Jak odmlodzic Pieris

1. Data: 2001-12-19 13:53:34

Temat: Jak odmlodzic Pieris
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Mam przed domem Pieris japonica albo floribunda. Rzecz w tym, ze to stara
juz roslinka, ktora rosla w gaszu bylin i jest wyciagnieta, tak, ze u dolu
nie ma nic i tylko sterczy w gore. Byliny usunalem i wyglada to kiepsko.
Poza tym jedna galazka ulamala sie i pozostala tylko jedna. Zalosnie to
wyglada. Czy jesli ta jedyna przytne u dolu, to czy roslina wypusci nowe
pedy, tak ze przybierze postac krzaczasta?

Irek Uty

2. Data: 2001-12-19 16:31:48

Temat: RE: Jak odmlodzic Pieris
Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

From: o...@n...pl
[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Irek Zablocki

[...]

Wymagania i zastosowania pierisow-jak zimozielonych rozanecznikow.
Rozaneczniki wymagaja niewielkiego ciecia .Po kwitnieciu wycina sie
wszystkie slabe i krzyzujace sie pedy,a po cieciu nawozi i sciolkuje
krzew.Systematyczne ciecie ogranicza sie do usuwania martwych chorych i
uszkodzonych pedow.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

3. Data: 2001-12-20 12:34:48

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Boguslaw Radzimierski" <a...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
czny.pl...

> [...]
> wszystkie slabe i krzyzujace sie pedy,a po cieciu nawozi i sciolkuje
> krzew.Systematyczne ciecie ogranicza sie do usuwania martwych chorych i

Boguslawie, niech Ci Bozia w dzieciach ew. wnukach wynagrodzi a jesli, to za
duzo szczescia, jak na jednego czlowieka, to w naturze zielonej, ale
odpowiedz, czy jesli zetne ten jedyny ped, to czy wyrosna potem nowe?

Irek Uty

4. Data: 2001-12-20 13:27:53

Temat: Odp: Jak odmlodzic Pieris
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci

> [...]

> duzo szczescia, jak na jednego czlowieka, to w naturze zielonej, ale
> odpowiedz, czy jesli zetne ten jedyny ped, to czy wyrosna potem nowe?

Wprawdzie pytanie nie do mnie:), ale zdarzylo mi sie przyciac dosc spora
galaz pierisa pare lat temu i stwierdzam stanowczo, ze po scieciu slabo
odrasta (z tym, ze mnie akurat o to chodzilo), a na rozgalezianie sie nie ma
co liczyc. Rosnie jak jemu sie podoba, a nie mnie, mówiac szczerze.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-12-20 18:07:57

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Tego to Ci nie odpowiem,ale sadze ze nie ,gdyby to byla olcha to z cala
stanowczoscia powiedzial bym ze tak.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

Bugenwila