Bugenwila

1. Data: 2001-12-17 13:44:16

Temat: Bugenwila
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak przetrzymać ją w dobrym stanie przez zimę, i to tak, żeby zakwitła
latem? Jeszcze tego nie próbowałam, więc poradźcie.

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2001-12-17 18:27:44

Temat: Re: Bugenwila
Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote in message <9vksqo$jup$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...
>Jak przetrzymać ją w dobrym stanie przez zimę, i to tak, żeby zakwitła
latem? <

Basiu,
ja robie tak: przed pierwszym przymrozkiem wnosze doniczki do domu (rozne
inne tez) i ustawiam w najbardziej naslonecznionym miejscu, podlewam bardzo
umiarkowanie i poza tym nic nie robie. Na ogol listki troche na poczatku
zolkna, albo nawet opadaja, ale tym sie nie przejmuj. Po ostatnich
przymrozkach na zewnatrz, znowu na jak najbardziej sloneczne miejsce, dawka
nawozu (ja nie uzywam sztucznych) i podlewanie dalej umiarkowane, w czasie
sezonu jeszcze kilkakrotne nawozenie, ale bez przesady. U mnie jest duzo
krotsza zima, ale to bez znaczenia, jesli swoja bedziesz przechowywac w
cieple i swietle.

katarzyna

3. Data: 2001-12-17 22:41:41

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobnie, tylko ja jeszcze musze zabezpieczyc przed kocica, zeby dziasel sobie
na niej nie masowala.
Pozdrawiam
Andrzej

4. Data: 2001-12-18 08:23:01

Temat: Odp: Bugenwila
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Paplinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3C1E74A5.9D121D70@poczta.onet.pl...
> Podobnie, tylko ja jeszcze musze zabezpieczyc przed kocica, zeby dziasel
sobie
> na niej nie masowala.

Ten problem mi odpada:), ale w cieple i świetle bugenwila straciła stare
liście, a wypuszcza bladawce. Na mojego nosa ma właśnie za ciepło, i dalej
kierując się nosem, trzeba bdzie ją ostro przyciąć w lutym. Czy jednak potem
zakwitnie?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-12-18 08:52:37

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dalej
> kierując się nosem, trzeba bdzie ją ostro przyciąć w lutym. Czy jednak
Jak ją pielęgnować? Znalezione na:
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_09_06.a
sp
Bugenwilla chce spać
Często się zdarza, że przyniesiona z kwiaciarni bugenwilla dobrze rośnie
przez kilka miesięcy, a potem jej liście zaczynają opadać. Zjawisko to
nasila się w momencie włączenia kaloryferów, kiedy gwałtownie spada
wilgotność powietrza. Niekiedy, mimo obfitego zraszania, roślina całkiem
zasycha. Dzieje się tak dlatego, że od listopada do lutego bugenwille
przechodzą okres spoczynku - powinny wtedy stać w jasnym pomieszczeniu o
temp. około 10*C. [...]
Pozdrawiam, Jerzy

6. Data: 2001-12-18 13:18:43

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message
> Bugenwilla chce spać
> Często się zdarza, że przyniesiona z kwiaciarni bugenwilla dobrze ro?nie
> przez kilka miesięcy, a potem jej li?cie zaczynaj? opadać. Zjawisko to
> nasila się w momencie wł?czenia kaloryferów, kiedy gwałtownie spada
> wilgotno?ć powietrza. Niekiedy, mimo obfitego zraszania, ro?lina całkiem
> zasycha. Dzieje się tak dlatego, że od listopada do lutego bugenwille
> przechodz? okres spoczynku - powinny wtedy stać w jasnym pomieszczeniu o
> temp. około 10*C. [...]

Z dużą wilgotnością powietrza mogę się zgodzić , z jasnym pomieszczeniem też
, natomiast w temperaturze 10 stopni C liście też opadają , a pozostałe
marszczą się i wyglądają jak z lekka przemrożone.
Roślina przechowywana zgodnie ze wskazówkami przedstawionymi powyżej nie
zakwitła w tym roku i wyglądało na to ze z trudem odrabia straty zimowe.
W którymś z czasopism i to całkiem niedawno był artykulik na temat .
Pan opisywał doświadczenia ze swoimi okazami.
Po wszystkich wskazówkach o przechowywaniu roślin zimą zgodnych z tym co
napisał powyżej Jerzy dodał , że swoje przechowuje nie tak jak powinno się
przechowywać bo w pomieszczeniach biurowych gdzie jest stanowczo za ciepło!
Twierdził , że tak przechowywane kwitną .
Zastanawiające.
Przepiękne bugenwille rosnące w gruncie widziałam na południu Hiszpanii ,
podpytałam jaka temperatura panuje u nich zimą.
Odpowiedź ok.20 stopni C , w plusie oczywiście.
Przepiękne egzemplarze rosły też w Tajlandii , temperatury ; 26*C w styczniu
, 29*C w lipcu.
W obu wypadkach duża wilgotność powietrza.
Swoją bugenwilę przechowuję ,w tym roku, w pokoju dobrze nasłonecznionym o
temperaturze ok.20*C, podlewanie umiarkowane. Listki są bledsze niż te
letnie i od czasu do czasu jakiś opada , ale roślina jest w dobrej kondycji.
Kronopio
ICQ 82543201

7. Data: 2001-12-18 18:17:31

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote in message <9vmucf$7sm$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...

>Ten problem mi odpada:), ale w cieple i świetle bugenwila straciła stare
>liście, a wypuszcza bladawce. Na mojego nosa ma właśnie za ciepło, i dalej
>kierując się nosem, trzeba bdzie ją ostro przyciąć w lutym. <

w swoim naturalnym srodowisku bougainvillea nie zimuje w stanie spoczynku,
wiec nie ma powodu, zeby ja do tego zmuszac. Moje nigdy nie traca
wszystkich lisci, na ogol tylko troche na poczatku, byc moze w pomieszczeniu
ogrzewanym kaloryferem jest jej jednak troche za sucho, ale nie przesadzaj
ze spryskiwaniem, bo za duzo wilgoci to one tez nie lubie.
katarzyna

Wilki - do odstrzalu?
Pilne!!!
nowicjusz prosi o pomoc
zdjęcia ze spotkań autorstwa K.Wilka
Co ma wieksze owoce: dynia zwyczajna czy arbuz?