JASMIN - czy ktos ma doswiadczenia z przygotowywaniem kwiatow ?!

1. Data: 2003-06-01 13:32:02

Temat: JASMIN - czy ktos ma doswiadczenia z przygotowywaniem kwiatow ?!
Od: "alexander" <a...@o...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Juz wkrotce zakwitnie i zapachnie jasmin. Planuje zebrac i ususzyc troche
platkow kwiatowych, z przeznaczeniem na dodatek do parzenia herbaty.
Pytanie, czy ktos ma jakieg konstruktywne doswiadczenia jak zrobic to
najlepiej.
Zebrac i suszyc np. na sloncu, oplukac wczesniej platki czy suszc takie
prosto z krzewu?

I jeszcze jedno, gdzie, wysylkowo moze lezy w jakis supermarketach, dostane
wanilie (rowniez potrzebuje jako dodatek do herbaty)

Pozdrawiam!
A.

1. Data: 2003-06-01 22:25:58

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

alexander wrote:

> [...]
> najlepiej.
> Zebrac i suszyc np. na sloncu, oplukac wczesniej platki czy suszc takie

Zbierac rano, jak tylko obeschnie rosa, zanim temperatura sie podniesie
i wyzwoli olejki eteryczne. Zbierac paki (ponki) i kwiaty niezbyt
rozwiniete, rozkladac na sicie w suchym, przewiewnym, cienistym miejscu.
Gdy wyschna, trzymac w zakreconym ciemnym sloju. Nie plukac. Nie zbierac
z krzakow rosnacych przy drodze.

Mozna mieszac z suszonymi liscmi malin na dobra herbate przeciw
goraczce.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-06-02 07:33:05

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze jedno, gdzie, wysylkowo moze lezy w jakis supermarketach, dostane
> wanilie (rowniez potrzebuje jako dodatek do herbaty)

Z wanilia nie powinno byc problemu, w Toruniu widzialam w miniMalu w dziale
przypraw - 6 zl za bardzo mala paczuszke :(. Przypuszczam, ze jest w prawie
kazdym hipermarkecie.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-06-02 09:25:23

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> z krzakow rosnacych przy drodze.
>
> Mozna mieszac z suszonymi liscmi malin na dobra herbate przeciw

Jaśmin, czy jaśminowiec?

Krycha dociekliwa

1. Data: 2003-06-03 19:29:18

Od: "alexander" <a...@o...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> Zbierac rano, jak tylko obeschnie rosa, zanim temperatura sie podniesie
> i wyzwoli olejki eteryczne. [...]

Hoho! Dziekuje za wyczerpujacy opis.
Sprobuje w tym roku zastosowac sie do Twoich rad, a potem juz mam nadzieje
na pysznego przonego liscia zielonej herbaty z platkami jasminu :)

Pozdrawiam!
Aleksander

1. Data: 2003-06-03 19:32:34

Od: "alexander" <a...@o...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dziale
> przypraw - 6 zl za bardzo mala paczuszke :(. Przypuszczam, ze jest w

No to w czasie weekendu wykonam dokladny rekonesans :)

Dzieki!

1. Data: 2003-06-03 20:11:50

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Jaśmin, czy jaśminowiec?

Jaśminowiec - chodzi mi o krzak.

MB

1. Data: 2003-06-05 12:40:45

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Jaśminowiec - chodzi mi o krzak.

Jaśmin też krzak, ale nawet nie wiem czy nie jest trujący,
wolałam usciślić.

Krycha

1. Data: 2003-06-05 23:26:39

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Jaśmin też krzak, ale nawet nie wiem czy nie jest trujący,
> wolałam usciślić.
>
> Krycha

OK, w takim razie sprobujmy "Jasminum sambac" jako wspolny jezyk.

MB

brak inwencji tworczej mnie dopadl :-)
Frytki przepis na pieczenie Kulinarne P....
Fishermann Friends wielgachna prosba
chipsy jablkowe
kreatywna kuchnia