Jak już prać ludziom mózgi

81. Data: 2017-09-12 09:55:11

Temat: Re: Jak już prać ludziom mózgi
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-12 o 07:30, j...@o...pl pisze:

> wiec takich statystyk pewnie nigdy nie bedzie.
> jednak jest pewne, ze pokrywalyby sie one z danymi o checi do obrony ojczyzny.

Skoro ich nie ma, to zaiste jest pewne :):)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

82. Data: 2017-09-12 16:11:29

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 12 września 2017 09:55:36 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> Skoro ich nie ma, to zaiste jest pewne :):)

no tak, masz racje:)
i ja tez ja mam:)

pozdrawiam,
jacek

83. Data: 2017-09-13 09:41:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> no tak, masz racje:)
> i ja tez ja mam:)

http://wolnosc24.pl/2017/01/28/finowie-najbardziej-g
otowi-walczyc-za-swoj-kraj-niemcy-najmniej-gdzie-sa-
polacy-zobacz-mape-i-wez-udzial-w-naszej-ankiecie-so
nda/

Warto przeczytać i wypowiedzieć się osobiscie.

--
XL

84. Data: 2017-09-13 09:54:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
polacy-zobacz-mape-i-wez-udzial-w-naszej-ankiecie-so
nda/

> Warto przeczytać i wypowiedzieć się osobiscie.

PS. W Izraelu jest obowiązek wojskowy także dla kobiet. Tzn. taki względny,
bo jeśli nie pójdą w kamasze, to siłą nikt nie zawlecze, ale tracą pewne
obywatelskie przywileje. Córka moich znajomych, od lat zamieszkujących w
Polsce, wychowana w Poksce, własnie SAMA się zgłosiła do armii. Ma podwójne
obywatelstwo, CHCE.
Gdybym ja dziś była w stosownym wieku, zgłosiłabym się do zawodowej armii
RP albo do obrony terytorialnej - nie ma przeproś. I na szczęście młodych
Polaków w tych szeregach nie brak, jest nawet nadmiar chętnych.
Powinien być pobór powszechny jak w Izraelu, bo stopień zagrożenia jest
podobny u nas, jak u nich. Macierewicz rozpoczął dobrą robotę. Wreszcie
ktoś!
http://www.izrael.badacz.org/historia/after_idf.html

--
XL

85. Data: 2017-09-17 03:50:07

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 13 września 2017 09:54:22 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> [...]
> Powinien być pobór powszechny jak w Izraelu, bo stopień zagrożenia jest
> podobny u nas, jak u nich. Macierewicz rozpoczął dobrą robotę. Wreszcie

daruj, ikselkus. nie wiem, jak jest teraz w wojsku,
ale za moich czasow, to byla nie tylko strata czasu,
lecz tez kreowanie w czlowieku wszelkiego zla, mozna powiedziec.
pewnie nie bylas, to i nie wiesz.

co do poboru powszechnego, to, w obecnej sytuacji,
chyba zart jakis; zagrozenie na pewno nie jest az takie,
zeby dobrze oplacana zawodowa armia i symbolicznie
oplacani patrioci nam nie wystarczyli.
zreszta to najwlasciwsze, moim zdaniem, rozwiazanie.

po prostu nie moze byc nadmiernych przechylow w jakakolwiek strone;
armia zawsze krocie kosztuje, i jest budowana czyims kosztem.
oczywiscie pomijajac casus USA, kiedy lupi sie po prostu swiat
za utrzymanie swojej armii; ale i trzeba przyznac,
ze tez Stany utrzymuja jako taki porzadek.
oczywiscie dla siebie najbardziej intratny.

my ani mozemy, ani chcemy byc chyba jak USA,
i jak Rosja tez byc nie chcemy.

musimy po prostu znalezc swoja wlasna droge;
tysiac lat dumnej historii tez do czegos zobowiazuje.

pozdrawiam,
jacek

86. Data: 2017-09-17 09:26:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> [...]
> chyba zart jakis; zagrozenie na pewno nie jest az takie,
> zeby dobrze oplacana zawodowa armia i symbolicznie

Myslenie zyczeniowe, nieświadomość - osłabiają. Zagrozenie jest obecnie
TAKIE, że NIC nie wystarczy. Niestety.
Nie zdajesz sobie po prostu sprawy. Jak i wiekszosć Polaków, śmiejacych się
z poczynań Macierewicza... Tymczasem Finowie... ale o tym ponizej.

> zreszta to najwlasciwsze, moim zdaniem, rozwiazanie.
>
> po prostu nie moze byc nadmiernych przechylow w jakakolwiek strone;
> armia zawsze krocie kosztuje, i jest budowana czyims kosztem.

Zalezy, jaki system.
Zainteresuj się, jak jest u Finów.
http://www.defence24.pl/549812,finlandia-280-tys-zol
nierzy-gotowych-do-mobilizacji-armia-blokuje-wykup-z
iemi-przez-rosjan

> [...]
> ze tez Stany utrzymuja jako taki porzadek.
> oczywiscie dla siebie najbardziej intratny.
>
> my ani mozemy, ani chcemy byc chyba jak USA,

Dlatego musimy się trzymac jednego z nich. Ja wole jednak USA. Oni nas
jednak nigdy nie napadali :-|

> musimy po prostu znalezc swoja wlasna droge;

Nie te czasy i nie te mozliwości.

> tysiac lat dumnej historii tez do czegos zobowiazuje.

Polaków przede wszystkim do myślenia i wyciągania wniosków z tej
historii... No gdzie bratać sie z Niemcami!!!

--
XL

87. Data: 2017-09-24 05:47:02

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 17 września 2017 09:26:06 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> [...]
nda/

> Myslenie zyczeniowe, nieświadomość - osłabiają. Zagrozenie jest obecnie

wystarczy. poki co mamy sojusznikow. poki co rosjanie sa za slabi.
ale tez silniejsi, porownawczo, nigdy juz nie beda.

> Nie zdajesz sobie po prostu sprawy. Jak i wiekszosć Polaków, śmiejacych się
> z poczynań Macierewicza... Tymczasem Finowie... ale o tym ponizej.

plan macierewicza, jakikolwiek, to pikus. sa proste rozwiazanioa,
tylko rzadzacym brak wyobrazni, odwagi? - nie, raczej rozumu.

> Zalezy, jaki system.
> Zainteresuj się, jak jest u Finów.
> http://www.defence24.pl/549812,finlandia-280-tys-zol
nierzy-gotowych-do-mobilizacji-armia-blokuje-wykup-z
iemi-przez-rosjan

bardzo chetnie, ale pozniej moze. mam juz swoj poglad na te sprawe
i naprawde wiem, jak Polska moglaby zabezpieczyc sobie nietykalnosc.
i dobrobyt jednoczesnie.

> Dlatego musimy się trzymac jednego z nich. Ja wole jednak USA. Oni nas
> jednak nigdy nie napadali :-|

kazdy, znaczy kazdy w miare normalny, woli:)
jednak i tak trzeba isc swoja droga, i choc niekoniecznie pod reke,
to jednak w dobrej lacznosci.

> Nie te czasy i nie te mozliwości.

e tam. te czasy ite mozliwosci.

> Polaków przede wszystkim do myślenia i wyciągania wniosków z tej
> historii... No gdzie bratać sie z Niemcami!!!

przeciez nikt o tym nie mowi.
ale z sasiadami, z ktorymi tylko sie da,
trzeba miec jak najlepsze stosunki.
jednak tez troche skierowane na wlasne dobro,
skoro nie jestesmy, poki co, malzenstwem:)

pozdrawiam,
jacek

88. Data: 2017-09-24 12:42:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@g...com> wrote:

> [...]
>>
> bardzo chetnie, ale pozniej moze. mam juz swoj poglad na te sprawe
> i naprawde wiem, jak Polska moglaby zabezpieczyc sobie nietykalnosc.

O.
Gratulacje.
Bo w całej naszej historii tylko 200 lat, od czasu Unii Lubelskiej, taka
była - i to se ne vrati.
To masz szanse.

> kazdy, znaczy kazdy w miare normalny, woli:)
> jednak i tak trzeba isc swoja droga, i choc niekoniecznie pod reke,
> to jednak w dobrej lacznosci.

Idziemy. Właśnie dlatego tak szczekają na Polskę w PE i KE oraz wszelkie
lisie swetry.

> e tam. te czasy ite mozliwosci.

> przeciez nikt o tym nie mowi.
> ale z sasiadami, z ktorymi tylko sie da,
> trzeba miec jak najlepsze stosunki.
> jednak tez troche skierowane na wlasne dobro,

Tylko że to "trochę" jest zawsze inne dla nich, inne dla nas. I tu się
ZAWSZE zginał dziób (historyczny) polskiego pingwina.

--
XL

89. Data: 2017-09-26 05:52:28

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nda/

> Myslenie zyczeniowe, nieświadomość - osłabiają. Zagrozenie jest obecnie

jesli nic nie wystarczy, to co za sens o sprawie mowic i to rozawaz?
poza tym wspominalem ci juz, ze mam prawo myslec zyczeniowo:)
taka karma, jakby to Jakub Krzewicki ujal:)

> Nie zdajesz sobie po prostu sprawy. Jak i wiekszosć Polaków, śmiejacych się
> z poczynań Macierewicza... Tymczasem Finowie... ale o tym ponizej.

ja sie nie smieje z Macierewicza. nawet nigdy bym nie smial.
pamietam, jak go od oszolomow wyzywali; juz wowczs wiedzialem,
ze to porzadny czlowiek.

pozdrawiam,
jacek

90. Data: 2017-09-26 06:03:31

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 24 września 2017 12:43:30 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> [...]
>
> O.
> Gratulacje.
> Bo w całej naszej historii tylko 200 lat, od czasu Unii Lubelskiej, taka

Tomasz, to raczej synonim niewiary. ja te mam.
nie wiem tylko, czy zbiore sie na odwage,
i, co wazniejsze, ochote.

> Idziemy. Właśnie dlatego tak szczekają na Polskę w PE i KE oraz wszelkie
> lisie swetry.

przeciez to wiadomo. mozna powiedziec: normalka.

> Tylko że to "trochę" jest zawsze inne dla nich, inne dla nas. I tu się
> ZAWSZE zginał dziób (historyczny) polskiego pingwina.

mowia, ze diabel tkwi w szcegolach. ja mysle, ze w ludziach.

jacek

"Rzepa" zmienia front, a może ubyło czytelników?
Integracja po niem... arabsku.
Islandzki holokaust downów
Niemcy.
Infantylizacja społeczeństw drogą do władzy.