Jak Polacy Żydom pomagali.

1. Data: 2018-08-26 12:20:21

Temat: Jak Polacy Żydom pomagali.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,Nie miotajcie pereł przed wieprze; nie wszystkim cudzoziemcom gadajcie o
wielkich rzeczach, które poczynił naród Wasz dla dobra świata, bo jedni Wam
nie uwierzą, a drudzy was nie zrozumieją, aż się nawrócą.

Pewien Chrześcijanin mieszkał pod lasem, będąc gajowym. Ten ujrzał iż
zbójca wykrada się z lasu i dąży ku karczmie, w któréj mieszkali żydzi, aby
ich pobił i odarł. Rozbójnik rzekł do gajowego: pójdźmy razem na żydy, a
podzielim się łupem ich.

Gajowy miał w ręku strzelbę, ale tylko nabitą śrótem na ptaszki, przecież
rzucił się na rozbójnika, i ranił go; sam zaś był mocniéj zraniony, i
porwali się za barki, i bili się długo, aż rozbójnik obalił gajowego, i
podeptał, i myślił, iż go zabił. Ale sam będąc zraniony, nie mógł dla
ujścia krwi iść na rozbój, i wrócił do lasu. Gajowy zaś zawlókł się do
karczmy dla ratunku.

I rzekł żydom: oto spotkałem męża rozbójnika, i odpędziłem go, i zraniłem,
ale skoro wyleczy się wróci; a jeśli tu nie wróci, tedy pójdzie łupić inne
Żydy po karczmach. Wstańcie więc pojmajcie go, i zwiążcie; a jeśli boicie
się, pomóżcie mnie, rozbójnik jest mąż dużéj ręki, ale iż osłabiony,
pożyjem go.

Żydzi zaś widzieli z karczmy, co się stało, i wiedzieli, że ich obronił;
ale obawiali się, aby nie prosił zapłaty.

Więc udali wielkie zadziwienie, pytając, skąd przychodzi, i czego żąda;
starsi dali mu wódki i chleba; a bachury płakały, niby z litości.

I rzekli wszyscy: nie wierzymy, aby rozbójnik chciał nas zabijać; bywał tu
u nas dawniéj, i pił wódkę, a nic nam złego nie zrobił.

Odpowiedział im gajowy: jeśli tu był, tém gorzéj dla was, bo obejrzał dom
wasz, i skrzynie wasze, i obaczył, że w domu mieszkają żydzi, to jest,
lękliwego i słabego serca Naród.

Na to rzekli znowu Żydzi: nie bluźń na Naród nasz; alboż nie z niego, nie z
naszego Narodu był Dawid, który zabił Goliata, i Samson najmocniejszy z
ludzi.

Odpowiedział im gajowy: człowiek jestem w księgach nieuczony, słyszałem od
Plebana, że ów Dawid i Samson pomarli, i niepowstaną; radźcie więc o sobie.

Rzekli więc Żydzi: nie nasza rzecz lasy ze zbójców oczyszczać, jest na to
urząd i wojsko; idź a powiédz im.

Odpowiedział gajowy: broniąc was, nie pytałem urzędu, i nie czekałem na
wojsko.

Rzekli mu Żydzi: broniłeś sam siebie.

Odpowiedział gajowy: mogłem wżdy pomagać rozbójnikowi łupić was, albo iść z
daleka za nim i milczéć, a podzieliłby się ze mną dobrem waszém. Mogłem też
z domu nie wychodzić.

Rzekli mu Żydzi: broniłeś nas, bo spodziewałeś się zapłaty. Jakoż daliśmy
tobie wódki i chleba, i opatrzyliśmy ranę, i damy ci jeszcze talar bity.

Odpowiedział im gajowy: Zapłaty waszéj nie chcę, a za chleb i wódkę, i
leki, odeszlę pieniądze, skoro wrócę do domu mego.

Rzekli mu znowu Żydzi: biłeś się ze zbójcą, bo wiemy, żeś człowiek
kłótliwy, i lubisz bój, i szukasz po lesie zwierza.

Odpowiedział im gajowy: gdybym szedł na bój, uzbroiłbym się lepiéj,
wziąłbym kule i tasak; wyszedłbym albo pierwéj, albo potém; a widzieliście,
żem nie wyszedł ani pierwéj, ani potém, ale w tę samą chwilę, kiedy
ujrzałem męża rozbójnika idącego na was.

Więc Żydzi zadziwili się bardzo, i rzekli: powiedz tedy, a przyznaj się,
dla czegoś to zrobił, co zrobiłeś; i jakie były myśli twe, bo człowiek
dziwny jesteś!

Odpowiedział gajowy: tego jednego wam nie powiem, a choćbym powiedział, nie
zrozumiecie, bo inny jest rozum żydowski, a inny chrześcijański; ale
gdybyście się nawrócili do Chrześcijaństwa, zrozumielibyście sami
postępowanie moje, nie potrzebując pytać się mnie. I to rzekłszy, wyszedł
od nich.

Idąc zaś, jęczał dla ran.

A Żydzi mówili między sobą: chlubi się, że jest mężny, a jęczy; rany jego
nie są ciężkie, i tylko jęczy, aby nam straszył dzieci.

Wiedzieli Żydowie, iż ciężko raniony był, ale czuli, iż źle zrobili, a
chcieli sami w siebie wmówić, że nic złego nie zrobili. I gadali głośno aby
sumnienie swe zagłuszyć."

Źródło: Adam Mickiewicz, Księgi narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego,
Paryż 1832

--
XL

2. Data: 2018-08-26 13:45:12

Temat: Re: Jak Polacy Żydom pomagali.
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-26 o 12:20, XL pisze:

> Źródło: Adam Mickiewicz, Księgi narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego,
> Paryż 1832

Rozmowa z prof. Leonardem Neugerem historykiem literatury z Uniwersytetu
Sztokholmskiego

http://wyborcza.pl/1,75410,4943655.html

"Jestem przeciwny usuwaniu jakichkolwiek dzieł z listy lektur. Za tym
pomysłem leży koncepcja, że literatura, w tym arcydzieła, są idealne,
bezbłędne i że wszystko, co najwybitniejsi pisarze napisali, jest
słuszne i do zaakceptowania. Tak nie jest. Lektura zamiast kształtować
krytyczny stosunek do świata, w tym do rzeczywistości przedstawionej w
dziele, kształci postawę na kolanach. Lubimy czcić wielkich pisarzy,
zamiast ich czytać. Wszystko, co Mickiewicz napisał, jest trafne, a
jeżeli nie jest, to trzeba to usunąć albo ukryć. Np. fakt, że był w
sekcie Towiańskiego, bo nie daj Boże młodzież pójdzie do jakichś sekt. "

Ale jak zwykle i tak tego nie zrozumiesz.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

3. Data: 2018-08-26 14:02:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> sumnienie swe zagłuszyć."
>

> Źródło: Adam Mickiewicz, Księgi narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego,

,,Zniesławienie". Żydzi o... Żydach:
https://youtu.be/DylTaDV-VZM
LOL

Z komentarzy:
,,Po obejrzeniu filmy, takie mam wnioski:

- syndrom obleganej twierdzy. poprzez rządowa (Izraela) propagandę i
indoktrynacje już od dziecka, żydom wmawia się że świat ich nienawidzi, i
uczy ich nienawidzić świat, tak że potem dostrzegają nawet w sytuacjach nie
wrogich im antysemityzm, lub w sytuacjach które dotyczą ich jako jednostek,
a nie narodowości, jak choćby osobiste niepowodzenia. Dzieci są zastraszane
nawet przez służby specjalne, spreparowanymi kłamstwami, tak by wywołać w
nich strach i nienawiść do wszystkich innych nacji.

- ADL (żydowska - Liga Przeciwko Zniesławieniu) i media izraelskie, i te w
innych krajach związane z żydami - żyją i zarabiają na antysemityzmie,
wszędzie się go doszukując, nawet tam gdzie o nie ma, karmiąc opinie
publiczna tym, co ma usprawiedliwiać ich istnienie (antysemityzm).

- prawdziwy antysemityzm, owszem istnieje, ale głownie jest prowokowany i
napędzany przez samych żydów (Izrael), którzy są wrogo nastawieni do innych
nacji (bo nienawidzą innych nacji, dzięki indoktrynacji), swoja postawa
budząc niechęć. Druga sprawa, to taka że środowiska żydowskie często

pchają się do rządzenia światem, tworząc wpływowe (dzięki pieniądzom z
Izraela) lobby, które często wywiera wpływ na rządzących krajami innymi niż
Izrael (największe jest w USA). głównym motorem siły tych żydowskich lobby
jest - granie na poczuciu winy za holokaust, oraz z drugiej strony
możliwość zaatakowania posadzeniem o antysemityzm, gdzie w dobie
poprawności politycznej jest to dość mocny atak, nawet gdy odparty to
pozostawiający negatywne skutki. Zatem antysemityzm jest 'dźwignią' którą
Izrael sam tworzy i używa do umocnienia władzy na świecie

- żydzi którzy nie są zindoktrynowani, i żyją poza Izraelem, zdaja sobie
częściowo sprawę że współczesny antysemityzm to sfabrykowana przez Izrael
'dźwignia', ale mimo tego wspierają Izrael, by w razie gdyby znów miało
dojść na świecie do holokaustu, mieć gdzie się schronić. Po prostu kieruje
nimi strach, który jest wzbudzany, utrzymywany, i potęgowany przez sam
Izrael.

- dzieciaki z Izraela przyjeżdzające do Polski, by doświadczyć okropieństw
holokaustu, są karmione informacjami, że Polacy to neonaziści gotowi ich
pobić/zabić, że w każdej chwili mogą spodziewać się bomby, że Polacy ich
nienawidzą. tak zindoktrynowane i żyjące w strachu, dostrzegają w całkiem
neutralnych czy nawet przyjaznych zrachowaniach Polaków działania wrogie i
antysemityzm, czyli to co maja myśleć - sterowane przez władze Izraela, że
Polska i Polacy to wróg.

- społeczności żyjące poza Izraelem z żydami w jednej dzielnicy,
postrzegają żydów jako uprzywilejowana kastę, i boja się być posadzane o
antysemityzm, by w poprawności politycznej nie ponieść jakiś konsekwencji o
wydumane przewiania, jak np. w dyskusji niby agresywne zachowanie w
stosunku do żydów. Kolejny poziom budowania antysemityzmu przez samych
żydów (Izrael).

- jak powiedział żydowski wykładowca uniwersytecki - Finkelstein: że
sytuacja żydów to "pewien rodzaj patologicznego narcyzmu, kontemplacji
'pępka świata'. kiedy jesteś najbogatszą, najsilniejsza, odnoszącą
największy sukcesy mniejszością narodową w USA, masz świat na tacy, a
rozglądasz się w koło i mówisz o antysemityzmie, to według mnie powód do
wstydu." Dla społeczności żydowskich i Izraela ten profesor jest czarną
owca, nienawidzący żydów, i zaprzeczający holokaustowi, bo ośmiela się
sprzeciwiać polityce Izraela. tak samo jest moim zdaniem obecnie z
konfliktem Polska-Izrael, gdzie jakiekolwiek ingerowanie w spreparowane
przez specjalistów Izraela od propagandy "ustalenia" na temat holokaustu,
tak by zrobić z żydów jedyny (wybrany) naród jaki ucierpiał podczas II
wojny światowej, jest automatycznie pod zaprzeczenie holokaustu podciągane,
by czasem nie osłabić pierwsza 'dźwignię' (granie na poczuciu winy), i by
wzmocnić drugą dźwignię (wzmocnienie antysemityzmu, i poprawności
politycznej) jakie to dziwnie Izrael używa do kontroli innych państw.
- próby tłumaczenia światu machinacji Izraela, nawet tłumaczenia przez
samych żydów, Izrael nazywa 'neoantysemityzmem', czyli praktycznie rzecz
biorąc to obecnie antysemityzmem dla Izraela jest każde działanie, które
nie aprobuje lub krytykuje Izrael, co oczywiście w żydowskich mediach jest
już odpowiednio spreparowane przez media ,,żyjące" z tego, i sam aparat
państwowy mający specjalistów od propagandy - jako antysemityzm.

- Izrael okupując Strefę Gazy (Palestyna) sam dopuszcza się zbrodni przeciw
ludzkości, ale od razu atakuje posadzeniem o antysemityzm każdego kto
skrytykuje te zbrodnie, co przynosi oczekiwane skutki w politycznie
poprawnym świecie.

- poza dziećmi to Izrael wysyła także do Oświęcimia swoich oficerów, tak by
zachować ciągłość w indoktrynacji na najwyższych szczeblach, które mogłyby
bez tej indoktrynacji zagrozić buntem, gdyby oficerowie zaczęli
samodzielnie myśleć, i przemyśleli sprawę ludobójstwa i okupacji w Gazie
przez Izrael."

C.d.
,,Podsumowując: Izrael, czyli jego rząd, machinacjami socjotechnicznymi,
indoktrynacją od dziecka, lobbowaniem, kontrolą mediów stworzył
patologiczny model społeczeństwa, w którym jego członkowie żyją w strachu i
przeświadczeniu iż są śmiertelnie zagrożeni, jednocześnie żyjąc w
nienawiści do innych nacji, wypatrują wszędzie przejawów antysemityzmu i je
dostrzega tam gdzie nie ma. Społeczeństwo żydów poprzez swoje uprzedzenie i
nienawiść do innych nacji, budzi niechęć i faktyczny antysemityzm, sam
tworząc spiralę nienawiści, jako mechanizm ,,samospełniającej się
przepowiedni". Izrael używa lobby i media do wywierania nacisków na inne
państwa, albo przekupstwem albo zastraszaniem posadzeniem o zarzut
antyseminizmu, albo graniem na poczuciu winy za holokaust, tak by z jednej
strony powiększać swoje wpływy i zyski, a drugiej ukrócić krytykę
ludobójstwa i okupacji w Strefie gazy na Palestyńczykach. Wszelką krytykę
Izraela ukrócają nowomową - neoantysemityzm - czyli obecnie antysemityzmem
jest wszystko co godzi w politykę Izraela.

Obecna sytuacja między Izraelem a Polską, a mianowicie ustawa o karaniu
nazywania ,,polskimi obozami" niemieckich obozów koncentracyjnych w naszym
Kraju, i sprzeciw Izraela, jakoby fałszujemy historię holokaustu, to
kolejna ,,dźwignia" mająca wywołać poczucie winy u reszty świata, a być może
i zapobiegać fałszowaniu historii przez agentów Izraela, którzy w
regularnych wycieczkach młodzieży żydowskich do naszego kraju mogą
przekazywać treści które obejmie nowa ustawa. Być może nawet i w samym
Izraelu indoktrynowana młodzież jest karmiona sformułowaniami ,,polskie
obozy", tak by wzmocnić nienawiść do naszego kraju i jego obywateli, i być
może takiej odpowiedzialności karnej obawiają się władze Izraela, gdyby
wyszło to na wierzch."

--
XL

4. Data: 2018-08-26 14:39:06

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-26 o 14:02, XL pisze:

> [...]

> wrogich im antysemityzm, lub w sytuacjach które dotyczą ich jako jednostek,
> a nie narodowości, jak choćby osobiste niepowodzenia.

O!
To tak jak u nas.
Polakom wmawia się, że świat ich nienawidzi i uczy ich nienawidzić
świat, tak że potem dostrzegają nawet w sytuacjach nie wrogich im
antypolonizm, lub w sytuacjach które dotyczą ich jako jednostek, a nie
> [...]

> nawet przez służby specjalne, spreparowanymi kłamstwami, tak by wywołać w
> nich strach i nienawiść do wszystkich innych nacji.

To tak jak u nas. Tylko że u nas robi to kościół.

> [...]
> wszędzie się go doszukując, nawet tam gdzie o nie ma, karmiąc opinie
> publiczna tym, co ma usprawiedliwiać ich istnienie (antysemityzm).

To tak jak u nas. Tylko, że u nas żyją i zarabiają na tzw.
antypolonizmie, wszędzie się go doszukując, nawet tam, gdzie go nie ma,
karmiąc opinię publiczną tym, co ma usprawiedliwić ich istnienie.

> [...]
> nacji (bo nienawidzą innych nacji, dzięki indoktrynacji), swoja postawa
O!
To tak jak u nas.
- prawdziwy antypolonizm, owszem istnieje, ale głównie jest prowokowany
i napędzany przez samych Polaków (Polska), którzy są wrogo nastawieni do
innych nacji (bo nienawidzą innych nacji, dzięki indoktrynacji), swoją
postawą budząc niechęć.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Ciężka praca
jakim nas Pas stworzył?
Ulubieńcy ikselki
Ewangelia przez gardło
Ksiądz gwałcił dziecko aż złamał mu kręgosłup