe badania pozwalają
stwierdzić, że STOSOWANA DIETA NIE JEST SZKODLIWA i należy się zgodzić z
autorami, że winna nastąpić kontynuacja badań u chorych".

Prof. Jan Hasik sam zgłosił gotowość do wykonania badań na ludziach. Pismem z
30 lutego 1981 r. skierowanym do prof. H. Rafalskiego napisał:

"Z przykrością zawiadamiam, że jesteśmy zmuszeni przerwać i zrezygnować z
dalszego wykonywania pracy pt."Wpływ diety niskowęglowodanowej na stan zdrowia,
stan odżywiania oraz przemianę lipidów i azotu w organizmie". Mimo znacznych
wysiłków nie potrafimy zorganizować diety wysokobiałkowej i wysokotłuszczowej".

Nie rozumiem zatem, jak prof. Jan Hasik, który sam włączył się do badań, a
później sam z nich zrezygnował, który napisał recenzję z wykonanych badań na
ludziach, może podpisywać się pod stanowiskiem VI Wydziału Nauk Medycznych PAN
uznającym tzw. "dietę optymalną"lek. med. Jana Kwaśniewskiego za wybitnie
szkodliwą dla zdrowia?

Dlaczego "Komitet" nie uznał dotąd jako wybitnie szkodliwą dietę lotników
kanadyjskich - wysokobiałkowej, wysokotłuszczowej i niskowęglowodanowej, znanej
od 25 lat jako dieta puntowa? Dlaczego "Komitet" nie uznał dotąd za wybitnie
szkodliwą diety od wielu lat proponowanej przez dr Atkinsa z USA? Obie te diety
rzeczywiście mogą czasami szkodzić ludziom, ponieważ kryteria je określające
nie są ścisłe, ludzie stsującu te diety mogą popełniać błędy spożywając zbyt
dużo białka i (lub) zbyt mało węglowodanów, co może powodować szkody dla ich
organizmów.

DIETA OPTYMALNA STOSOWANA DOKŁADNIE SZKODZIĆ NIE MOŻE co zostało udowodnione w
badaniach naukowych, sprawdziło się u ponad 1660 chorych leczonych stacjonarnie
w Akademii Zdrowia Arkadia w latach 1987-90 i na tysiącach ludzi już
stosujących żywienie optymalne.

W kwietniu 1987 r. Ministerstwo Zdrowia przypomniało sobie, że miałem napisać 2
prace naukowe potrzebne do przeprowadzenia badań na ludziach przez prof. H.
Rafalskiego i zwróciło się do niego w tej sprawie. Prof. Rafalski odpisał:

"W ramach tematu badawczego zleciliśmy dr. J. Kwaśniewskiemuwykonanie opracowań
teoretycznych na następujące tematy:

1. Dieta optymalna a miażdżyca naczyń krwionośnych.
2. Dieta optymalna a otyłość.

Ze zleceń tych dr J. Kwaśniewski wywiązał się merytorycznie poprawnie i
terminowo, przedstawiając pierwsze z opracowań (miażdżyca) na 60 stronach, w
tym 318 pozycji piśmiennictwa krajowego i zagranicznego, drugie zaś (otyłość)
na 35 stronach w tym 154 pozycji z piśmiennictwa. Opracowania te okazały się
dla nas użyteczne, zarówno przy ustalaniu założeń ww. tematu badawczego, jak i
przyczyn sporządzania raportu końcowego z jego wykonania".

Adiunkt w Katedrze prof. Rafalskiego dr nauk biochemicznych WŁ. Ponomarenko w
piśmie do prof.Tadeusza Koźlika w dniu 26.05.1994 r. pisał m.in.:

"W oparciu o wydaną przez nasz Zakład pozytywną opinię na temat kompetencji w
zakresie żywienia dr J.Kwaśniewski prowadził Akademię Zdrowia Arkadia. Z
bezpośrednich kontaktów z pacjentami mogłem się przekonać o skuteczności diety
w leczeniu :

otyłości, chorób układu krążenia, nadciśnienia, stwardnienia rozsianego, gośćca
przewlekłego postępującego i innych chorób stawów, astmy oskrzelowej, chorób
układu pokarmowego i oddechowego, choroby Buergera, miażdżycy tętnic mózgu,
wieńcowych i kończyn, neurastenii, migreny i innych chorób.
Nie spotkałem pacjenta, który skarżyłby się na pogorszenie stanu zdrowia.

W swojej praktyce naukowej oraz w dostępnym piśmiennictwie krajowym i
zagranicznym, nie spotkałem się z opisem diety czy innej metody leczenia o
podobnej skuteczności w leczeniu różnych chorób. Skład diety optymalnej budzi
zastrzeżenia dietetyków i kardiologów ze względu na wysoki poziom tłuszczów
nasyconych w diecie. Dr J. Kwaśniewski udowadnia, że tłuszcze
nasycone "szkodzą" tylko w obecności określonej ilości węglowodanów w diecie.
Takie rozumowanie jest zgodne ze współczesną wiedzą biochemiczną, a także z
obserwacjami praktycznymi: populacje Eskimosów, Masajów, Hunzów, długowiecznych
mieszkańców Gruzji, Abchazjii, Azerbejdżanu, Jakucji, stosujących w warunkach
naturalnych dietę wysokotłuszczową i niskowęglowodanową, są wolne od miażdżycy,
cukrzycy, chorób stawów, przewodu pokarmowego i chorób zakaźnych. Istnieją
podstawy do twierdzenia, że "dieta optymalna" może być stosowana z dobrymi
skutkami w leczeniu szeregu chorób".

Dieta optymalna oparta jest o wiedzę ścisła. Jest zgodna z wszystkimi prawami
fizyki i chemii, dzięki przestrzeganiu których są budowane i działają różne
urządzenia techniczne.
Współczesna oficjalna dietetyka zaleca postępowanie oparte na wierze, lub
patologicznych poglądach, a zupełnie pomija wiedzę, a tego bezkarnie robić nie
można.

lek.med.Jan Kwaśniewski

=======

Jurek

2. Data: 2002-01-11 16:28:08

Temat: Re: J.Kwasniewski vs. "naukowcy" z PAN
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...com.au> napisał w wiadomości
> "puszczam" to jako oddzielny watek, zeby sie zawieruszylo w potoku
> innych postow.
>
> Ponieważ wielu sceptyków DO ( Dieta Optymalna ) domaga się dowodów i
wyników

TO JAKAŚ PARANOJA
Siwa prosiła o list 15 profesorów, w którym przestrzegają o
szkodliwości DO,
a tu znowu jakaś AUTOREKLAMA p. Kwaśniewskiego:-((((((((((((((
Piotr

3. Data: 2002-01-11 18:26:58

Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał

| Siwa prosiła o list 15 profesorów, w którym przestrzegają o
| szkodliwości DO,
| a tu znowu jakaś AUTOREKLAMA p. Kwaśniewskiego:-((((((((((((((

Niestety. W tamtym liście był podpisany Religa i paru tej klasy.
Róża, nie masz tego może?
Niestety optymalni boją się tego typu publikacji i nie wyślą tego na grupę. :(
Szkoda.

siwa

4. Data: 2002-01-11 18:36:50

Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

==================
> [...]
| w "Dzienniku Zachodnim", podpisane przez 30 profesorów, nie ma nic wspólnego z

Chciałabym przeczytać ten list 30 profesorów zanim przeczytam polemikę z nim.
Publikowanie samej odpowiedzi - bez listu źródłowego jest nieco nie ten-tego -
nie uważasz?

siwa

5. Data: 2002-01-11 23:41:08

Od: <b...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Publikowanie samej odpowiedzi - bez listu źródłowego jest nieco nie ten-tego -

Nie panikujcie, i nie wrzucajcie wszystkich optymalnych do jednego worka.
Ja znam np. kilku kompletnych kretynow wegetarin, ale czy to
oznacza, ze wszyscy wegetarianie sa takimi idiotami ? Nie.
Wiec powstrzymajcie sie, jesli mozecie, od tego typu komentarzy. Inaczej ta
dyskusja ma duza szanse na wedrowke "do nikad".

Mam to wszystko , ale po angielsku, co zreszta jest to od dawna
na stronie internetowej, ktora zalozylem dla anglojezycznych optymalnych :

www.members.optushome.com.au/bartim

Tak, ze przestancie sie goraczkowac niezdrowo i pisac , ze ktos cos ukrywa.
W najnowszej wersji ( po angielsku ) jest caly tekst umieszczony
przez samego Kwasniewskiego, tak, ze najpierw sprawdzic trzeba fakty, zanim
sie zacznie wypisywac bzdury.

Szukam wersji polskiej, ale tydzien temu mialem awarie twardego dysku
i czesc rzeczy stracilem. Moze ktos inny to ma. Jak znajde to po polsku,
to wam wysle.

Jerzy Zieba

6. Data: 2002-01-11 23:59:27

Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...com.au> napisał

| Nie panikujcie, i nie wrzucajcie wszystkich optymalnych do jednego worka.

Naprawdę w moim (powyżej) zdaniu widzisz element paniki???

| Ja znam np. kilku kompletnych kretynow wegetarin, ale czy to
| oznacza, ze wszyscy wegetarianie sa takimi idiotami ? Nie.

Cieszy mnie to, bo czytywałam w literaturze, że tak właśnie jest. Dobrze, że nie
wszystkie teorie Kwasniewskiego podzielają inni optymalni.

| Szukam wersji polskiej, ale tydzien temu mialem awarie twardego dysku
| i czesc rzeczy stracilem. Moze ktos inny to ma. Jak znajde to po polsku,
| to wam wysle.

Ma to niejaki Morgano. Poproś go może. MNIE nie wyśle na pewno...

siwa

7. Data: 2002-01-12 21:42:14

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"siwa" <s...@v...pl> wrote in news:a1nagg$2u2$1@news.tpi.pl:

> Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał

> Niestety. W tamtym liście był podpisany Religa i paru tej klasy.
> Róża, nie masz tego może?

Nie wiem o co dokładnie chodzi, bo troszkę się opuściłem w czytaniu
tej grupy, ale może chodzi o to (dopiski w kwadratach moje):

8. Data: 2002-01-13 13:35:07

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1qe46.3vvv9l3.1@roses.of.many.colours...

> [...]
> poddanej osadowi jednego tylko lekarza - jej autora - jest całkowicie
> niewiarygodna, dieta ta zagraża zdrowiu i nie powinna być stosowana.

CIACH

> [...]

dr
> Roman Szulc, prof. dr Marian Wilimowski, prof. dr Jerzy Wójcicki.

No i chyba wszystko w tym temacie :-(((((
Piotr

9. Data: 2002-01-13 14:15:04

Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

| Nie wiem o co dokładnie chodzi, bo troszkę się opuściłem w czytaniu
| tej grupy, ale może chodzi o to (dopiski w kwadratach moje):

O to chodziło. Dzięki. Kwaśniewski vs. reszta świata.

Zachęcam również do lektury jego książek i listów - dostępne na stronach.
Np. http://optymaln.republika.pl/dz151.html

" Wśród rządzących znalazłem dotychczas tylko jednego człowieka, który nie tylko
potrafił zrozumieć, co się do niego mówi, ale nawet potrafił wyciągnąć z tego
praktyczne wnioski. Był to jeden z byłych polskich premierów. Ani w Polsce, ani
w wielu innych krajach, wśród tak zwanych polityków, czy wśród przywódców
religijnych, nie trafiłem na ani jednego, który by zrozumieć potrafił, nawet
tego co czyta. Tylko prezydent Bill Clinton przesłał mi zakodowaną informację,
że zrozumiał, ale praktycznych wniosków nie chciał, czy nie mógł wyciągnąć."

Do wszelkich rewelacji głoszonych przez osobę o takim myśleniu podchodziłabym z
ostrożnością.

siwa

10. Data: 2002-01-13 14:25:21

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
informację,
> że zrozumiał, ale praktycznych wniosków nie chciał, czy nie mógł

Medicae, cura te ipsum...
Piotr

5-ty rok na DO
test
Szanowni Dietowicze, UWAGA:BARDZO DŁUGIE
Link do strony dra Ravnskova
Re: ponad 6 tys pozycji - MP3, audio i filmy.....