Jak długo żyje gruźlica?

1. Data: 2009-05-25 05:24:54

Temat: Jak długo żyje gruźlica?
Od: aszher <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tym razem mam to oto pytanie. Dlaczego?
Przeczytałam gdzieś, że prątki gruźlicy żyją nawet do kilkudziesięciu
lat i np.: ktoś kupuje dom po chorym i się zaraża.
Chodzi mi o to, że mój dziadek 7 lat temu umarł na min. na gruźlicę
był w sanatorium w Adampolu i do końca życia brał takie wielki
tabletki. Po jakimś czasie okazało się, że moje dwie siostry są
nosicielkami tej choroby (nie wiem czy dobrze to określam) i również
musiały się poddać terapii choć choroba się u nich nie rozwinęła.
Czy skoro "źródło choroby-mój dziadek" nie żyje, to czy są jakieś
uzasadnione obawy, że jeszcze można się w tym domu gruźlicą zarazić ,-
pytam bo bywam u babci. Ponoć ta "zaraza" żyje w odzieży, łóżkach
itp.,
Czy powinniśmy co jakiś czas robić,,,,nie wiem,,,prześwietlenie płuc
bądź jakieś inne badania?
pozdrawiam
-aszh-

2. Data: 2009-05-25 22:34:41

Temat: Re: Jak długo żyje gruźlica?
Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

* Czy powinniśmy co jakiś czas robić,,,,nie wiem,,,prześwietlenie płuc
* bądź jakieś inne badania?

Kto zacznie pracować z chorymi na gruźlicę, to potem odkrywa ze ździwieniem,
że cała ich masa chodzi po ulicach, jest w różnych miejscach publicznych i
prywatnych. I co wtedy. Nie pozostaje nic innego jak normalnie przestrzegać
zasad bezpieczeństwa. A na przykład ptaki domowe zwykle nie chorują na
gruźlicę. Taką odporność przypisuje się wyższej temperaturze, jaką mają
ptaki.

3. Data: 2009-05-26 08:43:40

Od: aszher <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Maj, 00:34, "wt" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> zasad bezpieczeństwa. A na przykład ptaki domowe zwykle nie chorują na
> gruźlicę. Taką odporność przypisuje się wyższej temperaturze, jaką mają

ok, zgodzę się z tobą, że sporo ludzi może mieć gruźlicę. Nie wiem
jak to się ma do przypadku moich dwu sióstr, które wpierw na ulicy czy
w autobusie się nią nie zaraziły, tylko jakiś czas
po wakacjach u dziadków. chyba wniosek byłby z tego taki, że nie tak
łatwo
się nią zarazić przez jakieś doraźne kontakty na "otwartej
przestrzeni" w końcu czy miało by sens, skoro to taka
nie groźna choroba wysyłać zdiagnozowanych z domu do szpitala
zakaźnego? Jeśli natomiast osoba ma większy kontakt
z chorym np: śpi w tym samym domu(przez co, większość dnia wdycha te
prątki),je- może nie zbyt domytymi sztućcami(w każdym razie nie
wyparzonymi).Ponadto prawdopodobnie nie rzuca się ona tylko i
wyłącznie na płuca, jednakowoż może zaatakować węzły chłonne i
wtedy będą stale powiększone + stan podgorączkowy.
Co do tych ptaków to nie wiem co masz na myśli-jaki to ma związek
z moim pytaniem?
Jeszcze raz proszę o zainteresowanie się tym tematem.
pozdrawiam
-aszh-

4. Data: 2009-05-26 10:53:23

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

aszher wrote:

> chyba wniosek byłby z tego taki, że nie tak
> łatwo
> się nią zarazić

dokładniej to ilość krętków, którą się przyjmie, oraz naturalna odporność.
Im organizm słabszy, tym mniej krętków potrzeba aby przełamać jego zdolność
do tłamszenia infekcji w zarodku. Tak naprawdę, to wię?szość z nas
zakażenie prątkami przechodziła - bezobjawowo.

5. Data: 2009-05-26 14:06:15

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do tłamszenia infekcji w zarodku. Tak naprawdę, to wię?szość z nas
> zakażenie prątkami przechodziła - bezobjawowo.

Tomku, przeszedłeś sam siebie! Gratuluję i dzięki, dawno się tak nie
bawiłem!

--
Krzysiek, EBP
Czyste sumienie to objaw problemów z pamięcią

6. Data: 2009-05-26 14:27:43

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 26 May 2009 16:06:15 +0200, Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:

> Tomku, przeszedłeś sam siebie! Gratuluję i dzięki, dawno się tak nie
> bawiłem!

Ale te krętki, o których pisze TW mogą być dobrym tropem IMHO. Nie mają
nic wspólnego z gruźlicą co prawda, ale mogą powodować różnego rodzaju
zaburzenia psychiczne - zwłaszcza te blade ;P

BP, NMSP.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

7. Data: 2009-05-26 14:41:37

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozchmurz czółko piękna Fillis!

--
Krzysiek, EBP
Czy to nie dziwne, że o supertajnych światowy spiskach można dowiedzieć

8. Data: 2009-05-26 15:08:49

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do tłamszenia infekcji w zarodku. Tak naprawdę, to wię?szość z nas
> zakażenie prątkami przechodziła - bezobjawowo.

Tomku krętki (przytoczony blady) to zazwyczaj wywołują kiłę, a gruźlicę to
zdecydowanie powodują prątki :)
Pozdrawiam !
WOJO

9. Data: 2009-05-26 15:46:47

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WOJO wrote:

> Tomku krętki (przytoczony blady) to zazwyczaj wywołują kiłę, a gruźlicę to
> zdecydowanie powodują prątki :)

No przecie widać, że drugi raz napisałem poprawnie :P

10. Data: 2009-05-26 15:59:58

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tomku, przeszedłeś sam siebie! Gratuluję i dzięki, dawno się tak nie
> bawiłem!

ojojoj, stary lekarz mocno śpi... i nie wie, ile przypadków gruźlicy notuje
się wśród chorych na AIDS. Tak się składa, że gdy człowiekowi opadnie
naturalna odporność (np na skutek właśnie AIDS), gruźlica pojawia
się "znikąd". Hint - gruźlica to najczęstsza przyczyna zgonów osób chorych
na AIDS. Tych nieleczonych, bo u tych leczonych najczęstszą przyczyną
zgonów są skutki uboczne leków.

ps. za kilka dni kumpla przewożą do szpitala płucnego pod moim miastem, 2,5
cm dziura w płucu od gruźlicy. Chłopak sobie naturalną odporność załatwił
na cacy niezdrowymi zabawami.

Grypa H1N1 a zwykla grypa - smiertelnosc rozna?
Por­adźcie.
[Do Pań] Ginekolog we Wrocławiu
ostry nieżyt żołądka i jelit
EKG - prosba o wstepna diagnoze.