Jak długo żyje gruźlica?

następny post »
From: aszher <a...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Jak długo żyje gruźlica?
Date: Sun, 24 May 2009 22:24:54 -0700 (PDT)

Tym razem mam to oto pytanie. Dlaczego?
Przeczytałam gdzieś, że prątki gruźlicy żyją nawet do kilkudziesięciu
lat i np.: ktoś kupuje dom po chorym i się zaraża.
Chodzi mi o to, że mój dziadek 7 lat temu umarł na min. na gruźlicę
był w sanatorium w Adampolu i do końca życia brał takie wielki
tabletki. Po jakimś czasie okazało się, że moje dwie siostry są
nosicielkami tej choroby (nie wiem czy dobrze to określam) i również
musiały się poddać terapii choć choroba się u nich nie rozwinęła.
Czy skoro "źródło choroby-mój dziadek" nie żyje, to czy są jakieś
uzasadnione obawy, że jeszcze można się w tym domu gruźlicą zarazić ,-
pytam bo bywam u babci. Ponoć ta "zaraza" żyje w odzieży, łóżkach
itp.,
Czy powinniśmy co jakiś czas robić,,,,nie wiem,,,prześwietlenie płuc
bądź jakieś inne badania?
pozdrawiam
-aszh-